• mariama

BIM november 2016

Hoppar över hit, tredje försöket att få syskon till vår 1,5-åring. Första försöket blev jag gravid men blev tyvärr MA i v 8.

Räknar med äl runt 7 november och BIM 20 november. Ska testa att skippa äl-tester den här cykeln då jag tycker att det är lite stressande och cykeln är ändå så pass regelbunden. Ska även testa ny metod för oss, ligga varannan dag från att mensen är över och framåt. Istället för att ligga varje dag från en vecka innan äl! Kanske blir simmarna lite piggare då? :D Vi får hoppas!

• mariama
    Kåtisroinen skrev 2016-10-24 16:15:21 följande:
    Tror absolut simmarna blir piggare ;) har man inte normalt sex varje dag så hänger inte produktionen av simmare riktigt med om man helt plötsligt börjar ha det en gång i månaden. Då blir det mindre mängd. Så blir ju lite fel, för ju närmare ÄL man kommer desto mindre mängd blir det. Så varannan dag tycker jag låter som en lysande plan :D

Vi kommer bara ha tre gånger på oss vid ÄL som är på måndag. Vi kör torsdag, fredag och söndag. Hoppas det räcker då vi bara ses på helger :/ håller tummarna :)

Härligt att du bekräftar mina funderingar! Och ja, absolut, för i vanliga fall, resten av månaden, blir det ju bara någon gång i veckan ungefär så som vardagen ser ut nu! Så lite chockartat för simmarna blir det nog att hinna med i tempot, haha. Ja, nu jäklar får det allt bli plus den här månaden :)

Vad jobbigt att behöva ha det med i beräkningarna också, att man inte kan ses (och köra) när som helst liksom! Men det låter ändå som att det kan gå hur bra som helst. Tur att ÄL inte låg mitt i veckan då?! :) Håller tummarna för oss!

• mariama

BIM LISTA 

Fia007: 1/11 

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma 

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1 

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.

• mariama

Nu är mensen över här och äl borde vara om ca en vecka! Längtar, och nu får det allt ta sig den här cykeln! :) Planen är alltså att slopa äl-testerna och ha sex varannan dag. Fler med äl om ca en vecka?

• mariama
    anna7607 skrev 2016-10-30 07:47:07 följande:

Jag har... försök nr 18 suck

Åh tungt :/ Då hoppas jag verkligen att det är din tur nu!! Är det första barnet?
  • mariama
    larssonc skrev 2016-10-30 07:55:42 följande:

Jag har äl den 6/11, så exakt en vecka kvar ???? ska hålla tummarna för oss båda att det tar sig!

Åh roligt, jag med såklart!! Är det första barnet? Vilket försök? :)
  • mariama
    anna7607 skrev 2016-10-30 10:05:26 följande:

Nä jag har två söta sen tidigare. Så de är känns tufft att de går så dåligt. Två missfall på resan än så länge. Håller tummarna varenda månad nu är de riktigt jobbigt

Åh :( Hoppas nu, håller verkligen tummarna! Har det gått lättare med de tidigare?
  • mariama
    larssonc skrev 2016-10-30 11:46:58 följande:

Ja första barnet första försöket:) är det första barnet för er också?

Åh vad roligt och spännande!! Nej andra barnet här, har en pojke som är 1,5 ungefär :) är på fjärde försöket nu, blev gravid på första försöket men fick MA i vecka 8 så är liite otålig nu, haha!
  • mariama
    Anonym (Elli) skrev 2016-11-02 09:38:27 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Jag har bim den 21! Lång väntan. Detta är andra försöket med barn nr 2. Jag är 25 och min sambo 27.

Då ligger vi rätt lika! Jag och sambon är 26 båda och försöker få barn nr 2. BIM runt 20/11 som det ser ut! Tredje försöket efter ett MA som blev på första försöket. Hoppas nu, börjar bli sååå otålig!
  • mariama

Nära äl nu känner jag, jippi! Har ju struntat i äl-tester den här cykeln eftersom det ändå är så regelbundet, men snart borde det vara. Känner mig hoppfull inför den här cykeln! :)

Svar på tråden BIM november 2016