• vici

Hej tjejer vad har ni för skostorlek?

Hej tjejer vad har ni för skostorlek, till er längd?
    Är 175 och har 40 i skor och tycker att mina är som båtar.
    Har alltid tyckt att det varit jobbigt, men det verkar som alla vi kvinnor får större fötter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-02 21:06
    Pratade med en vän som jobbar i skobutik. Hon sa att medelskostorleken är strl 39 och fotlängden 250mm.
    Låter mkt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-09 14:10
    Verkar ju som de flesta har 39-40? Kanske 38 oxå?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-23 16:13
    Var och fikade med en väninna och hennes 13-åriga dotter som jag inte sett på 3-år.
    När vi skulle gå och reste oss märkte jag att hon var längre än mig ( som 13 åring?). Då kom det på tal hon var 179 och 43 i skor, hon hade flera vänner med 41 och + det.
    Är det så vanligt med unga tjejer och så stora fötter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-23 16:34
    Jag som innan inlägget tyckte att jag både var lång och hade stora blad

• Svar på tråden Hej tjejer vad har ni för skostorlek?
  • Anonym (, a)
    vici skrev 2016-10-02 17:56:55 följande:

Hej tjejer vad har ni för skostorlek, till er längd?

Är 175 och har 40 i skor och tycker att mina är som båtar.

Har alltid tyckt att det varit jobbigt, men det verkar som alla vi kvinnor får större fötter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-02 21:06

Pratade med en vän som jobbar i skobutik. Hon sa att medelskostorleken är strl 39 och fotlängden 250mm.

Låter mkt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-09 14:10

Verkar ju som de flesta har 39-40? Kanske 38 oxå?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-23 16:13

Var och fikade med en väninna och hennes 13-åriga dotter som jag inte sett på 3-år.

När vi skulle gå och reste oss märkte jag att hon var längre än mig ( som 13 åring?). Då kom det på tal hon var 179 och 43 i skor, hon hade flera vänner med 41 och + det.

Är det så vanligt med unga tjejer och så stora fötter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-23 16:34

Jag som innan inlägget tyckte att jag både var lång och hade stora blad

Är 160 och har skostorlek 40
  • livserfaren
    Anonym (Storfot) skrev 2017-11-28 21:17:51 följande:

Tack! Stolt är jag :)

Vad bra tycker du är en perfekt Tjej,
  • vici
    Anonym (Storfot) skrev 2017-11-26 21:22:45 följande:

Jag är 180cm och har skostorlek 42.

HATAR min storlek.. Det är inte ofta skorna man vill ha finns i storlek 42 och finns de i den storlek så sitter de som ett par 40-41or.. Sjukt frustrerande! Får oftast köpa fodrade vinterkängor på herravdelningen eftersom de blir alldeles för små i damstorlek. Bajs!

Lider med dig.Men det borde väl börja komma lite större storlekar då vi kvinnor blir längre och med det får större fötter.
    Du är ju trots allt en lång tjej ju
  • Anonym (Anna)
    vici skrev 2017-11-29 18:33:28 följande:
    Lider med dig.Men det borde väl börja komma lite större storlekar då vi kvinnor blir längre och med det får större fötter.
    Du är ju trots allt en lång tjej ju
    trevligt att du är inne på FL har saknat dig.
  • Anonym (Anna)

Nu använder jag ballerinaskorna det är såå skönt men naturligtvis så har jag nylonstrumpor på mig.Vad har ni på er för sommarskor.

• Nimzay
    Anonym (Anna) skrev 2018-05-23 17:55:17 följande:

Nu använder jag ballerinaskorna det är såå skönt men naturligtvis så har jag nylonstrumpor på mig.Vad har ni på er för sommarskor.

Ballerinaskor, med eller utan klackar
  • Anonym (Anna)
    Nimzay skrev 2018-05-23 18:26:52 följande:
    Ballerinaskor, med eller utan klackar
    Ballerinaskor har inga klackar vad jag vet.
  • Nimzay
    Anonym (Anna) skrev 2018-05-23 19:08:33 följande:
    Ballerinaskor har inga klackar vad jag vet.
    Nej men typ pumps som ser ut typ ungefär likadana som ballerinaskor fast med klackar ;)
  • Anonym (Anna)
    Nimzay skrev 2018-05-23 19:10:51 följande:
    Nej men typ pumps som ser ut typ ungefär likadana som ballerinaskor fast med klackar ;)
    Ok, jag använder ballerinaskor utan klack tycker det är snyggare och skönare.
  • Anonym (långafötter)

Har oftast 40, ibland 41. Är 172 cm.

• Anonym (Anna)

Brukar ni använda Ballerinaskor nu på sommaren.Såå snyggt och bekvämt.

• Anonym (Anna)
    Såå skönt med ballerinaskor använder inte nylonstrumpor i dom det blir för varmt.Någon annan tjej som också har en förkärlek för ballerinaskor.Eller andra förslag på lättare skor nu när det är så varmt.
  • Anonym (Anna)
  • Anonym (Hdje)

Är 178 cm, har 42 i skor, ska jag vara barfota i skorna funkar 41.

I mina löparskor har jag 43 1/3 (perfekta storleken), så fötterna får plats att svälla lite under träningen.

När jag var yngre skämdes jag jättemycket, kommer ihåg att jag ville operera bort tårna för att få mindre fötter, men nu är det lugnt man fick ju vänja sig..

• vici
    Anonym (Hdje) skrev 2018-06-25 19:51:37 följande:

Är 178 cm, har 42 i skor, ska jag vara barfota i skorna funkar 41.

I mina löparskor har jag 43 1/3 (perfekta storleken), så fötterna får plats att svälla lite under träningen.

När jag var yngre skämdes jag jättemycket, kommer ihåg att jag ville operera bort tårna för att få mindre fötter, men nu är det lugnt man fick ju vänja sig..

Ja det är inte lätt att hitta skor förstår jag.
    Tar man herr är det problem med bredden.....så har jag iaf om jag provar herr i min storlek.
  • Anonym (Hdje)
    vici skrev 2018-06-25 21:14:30 följande:

Ja det är inte lätt att hitta skor förstår jag.

Tar man herr är det problem med bredden.....så har jag iaf om jag provar herr i min storlek.

Löparskorna beställer jag direkt från Adidas för där har de upp till 44 i damskor. Så som sagt löparskor och sneakers köper jag därifrån.
  • vici
    Anonym (Hdje) skrev 2018-06-25 22:15:04 följande:
    Löparskorna beställer jag direkt från Adidas för där har de upp till 44 i damskor. Så som sagt löparskor och sneakers köper jag därifrån.
    Förstår bra att det funkar att göra så!
    Mina blad är ju inte så stora............25,5cm och strl 40.
    Tycker att det är stort.....vilket jag inte borde då
  • Anonym (Anna)
  • Anonym (Anna)
    Nu använder jag ballerinaskorna det är såå skönt men naturligtvis så har jag nylonstrumpor på mig.Vad har ni på er för Vår och sommarskor.
Svar på tråden Hej tjejer vad har ni för skostorlek?