Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Ej beviljad ledighet

Anonym (Tvillingmamma) skrev 2016-10-07 14:55:21 följande:

Ni föräldrar som "slarvar" med och glömmer att söka ledighet för era barn från skolan och som sen dessutom sjukskriver dem om ni får nej på ansökan, hur tror ni att era barn i framtiden kommer att ställa sig till skolan och skolans regler?
    Om föräldrarna kan bryta reglerna kan väl barnen också göra det?
    Sjukskriva sig kan man göra för att åka på semester tycke rmånga, är det något att lära barnen inför framtiden?
    Föräldrarna bryr sig inte ens om vad rektorn sager, varför skall då barnen lyssna på sin lärare?
    Inte konstigt att vi har så mycket problem i svenska skolan när föräldrar har denna inställning till skolan, skolplikt och skolans regler.

Menar du att du jämställer skolan och dess plikt med frivilligt lonearbete, och en 'olovlig' obetald ledighet fran den forsta med en 'olovlig' med skattepengar betald ledighet fran den andra?

Själv lär jag mitt barn att mammas ord star overstallt skolans, och mamma bestämmer när det sker, inte barnet. Sen när barnet blir myndigt, kommer barnet själv att kunna avgora när dess ord ska väga tygre än en skolas, självfallet.
  • Tow2Mater

Lite OT, men eftersom skolan är just plikt och det krävs en hel del mer än lite olovlig frånvaro för att bli utkastad (om man ens kan bli det?), finns inte samma "respekt" för skolan som för t ex en arbetsgivare. Och också för att det inte finns ett val i sammanhanget, därför tycker inte jag de kan jämföras.

• Tow2Mater
    nevermind skrev 2016-10-07 21:13:56 följande:

Jag fattar inte varför man ska ta ledigt från skolan när det finns lov att åka på??

En del av oss är inte perfekta i allt och ibland kanske det blir lite fel i planerandet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ingrid) skrev 2016-10-10 14:49:07 följande:
    .....1. Se över ditt eget sätt att uttrycka dig (tex i detta inlägg) innan du börjar kasta stenar i glashuset där du befinner dig. Mina inlägg är inte "värre" än det du skriver här.

2. Håll reda på vad du själv skriver,.....

..... I andra trådar har du ju dessutom antingen hävdat att....
    Men Anonym (Ingrid); du skriver helt anonymt och börjar nu t o m hänvisa till vad någon som inte är anonym skriver i andra trådar...? Du börjar nu framstå både som lite tjatig och lite irriterande.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ingrid) skrev 2016-10-10 20:15:32 följande:
    Ok, så tycker du. Själv scrollar jag förbi inlägg som jag anser framstår som "tjatiga och lite irriterande".
    Hur vet du vilka inlägg det är innan du läst dem då?
Svar på tråden Ej beviljad ledighet