Ej beviljad ledighet
Vår dotter fick en veckans ogiltig frånvaro i ettan. Ledde inte till något mer. Hon fick förstås läxor innan avresa och gjorde dessa prickfritt.
Vår dotter fick en veckans ogiltig frånvaro i ettan. Ledde inte till något mer. Hon fick förstås läxor innan avresa och gjorde dessa prickfritt.
Precis vad jag tänkt. Inte sjutton kan skolan säga "du får inget stöd för du var borta tre dagar för ett år sedan"...
Jag tycker skolan är viktig, oerhört viktig. Men vi valde att åka trots nekad ledighet i vintras. Och kommer kanske göra det fler gånger, dock inte denna vinter.
Anledningen är att jag tycker det är oerhört skönt att åka på solresa på vintern. Det är ett fantastiskt sätt att bryta upp den långa sega svenska vintern. Jag vill åka första eller andra veckan i februari, det är då som det är hyfsat varmt väder på tex Kanarieöarna, det har gått några veckor från julledigheten och känns som tyngst. Att åka på sportlovet som inte är förrän vecka 9 här, det är alldeles för sent! Då har ju vårljuset kommit och det känns nästan som vår, då är en solresa inte lika viktig längre.
Att då inte kunna åka på en solresa med barnen på 15 år känns väldigt tråkigt!