• typjag

IVF oktober 2016

Jenny E skrev 2016-10-28 20:59:23 följande:

Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden ????

Vi började vår första behandling på lördag, korta protokollet. Sen har vi första ultraljudet inbokat på torsdag. Ska bli väldigt spännande!!!

Håller alla tummar och tår för alla!

Ja visst såklart! Välkommen å lycka till!
  • typjag
    Elise86 skrev 2016-10-28 21:31:42 följande:

Och jag har testdag 12/11 :)

Jag fick också testdag 12! Satte in vårt idag. 50 procent chans sa han pga att de va en blasto som såg fin ut. Hoppas såååå
  • typjag
    chbw skrev 2016-10-29 18:09:20 följande:

Åh kul! Ja jättegärna :) 

tycker det är så lång väntan med 18 dagar! vet inte om jag kommer kunna hålla mig haha :p

Nä jag brukar alltid veta tidigare för mensen kommer alltid rd 9. Men kanske inte denna gången!
  • typjag
    Elise86 skrev 2016-10-29 16:55:13 följande:

Åh vad spännande!!!!! Ska hålla tummarna!

För mig är det 2dagars embryo bara så har inte för höga förhoppningar. Dom skulle odla vidare 5st ägg så borde få veta i veckan om vi får nåt i frysen! Kommer du kunna hålla dig till 12/11?

Ah ok men 2 dagars kan ju likagärna funka det med! Håller tummarna! Nä jag brukar alltid testa rd 5 haha. Men har aldrig fått ett plus... men KANSKE den här gången!
  • typjag
    chbw skrev 2016-10-30 05:01:03 följande:

håller tummarna! Jag brukar få mens 14-15 dagar efter ovitrelle (gjort flera ägglossningsstimuleringar och inseminationer innan ivfen) så den lär ju komma nå gång lördag-måndag nästa vecka, om den kommer... 

Hoppas verkligen den stannar borta! Är de någon här som fått nidblödning vid ivf? Vilken rd i så fall? Å hur många dagar var embryot odlat? De hade vart så fint om man fick det haha så hade man ju haft ett hum om att det fäst...
  • typjag

RD 2 här och nu börjar det jobbiga - redan. Jag känner efter och önskar och ber om ett hugg, en nidblödning eller något tecken på att det går vägen. I lördags vid insättning var jag så lycklig och allt kändes så bra, som att det skulle funka. Nu, 3 dagar senare är man helt nojig igen. Det kommer bli en lång ruvning....
    Hur går det för er andra som ruvar? Symtom?

• typjag
    Muffins2017 skrev 2016-10-31 12:13:17 följande:

Jag ruvar inte, men känner så väl igen det du skriver. Det är en liten glad paus på ett par dagar sedan börjar oron..

Håller tummarna att det ska gå vägen i alla fall!

Åh tack <3
  • typjag
    chbw skrev 2016-10-29 18:09:20 följande:

Åh kul! Ja jättegärna :) 

tycker det är så lång väntan med 18 dagar! vet inte om jag kommer kunna hålla mig haha :p

Hur går det för dig?
  • typjag
    shrigley skrev 2016-11-03 09:43:10 följande:

RD 13 här o jag befarar det värsta. Har testat positivt sen dag 9 men inte noterat någon stegring de senaste dagarna. Testdag 5/11, alltså i övermorgon. Sannolikt har jag fått en kemisk graviditet, dvs avstannad, och det jag mäter nu är endast resterna av hCG som finns kvar i kroppen.. Har inga symptom kvar i kroppen. Jag är 41 och det känns för jävligt (ursäkta språket) om jag måste göra om allt igen.... :(((

Men tror du verkligen det? Positivt är väl fortfarande positivt? Står ju fortfarande gravid å vissa tar det väl lite tid för hormonet att stiga?
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-03 16:24:50 följande:

Haft ruggig molvärk och som hugg på ena sidan... Så nervös. Köpt ett par testa tidigt som jag ska testa med imorgon och på lördag, kommer inte kunna hålla mig 11 dagar till, och på måndag är ju bim enligt äggplocket.. 

Testade negativt både med LH och HCG-test på rd3, så ovitrellen har gått ur. Testade typ nyss (rd7) och funderar på om lutinus kan ge utslag på LH? 

hur går det för dig?? 

Jag testade mitt livs första plus IDAG på ruvardag 6. Efter 2 år å 4 ivf. Äntligen! Tina! Svagt men synligt! Å inte hittepå!!!!!! Tydligare på riktigt . Jag är såååååå lycklig och pirrig ! Kan de va sant!!!!!!!!
Svar på tråden IVF oktober 2016