• chbw

IVF oktober 2016

Hej! Får jag hoppa med här? Gjorde återföring igår (torsdag) med ett fint 3dagarsembryo. Testdag den 14 november :)

• chbw
    typjag skrev 2016-10-28 11:00:26 följande:
    då har vi samma testdag eftersom jag sätter in imorgon och har ett 5 dagars!! låt oss följas åt!!!!
    Åh kul! Ja jättegärna :) 

tycker det är så lång väntan med 18 dagar! vet inte om jag kommer kunna hålla mig haha :p
  • chbw
    typjag skrev 2016-10-29 21:18:14 följande:
    Nä jag brukar alltid veta tidigare för mensen kommer alltid rd 9. Men kanske inte denna gången!
    håller tummarna! Jag brukar få mens 14-15 dagar efter ovitrelle (gjort flera ägglossningsstimuleringar och inseminationer innan ivfen) så den lär ju komma nå gång lördag-måndag nästa vecka, om den kommer... 
  • chbw
    typjag skrev 2016-10-30 14:54:21 följande:
    Hoppas verkligen den stannar borta! Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...
    ja! =) 

kan inte svara på nidblödningsfrågan då det är min första, men hoppas nån annan har svaret :D 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-03 08:52:16 följande:
    Hur går det för dig?
    Haft ruggig molvärk och som hugg på ena sidan... Så nervös. Köpt ett par testa tidigt som jag ska testa med imorgon och på lördag, kommer inte kunna hålla mig 11 dagar till, och på måndag är ju bim enligt äggplocket.. 

Testade negativt både med LH och HCG-test på rd3, så ovitrellen har gått ur. Testade typ nyss (rd7) och funderar på om lutinus kan ge utslag på LH? 

hur går det för dig?? 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-04 07:04:28 följande:
    Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Tina! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt . Jag är såååååå lycklig och pirrig ! Kan de va sant!!!!!!!!
    åååh så spännande! Jag testade svaga svaga plus igår. Första nånsin! Idag tog jag ett testa tidigt och det är mycket tydligare :D 

Vill du dela med dig en bild på ditt?? :) 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-04 07:20:27 följande:

Bild

det är ju utan tvekan ett streck där iallafall! :D såsåså spännande!!! 
  • chbw

Såhär såg mina ut idag. Det stora är ett testa tidigt. Funderar på om jag ska våga ta ett digitalt idag eller om jag ska vänta till imorgon. Har tänkt ta ett digitalt på bim på måndag och sen ett på testdagen den 14e :)
  • chbw

Nej skickade de torkade. Här är rätt :) taget inom tiden

• chbw
    typjag skrev 2016-11-04 11:19:31 följande:

åh fint. mitt syns ännu mer nu när det är torkat. är lycklig och chockad.

Samma här! Så nervöst, läskigt och alldeles underbart! Nu hoppas jag bara på att det fortsätter se så fint ut!
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-04 16:58:11 följande:

Jag tar ett digitalt imorgon! Tog ett till vanligt nu efter jobbet på eftermiddagsurin och fortfarande plus!

Samm här! Kunde inte hålla mig hehe. Så digitalt imorgon :)
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-04 19:44:13 följande:
    Har du berättat för din partner?
    ja :) jag hade lagt fram testerna jag skulle ta igår redan kvällen innan, så han såg dem på bänken när han kom från jobbet, och jag testade medans han fixade med sina jobbkläder, och ropade på honom att "kooooooom älskling" och hans svar var "är det positivt eller?" haha. Trodde inte han hade tänkt på att testerna var framme :P och så idag filmade jag det digitala när det laddade och visade när han kom från jobbet :) hade precis laddat klart när han kom hem. Imorgon ska vi "fira" med god mat och bara hemmamys, han jobbar åttonde natten i sträck nu inatt så vi har bara setts typ 5 min på morgonen innan han lägger sig och typ fem min på em innan han åker till jobbet.. har du berättat? :) 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-05 08:35:53 följande:

Strecket starkare idag och sambon å jag har myst över detta å planerat framtiden i över en timme i sängen med frukost. Blev verkligen lyckat!

åh såg det här efter jag skickade mitt svar :) låter som en härlig start på dagen! :) 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-05 11:58:21 följande:
    Ååh ! Härligt! Nu njuter vi !
    verkligen!! :) 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-12 11:40:04 följande:

Officiell testdag idag!

Härligt!!! Grattis :) jag har på måndag! Än sålänge har testen blivit starkare, så hoppas det fortsätter så :)
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-12 18:46:49 följande:

Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat kan följas åt! Känner mig inte helt hemma i grupper där folk blivit spontant gravida

Kan du lägga in en länk här? :) är med i en bfjuli-tråd men där har alla blivit spontant gravida, känner mig som du inte helt hemma....
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-13 17:13:50 följande:

Åh jag vet inte hur man gör. Men pm du söker på exakt så jag skrev så hittar du!

Okej :)
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-14 10:53:52 följande:

hittat?

Ja jag har skrivit där med :)
  • chbw

Fan fan fan fan! Är det nu allt skiter sig?! Gick på toa nyss. Inget blod allt frid och fröjd. testet är lika starkt som igår. In med lutinusen. Blod på pinnen. Torkar. Mer blod.. rött jävla blod. Inte "gammalt" brunt blod utan klarrött. Jag har inte särskilt ont. Brösten är ömma och har inte mer än lite molvärk.. är det slut nu? :(

Pratade med 1177 som sa åt mig att ringa uppsala. Om det blir riklig blödning och/eller jag får mycket ont (hur avgör jag vad som är okej och vad som är för mycket? Endometriosen hjälper ju troligen till med det onda) ska jag till gynakuten... tur att jag jobbar på sjukhus? :(

Svar på tråden IVF oktober 2016