• typjag

IVF oktober 2016

FruA78 skrev 2016-10-18 19:43:02 följande:
    Nej tyvärr så blir det inget FET denna månad heller. Jag skulle ha återföring nu på fredag :( Jag gjorde endoskopi i torsdags och de såg att min tarm är inflammerad. Har haft problem med ibs över 1 år men den senaste månaden har jag haft massa blod i avföringen. Så de måste utreda om det är en tarmsjukdom. Fan för all denna väntan, var 6 månade sedan vårt senaste försök. Läkaren på kliniken ska ringa mig om en vecka får se vad hon säger. Men mest troligt blir det inget försök alls detta år. Om det är en tarmsjukdom så ska man inte bli gravid under ett skov, det ökar risken för missfall. Har redan haft 3 missfall så vågar inte försöka innan jag vet vad det är. Håller tummarna för dig nästa vecka och självklart alla ni andra som är på g <3
    men ååh, vad segt.... som om man inte väntat tillräckligt..... all jävla väntan är det värsta med hela IVFgrejen-.....
  • typjag

Skit också! Var är min ägglossning?!?!?! Orkar INTE vänta en månad till. Tips?!

• typjag

Någon som vet om nordic IVF gbg gör FET återföringar på lördagar å söndagar?

• typjag

Hurra Hurra! På lördag blir det insättning!!!!!!!!!!!!!!! fick tillslut min ägglossning några dagar sent... på lördag aknske kanske det är min tur... hur går de för er andra?

• typjag
    Foscio skrev 2016-10-24 12:57:18 följande:

Är på ruvardag 10 idag och är nästan säker på att få ett negativt resultat på testet på fredag eftersom jag inte känner några symptom. I början var brösten ömma och hårda men nu är de precis som vanligt, och det är det som oroar mig mest eftersom det var så påtagligt innan. Andra symptom som jag haft med som försvunnit är trötthet, lätt yrsel, problem med magen och en dov smärta i magen. Allt antagligen pga progesteronet och de andra medicinerna. Är det någo som känner igen sig? Någon som inte haft några symptom men ändå har visat sig vara gravida?

Åh jag vet känslan. så jobbigt.... men jag har aldrig fått plus så mina känsla av "detta har inte funkat" har alltid stämt...
  • typjag
    TessOphira skrev 2016-10-23 19:10:46 följande:

Hej alla. Jag hoppar in här då vi är i full fart med syskonförsök till våran lilla son Charlie (som kom till via ivf) Gjorde ett FET som slutade i tidigt missfall nu i september/oktober månadsskift. Har 2 guldägg kvar i frysen och vi hoppas på att göra ett nytt försök redan nu i slutet av oktober.

Åh när!? då kanske vi är typ samtidigt!
  • typjag
    Minimasken skrev 2016-10-24 19:10:43 följande:

Är på mitt andra försök, gjorde äggplock idag och insättning på Onsdag!

Blev 11 ägg som vi hoppas befruktas:)

Spännande jag sätter in ett 5dagars på lördag, då borde vi va exakt i fas om du har tvådagars! Ska vi följas åt å jämföra symtom?
  • typjag

Ruvardag 1 är alltid dagen EFTER insättning. ofta kommer ju mensen långt innan testadag, och då vet man ju med största sannorlikhet att det är kört...
    3 dagar kvar till min insättning.. Tidigare försök har jag gjort ALLT man kan läsa sig till kanske eventuellt ska hjälpa vid insättning typ: inte dricka kaffe på 2 veckor innan, sluta med mjölk, dra ner på kolhydrater, träna dagen innan, inte dricka alkohol på 2 veckor innan, gått i zonterapi mm mm mm. Denna fjärde gång tänker/orkar jag inte vara sån. Jag har dragit ner lite på kaffet men tänker i övrigt fortsätta leva normalt. Inbillar mig att det ska göra det lättare för psyket också. vem vet. Håller alla tummar för att lille Isbjörnen ska klara upptining och att den vill fastna denna gången. Funderar också på att börja ta lutinus idag, trots att det är ostimulerat FET. tänker att det kan väl inte skada att hjälpa livmodern lite på traven och göra det extra mysigt där inne?  bara att tänka på att det KANSKE kanske skulle vara vår tur nu, att äntligen se det där extra strecken om någon vecka, alltså. jag blir helt varm inombords... Önskar det var lördag nu.

• typjag
    TessOphira skrev 2016-10-27 22:26:42 följande:
    Väntar på omslag på ägglossningstestet vilken dag som helst nu så tippar på att återförande blir i början på nästa vecka :)
    oh a spännande. Jag har insättning imorgon 11.15. Nu börjar nojjorna. HOPPAS vår sista lilla isbjörn klarar upptiningen... 5dagars för dej också va?
  • typjag
    chbw skrev 2016-10-28 05:31:49 följande:

Hej! Får jag hoppa med här? Gjorde återföring igår (torsdag) med ett fint 3dagarsembryo. Testdag den 14 november :)

då har vi samma testdag eftersom jag sätter in imorgon och har ett 5 dagars!! låt oss följas åt!!!!
Svar på tråden IVF oktober 2016