Inlägg från: Vestra |Visa alla inlägg
  • Vestra

Ej beviljad ledighet

Oj, är förvånad över hur vanligt det verkar vara att man struntar i om ledigheten är godkänd. Vad sänder det för signaler till era barn? Gör ni likadant med ert jobb? Varför inte bara planera in resorna under loven istället? 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Vestra
    Frontline skrev 2016-10-07 23:02:55 följande:
    varför ska vuxna planera in resor under lov för?
    Dels är det dubbelt så dyrt och sen så missar inte barnen så speciellt mycket om dom är borta 1 vecka, det kan ju lika gärna vara sjukdom i 1 vecka det är ju samma sak.

Vi var iväg 3 veckor tidigare i år och rektorn var tveksam till ledigheten så jag sa att vi åker hur eller hur kom och hämta grabben i Thailand om han nu måste gå i skolan.
    Han fick med sig lite läxor så var allt frid och fröjd..
    Ja, varför ska vuxnar planera resor under lov.. Ja, har man skaffat barn får man faktiskt planera mycket utefter dom i en mycket stor del av tiden. Jag skiter väl i om barnen är bäst eller sämst i klassen. För mig är det inte resultaten som era barn har i skolan som räknas, utan inställningen hos vissa föräldrar. Tror ni inte att det smittar av sig på barnen? Skolan är kaos, inställningen hos många elever är just att "det skiter vi i". I denna tråd kan man lättare förstå var det kommer ifrån.

Jag har svårt att förstå att man som förälder vill lära sina barn att skolan är lite skitsamma, även om man inte får ledigt så skiter vi i det och åker ändå. För mamma och pappa vill inte rätta sig efter regler och lov. 

Att det för vissa kan vara en kostnadsfråga kan jag förstå, men anser ändå inte det vara okej att skita i ett avslag på ledighetsansökan, lika lite som jag som vuxen hade trotsat min chef om min semester fått avslag.

Ja visst, barn kan vara sjuka 1 vecka och då är det ändå frånvaro. MEN, de barn som nu tar olovlig frånvaro blir väl sjuka dom också? Samt att signalerna som man som förälder skickar ut är lite olika. Ja, du är sjuk du är hemma = Helt okej. Vi fick avslag på ledighet i samband med resa, vi åker ändå = Inte okej. 
    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Ej beviljad ledighet