• lellisen

IVF oktober 2016

Hejsan hejsan!!! Här är en som gjort6 ivf för ca 3 år sedan sen tog vi uppehåll för kroppen behövde viiiiila. Nu tuvardag 4 på en 2 dagars. Har alltid fått 5 dagars tillbaka förr så nu får vi se. Har blivit gravid 2 gånger förr men blev missfall tidigt. Så nu hoppas vi, fick ut 12 fina ägg men bara bara två vart befruktade pga dåliga spermier. Så det vart ett tillbaka o det andra lilla ägget gick tillbaka så inget till frysen heller...känns sååå trist men hoppas hoppas på detta lilla i magen nu!! Någon som fått tillbaka ett tvådagars och lyckats??? Hur långt efter ET har ni testdag?? fick alltså tillbaka 13:e och har testdag 29:e tyckte det var lång tid. Så mensen hinner väl före OM det inte gått vägen! Lycka till alla andra kämpar <3

• lellisen

Ja det är nog så att ruvardag o är dagen för ET eller FET. Som sagt har jag aldrig lyckats bli gravid på ET förr utan de gånger vi gjort IVF alltså 4 fulla ivf och två frysförsök också då. blev gravid på båda frysförsöken men missfall då tyvärr. Men aldrig gravid på ET och aldrig fått tillbaka efter 2 dagar bara. Det var den sämsta omgången tyvärr för oss vi har alltid fått till frysen och de har velat odla till dag 5. Nu var de sämre alltså. Är det för sämre kvalide man sätter in dag 2 istället för 5 också? det glömde jag fråga. Vi fick ju två från början så var meningen att båda skulle sättas tillbaka men den ena avstannade då tyvärr. Jag har vart öm i magen sen äggplock och öm i brösten men nu känns det mindre!! Bara att vänta, men man letar ju symptom för man önskar sååååååå.... Kram till Er som kämpar på och TACK för svar!!!

• lellisen

Usch vad sorgsamt det är när det inte fungerar, orkar inte ens tänka tanken igen.lider med Er som blöder vet för väl hur det känns blääää..ruvardag 4 som sagt än bara så man lever på hoppet!!
    Men Muffins vilken ruvardag är du? värk är ju inte alltid av ondo....men jag vet den där våndan...

• lellisen

Har en liten fråga, var så länge sedan jag gjorde detta så känner mig helt borta. När som tidigast i ruvningen kan man få plus?? Satte in ett tvådagars embryo och är på tuvardag 7 idag och inget plus, så nu kändes det kört??? Är det för tidigt eller ska det synas nu??? Någon som vet???

• lellisen

Grattis grattis trollskogen!!! VAD underbart!!! Någon mera som plussat senare än dag 7 med 2 dagars, behöver lite hopp eller hur ska jag tänka????

• lellisen

Oj kan det ändras så snabbt som samma dag Muffins?  åhhh denna väntan. Men har ju massa mensvärk också så det känns ju hopplöst!! Gahhhh......Ser ju många som plussat dag 5-6 så man blir så snurrig på allt. 

Svar på tråden IVF oktober 2016