• typjag

IVF oktober 2016

Tack muffins! Skönt att höra att fler blir lika knäppa ???????? jag har regelbunden mens. Iaf innan operationen så vi får hålla tummarna! Längtar längtar! Ca 20 dagar kvar till insättning!

• typjag

Jasmin79 jag har också superont vid äggplock så hoppas att fet funkar så man får slippa fler plock..

• typjag

ÅÅh nu börjar det hända grejer här i tråden!
    Så härligt för er som redan ruvar och för er som har insättning på G. jag har gjort ostimulerat FET innan bara och ska göra det nu med. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....
    Jag ska ha mens på söndag, och efter mensen börja testa ägglossning. Jag har kort menscykel (25 dagar). Inte så ofta man längtar till mensen men det gör jag ju nu, så att man kan få ägglossning nån gång och sedan få sätta in mitt sista 5dagars. Alltså jag hoppas typ ihjäl mig att det ska vara 4 gången gillt.... Tänk att få vara gravid på julafton.................

Lycka till alla från en som är i väntans tider......

Hittade den här bilden på tumblr, lite "kul". eller ja. hög igenkänningsfaktor iaf.

• typjag

Heja gammelpysen! Håller varenda tumme!

• typjag

A E A och jasmine - det låter besvärligt hoppas allt löser sig!!!!!!!

• typjag

Alltså suck för när mensen alltid kommer som en klocka förutom idag när jag verkligen vill att den ska komma så att de närmar sig FET....

• typjag

Äntligen äntligen kom mensen! Nu kan man ju börja planera. Om en vecka ska jag börja testa äl och sen blir det insättning runt den 27e oktober! Hur går det för er andra?
    Jag längtar vill bara att tiden ska gå fort TÄNK OM det är våran tur nu?!

• typjag

FruA78 jag har telefontid med läkaren imorgon så ska helt enkelt be om ett ultraljud innan insättningen - hoppas de går med på det men det kostar oss ändå 15000 för ett frysförsök på ca 10 minuters arbete från deras sida så ett ultraljud bör de faktiskt kunna fixa.......
    Jag tror jag ska köra med lutinus iaf från ägglossningen å fram till insättningen... kan ju inte skada....
    nu ska man bara få denna veckan att gå fort.... på nåt sätt...

• typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 13:53:33 följande:
    Vad skönt snart så ruvar du igen :) Har du bestämt dig hur du gör med Lutinus?

På onsdag ska jag till kliniken och göra vul för att se när det blir FET. Tror det blir kring den 21, men åh vad tiden går sakta. Hur går det för er andra?
    ååh 21e är ju ännu mer snart - va härligt. men då är du en hel vecka före mig ju typ. tänk om det kanske är våran tur denna gången!!! kommer börja shoppa bebiskläder samma dag som det blir plus på stickan. Man hör ju om alla hemska missfallshistorier men jag vägrar tänka att det ens är en möjlighet. Blir det ett plus så måste det gå hela vägen....
  • typjag
    FruA78 skrev 2016-10-10 14:09:19 följande:
    Ja det tycker jag också att det borde ni kunna få. Jag har en orgelbunden ägglossning den kan diffa med en vecka så därför blir det vul och ägglossningsspruta. Progresteron ska jag börja med två dagar efter äl och bara 2 om dagen istället för 3 ggr. Om jag blir gravid ska jag fortsätta tills vecka 12 denna gång, förra gången slutade jag vid plus.
    ah, jo det är säkert lite olika. ska bli spännande att följas åt iaf - även om det känns som EVIGHETER tills det är dags.....
Svar på tråden IVF oktober 2016