• mariama

BIM november 2016

Mammatillenliten skrev 2016-11-05 18:20:44 följande:

Hej! Hoppar in här! Tror jag har BIM den 16/11. Hade positivt äl test tisdag kväll o negativt torsdag morgon. så tror jag hade äl i onsdags.

Vi är inne på femte försöket till syskon. Fick tyvärr avbryta vår graviditet i våras då ett fel upptäcktes på RUL :'( känns extra jobbigt att försöka bli gravida igen... men skam den som ger sig!

Åh vad tufft, lider med dig!! :( Jag fick "bara" ett MA i vecka 8, väldigt odramatiskt på alla vis, men förstår känslan till viss del i alla fall. Tredje försöket här nu och vill inget annat än att bli gravid igen! Känns surt nu när alla som jag var beräknad samtidigt som gör RUL och går ut med sina graviditeter. Men så fort jag plussar igen kommer nog den känslan blekna. Håller tummarna för oss båda :)
  • mariama

Puh, ÄL+1 idag! Nu börjar den här lååååånga väntan. Har superduperömma äggstockar idag, som jag brukade ha förut vid ÄL, innan MA:t i augusti. Så jag hoppas det är ett gott tecken på något vis, kanske hormonerna är i ordning igen. Hoppas :)

• mariama
    justsweet skrev 2016-11-09 16:50:03 följande:

Vad kul:) Då håller vi tummarna.

Hoppas det går denna månad. Som så många andra säger hade det vart kul att kunna berätta för familjerna på julen. :)

Håller med, vill ha tjugonde nu, jobbigt att vänta (å framförallt om det är negativt).

Lycka till :D

BIM 20:e här med! Första dagarna efter äl går sååååå segt?!
  • mariama
    Mammatillenliten skrev 2016-11-11 20:32:04 följande:

Go kväll på er! Testmissbrukare som man är så testade jag ikväll igen. Är på äl+9, tycker mig ana ett streck men himla svårt att få med på bild....

Anar också något, hoppas!! :)
  • mariama
    Mammatillenliten skrev 2016-11-11 20:46:17 följande:

Ja det är ju just det att man anar något. Det är liksom inte helt blankt ;) får testa imorgon bitti. Då är det BIM-4. Så det borde synas något då om det är något!

Mitt test senaste graviditeten såg också ut ungefär sådär äl+9! Syntes mer i verkligheten än på bild :) Men det blev starkare för varje dag sen också, så ja det syns säkert mer imorgon i så fall :)
  • mariama
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 05:18:47 följande:

Vaknade och kunde inte somna om för jag var så kissnödig.. var ju tvungen o testa då ;) nån som ser nåt? Är på äl +10 idag.

Spännande! Syns ju absolut ett streck i alla fall :) Testa imorgon igen!
  • mariama
    crx skrev 2016-11-12 18:19:57 följande:

Tog ett CB till... kunde inte hålla mig. Men det är typ blankt, skugga ev men inte alls som det igår. :( Tänk om man kunde hålla sig ifrån att testa, då skulle man slippa massa hoppfulla spökstreck. >:(

Nää vad trist! Hoppas fortfarande! :) ta ett till imorgon! Dock har jag också råkat ut för ett svagt streck på vanliga cb och jag var inte gravid. Sååå tråkigt att sånt händer, hoppas verkligen det inte är så i ditt fall!
  • mariama
    Mammatillenliten skrev 2016-11-12 16:50:18 följande:

Nu vågar jag hoppas! Fick ett fint rosa streck på Stickan i eftermiddags. På bilden ser den grå ut men det är rosa i verkligheten <3 jag är gravid!! Kan inte tro det är sant.

Nu är det ju riktigt tydligt också, åh vad härligt, stort grattis! Hoppas jag får joina dig som gravid snart :)
  • mariama
    Kåtisroinen skrev 2016-11-12 17:28:13 följande:

Ska testa imorgon bitti. Men måste fråga er mer erfarna: enligt instruktionerna (cb digital) kan man antingen testa i strålen (5 sek) eller i en behållare (20 sek). Vad är lättast/bäst? Första gången jag testar. *börjar bli nervös* :O

Tycker verkligen det är enklast med behållare! Annars känns det så vingligt liksom, och svårt att kissa nog länge kanske :') håller tummarna för dig nu, uppdatera imorgon! Har du några symtom? :)
  • mariama
    TillyLina skrev 2016-11-12 20:42:04 följande:

Jag hänger gärna med här :)

26år och vi planerar vårt andra gemensamma barn nu :) Första var ett välkommet hoppsan så det här med att planera barn är nytt för oss. Min BIM borde vara nu den 16/11.. Till saken hör att jag fick ett missfall för nästan 2månader sen och för 3månader sen så slutade jag med psykofarmaka hastigt pga graviditeten. Så alla symptom jag känner vet jag inte om det är för gravid igen eller utrensning av psykofarmakan..

Sen igår så mår jag konstant illa och gråter för ingenting.. Hoppas gör jag ju men vågar inte tro riktigt.. :)

Vad kul, jag är också 26 och planerar andra barnet, fick missfall fast för tre månader sen snart. Hur gammalt är ditt första barn? :) Spännande! Jag har BIM runt 18-20/11. Håller tummarna stenhårt för oss! Dina symtom låter ju lovande men förstå ju hur du menar, inte lätt att veta vad det beror på :)
  • mariama
    TillyLina skrev 2016-11-12 21:21:46 följande:

Vad roligt att vi är så nära varandra med både ålder och BIM ????

Skrutt är 17måmader nu ???? Hur gammal är din? :D Har du fått några symptom än? ????

Superkul :) Hoppas vi får fina plus båda två inom några dagar! Vår lilla kille är 1 år och 8 månader! Jag har sen igår kväll haft en väldig molvärk i livmodertrakten, vågar inte hoppas på något men tycker den känns lite bekant liksom. Plus att brösten blivit lite ömma idag. Hoppas det fortsätter så! Känns som att det tar sååå lång tid att bli gravid nu efter missfallet även om det bara är tredje försöket sen dess!
  • mariama

Hm, undrar om jag ska våga mig på ett test imorgonbitti? BIM runt 19-20/11. Så det blir BIM-3 eller 4 imorgon och är det nåt så borde det synas då tycker jag!

Har växlat mycket i mina tankar senaste dagarna. I lördags har jag molvärk som påminde om växtvärk vid graviditet heeela dagen. Igår fick jag en dipp i tempen och idag steg den. Vilket gav mig lite hopp. Igår var det rätt lugnt med andra känningar men idag är molvärken tillbaka, och inte riktigt som vanliga mensvärken. Plus svagt illamående, väldigt snurrig när jag vänder huvudet för fort och lite huvudvärk. Kommer bli så less om kroppen har hittat på nya pms-symtom, samtidigt som jag inte riktigt vågar hoppas heller!

Är vi flera som ska testa imorgon på morgonen? :)

• mariama
    emmne91 skrev 2016-11-16 19:10:44 följande:

Tog ett test igår kväll och ett imorse. Vad tror ni?

Positivt absolut :) Grattis!! Vilken dag är du på i cykeln? :)
  • mariama

Åh vet inte vad jag ska tro. Tyckte mig plussa svagt för någon dag sen, här är morgonens test. BIM-2 enligt mina beräkningar. Det är ju något där, men det syns knappt i verkligheten, dock på bild med lite mer mättnad kommer det fram. Provade att göra lika med en bild med samma slags test från förra månaden då jag inte blev gravid, för att se om dom här testerna kanske är dåliga helt enkelt. Men sådär såg det inte alls ut på det! Samtidigt tycker jag verkligen att det borde synas tydligare för blotta ögat på BIM-2. Har dessutom fått lite menskänningar idag. Jag som känt mig så hoppfull innan, jag känner min kropp väldigt bra och har känt igen mycket från min graviditet. Men nu känns det som om mensen kommer komma senast söndag :/

Har ni varit med om nåt liknande, att testen är såhär ytterst svaga men sen blir starka? Eller är det bara kört, haha?
  • mariama
    Anonym (Väntan) skrev 2016-11-18 22:28:53 följande:

Vad har du för test ?

Köpta på Tradera, One Step. Inga höjdare förstås men funkade ändå ok när jag blev gravid sist!
  • mariama
    Madelonen1 skrev 2016-11-19 18:21:15 följande:

I verkligheten tycker jag att det syns något, men vad tror ni? Önsketänkande?

Anar någonting jag med :) Hoppas!! När är BIM?
Svar på tråden BIM november 2016