Inlägg från: Mallemamma |Visa alla inlägg
  • Mallemamma

Känner någon igen sig! Gravsymtom eller annat.

Molvärk och halsbränna hade jag första veckan efter jag plussade, men testet borde ju inte visa negativt om du har tillräckligt med hcg för att känna symtom... Och vätska från brösten brukar inte komma så tidigt.. Har du barn sedan innan? Jag hade vätska i brösten från att mitt första barn ammade 1,5 år efter vi slutade amma... Om jag tryckte på bröstvårtorna då, men det försvann några veckor in i min graviditet med tvåan nu.

• Mallemamma

Ja det låter ju som du kan vara gravid, kanske hade du också ägglossning senare än vad du trodde så hormonet är lågt fortfarande, kan ju varit en "nidblödning".. Vet tyvärr inget om sjukdomar med dessa symtom.

Jag hade en period förra året då jag trodde jag var gravid för mensen spökade och jag hade ont som "mensvärk" och inbillade mig väl en del grav-symtom med men efter läkarbesöket visade det sig att jag inte haft ägglossning och läkaren sa att man kunde få ont då och det berodde förmodligen på stress (sonen skolades in och jag började skolan igen), men det var inget farligt och jag hade många fina ägg kvar... Är gravid nu :)

Kan det vara nåt sånt? Har du mycket på gång som kan vara stressande?

Berätta gärna hur det går :)

Svar på tråden Känner någon igen sig! Gravsymtom eller annat.