• Molly890

tips på hur/när man kan berätta att man är gravid? :)

Hej, hej!

Jag är nu gravid med mitt tredje barn, dock väldigt tidigt i grav V5 (4+3)..
    Men jag skulle vilja och behöva ha lite tips på hur man kan berätta för våra två andra barn samt för övriga familjen så som våra föräldrar och syskon att man väntar en liten? :)

Vi vill helst att de skall hållas hemligt för övriga så länge som möjligt. Då vi bor på ett litet ställe och inte vill att ryktet skall spridas till jobb och liknande i nu läget... Men vi vill samtidigt att familjen skall veta.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden tips på hur/när man kan berätta att man är gravid? :)
  • Molly890

Jag var lite inne på att göra en "julklapp" av det oxå men är rädd att de redan börjat synas då.. de började synas redan i v 12-13 men mitt andra barn nämligen. Men får väl bli en "farsdag" present till min pappa istället kanske :)

Men vet inte riktigt hur vi ska säga till barnen :/ dom är 7 och 5 år gamla och har tjatar om syskon sen i våras :)

• Molly890
    Hoppfullatankar skrev 2016-10-05 21:53:08 följande:

Om du har mindre barn och kanske får illamående är det bättre att berätta för dom. Men på rätt sätt, vi förklarade för våra genom att säga att mamma har ett frö i magen, och om det fröet vill stanna kvar kommer det bli en bebis!

Dom är 5 och 7 år. Dom förstår om man förklarar men vi vill gärna hålla de hemligt för allmänheten eller vad man ska säga så länge det går p.g.a mitt jobb. (Ska förhoppningsvis få höjd tjänst) Så vet därför inte hur och när vi ska berätta för dom. Mår bra än så länge förutom tröttheten och humörsvängningarna :/
Svar på tråden tips på hur/när man kan berätta att man är gravid? :)