• fruH92

BIM november 2016

Hej! Jag är helt ny här på familjeliv men har kikat in i många forum innan. Jag är 24, nygift med min man som är 23. Vi vill nu gärna få en egen liten bebis & började försöka på riktigt i juli detta året. Hänger gärna med i den här tråden för att få dela sina tankar & förhoppningar! Har ägglossning nästa onsdag så tänkte börja redan nu i helgen. Bim 2 november! ????

• fruH92

Vi har också sex som vanligt under hela månaden, när vi känner för det helt enkelt. Men försöker givetvis träffa ägglossningen så bra vi kan. Jag har ägglossning just nu så nu hoppas vi att det tar sig! :D första barnet för oss & som sagt, BIM 2/11 :)

• fruH92

Hej allihopa! Bim är idag & har inte känt att mensen är på gång alls så tog ett test ikväll för säkerhets skull & titta! (Hoppas bilden kommer med nu). Jag tycker det ser ganska positivt ut! :D ska ta ett clearblue digitalt i morgonurin också men nu håller vi tummarna! :D
  • fruH92

Bilden blev visst jätteotydlig när jag la in den nu... Ljusblå & klar i verkligheten! :D

• fruH92

Hörni, jag vill gärna ha er åsikt om att titta på test efter rekommenderad testtid. Tog ett CB plus test igår kväll på bim-dagen (la ut bild på det). Inom testtiden visades ett ljusblått svagt plus, efter flera timmar är det dock STARKT blått. Kan det visa positivt men ändå vara negativt? Vågar man lita på testen efter testtiden "gått ut"? Någon med erfarenhet? Tog även ett CB digitalt igår kväll men det visade negativt.

• fruH92

Jag har tagit CB plus-test andra gånger som varit negativa men då har det aldrig ens varit någon antydan till plus så klart man får förhoppningar :) har köpt nya test så ska ta imorgon i morgonurin & hoppas på det bästa :D

• fruH92

Åh, är så himla förvirrad nu :( tog ju ett test för ett par dagar sen som blev ett tydligt & blått plus. Efter det har jag tagit nya test & alla har blivit svagare/negativa... Men ingen mens på ingång. Blir snart galen! :( jag hade ju hoppats på att testen skulle bli starkare & starkare eller åtminstone vara så tydligt som det första :(

• fruH92

Just det! Glömde också lägga till att det starka positiva testen togs under tidig kväll efter en jobbdag, dom svagare har tagits i morgonurin.

• fruH92

Jag är verkligen så less på att inte veta. Idag är jag på BIM+4 & inget spår av mensen. Det är konstigt att det visas starkare på kvällen men vad vet jag? Har googlat lite & det har varit så för andra också tydligen. Men vi får låta tiden avgöra (igen) :)

• fruH92
    Heineken86 skrev 2016-11-05 11:04:29 följande:

Jag känner samma sak. Jag vet inte exakt när jag har BIM, men jag är på cykeldag 35 så tycker att jag borde fått positivt när jag testar vid det här laget. Testade senast i torsdags och kommer inte testa förrän tidigast måndag igen. Men inga tecken på att mensen är på gång heller. Har hFt lite spända bröst på mornarna sen i måndags och det har jG aldrig haft förut, varken när jag varit gravid eller annars. Det känns som ett symtom, men eftersom jag haft det sen i måndags tycker jag att jag borde ha får positivt på test också... Men icke... Bara att vänta och se helt enkelt.

Men du har väl fått positivt på test? Då borde du vara gravid. Tror inte man mäter stegringar när man är gravid. T ett digitalt så vet du säkert.

Ja, jag fick positivt på CB plus men tyckte ändå det var svagt så har testat igen men nu är dom svaga/negativa. Tog ett digitalt efter jag fått plus också men det stod "Inte Gravid". Det som är konstigt också är att jag inte har några som helst symptom :/ mår inte konstigt/annorlunda överhuvudtaget... Har haft lite värk till & från från livmodern, lite likt mensvärk men ändå inte. Annars ingenting alls :/
Svar på tråden BIM november 2016