• Marie357

BIM november 2016

B B B skrev 2016-11-07 22:17:22 följande:

Hoppas på många plus för er som ska testa på torsdag (och alla andra dagar också så klart! Jag håller på det tills fredag då jag har BIM.. Så spännande!

Någon annan som är täppt? Jag är jättetäppt och nyser massor men är liksom inte förkyld eller sjuk..

Jag är täppt, men har varit förkyld, men nu känns det som jag är på g att bli sjuk IGEN
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Tredje kvällen som jag är bubblig, svullen och gasig ont nu i brösten också.

Testat mig idag typ 5 dagar förtidigt och så var det typ 30 minuter efter jag hade varit på toa sist. Så bortkastat. Och detta var på em.

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    polly82 skrev 2016-11-09 09:54:32 följande:
    Jag har också det. Molvärk och det ilar/isar liksom ut mot sidorna och som du beskriver runt naveln. BIM/BIM +1 idag, har inte vågat testa...

När jag vaknade idag kändes det som att mensen var på g, men det har lagt sig och nu är jag osäker igen. Igår kväll kände jag mig illamående för första gången. Så nervöst! :)
    Men visst är det jobbigt att ena sekunden tro att man är gravid och sedan för att andra inte känna ett skit..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    waattos skrev 2016-11-09 11:49:01 följande:
    Jag plussade idag på BIM! Och jag trodde jag var den i gruppen som absolut inte skulle göra det eftersom jag inte haft några som helst gravid symptom! Håller tummarna för resterande!
    Wow vilket jäkla stark +... Grattis..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 06:31:16 följande:
    Ja nu börjar det faktiskt närma sig! Målet är liksom i sikte tycker jag :) bara tre dagar kvar nu ju! Det är ju faktiskt ingenting! Torsdagar o fredagar tycker jag brukar gå fort, lördagen kan nog bli lite lång då inte har något planerat då. Men det ska nog gå bra ändå! Nu börjar jag bli lite nervös också :O

BIM-3. Den molande känslan håller i sig och jag vaknade dessutom med en lätt illamående känsla, första gången idag ! Hur känner du dig idag? :)
    Jag tror jag har samma dag som du.. Jag har också lätt illamående här idag på morgonen/fm... Känns som jag får mer och mer saliv och konstig känsla längst bak i munnen.. Lite ömhet i tuttarna...
    Treansresa skrev 2016-11-10 06:57:05 följande:

Äntligen!! Plussde svagt igår och fortsätter plussa idag så nu vågar jag hoppas! Jag är gravid!!

Grattis!!!!
    Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-10 07:40:29 följande:

Idag är det torsdag så imorse satte jag mig och skulle doppa den där stickan.... när jag precis doppat stickan och reser mig från toaletten kommer kattungen i full galopp, upp på sonens pall och *plums*.... rätt ner i toan!!!!! Så snabbt som sjutton fick jag rädda henne från sitt otrevliga bad i mitt kiss och lägga stickan åt sidan medan jag duschade av henne. När hon är duschad och inlindad i en handduk kommer jag ihåg testet och titta vilken trevlig syn jag fick :D

Vilken morgon! Hahaha!

Grattis!!!!
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Fortsätter att må illa och småfisig. Illamåendet blir bättre när jag ätit. Ömhet ännu mer i tuttarna nu....

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 15:24:46 följande:

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

Jag fick ljusrosa förra månaden.. Dock kom mensen en vecka efter det
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Jag skriver mer så här.. Dag 27 och jag fick älvärk på dag 15..

Lite ömhet och drag i tjejmagen, svullen och gasig söndag - tisdag, sedan ömhet i brösten sedan i onsdags och illamående sedan igår. När jag nu vaknade i morse mådde jag jätteilla och kände mig kallsvettig så tänkte jag går och testar..

TOKBLANKT!

Nu väntar jag in mensen, men kommer den inte innan nästa helg så blir det en nytt testa då..

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Ömhet i tuttarna, dag 31, testade på dag 28 negativt och fortfarande ingen mens.. ömhet i tjejmagen med...

Borde inte ha så himla lång lutealfas, får nog ta ett snack med gyn igen om ej mensen kommer imorgon senast....

nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    Kåtisroinen skrev 2016-11-14 07:51:41 följande:
    Du behöver nog inte vara orolig, det är ju goda tecken! Jag är lite i samma sits, fast är bara är BIM en dag än så länge. Men jag är ganska övertygad om att jag är låghormonare då jag knappt märker av min mens i normala fall (lite känningar i princip samma sekund som den drar igång o kanske lite värk några timmar efter det men har aldrig behövt ta värktabletter) och knappt bågen PMS alls. Kanske är samma för dig? I så fall behöver man antingen ta ett känsligare test eller vänta någon vecka eller faktiskt till och med två efter BIM innan hormonerna är så pass höga så ett normalt test känner av det.

Jag har just beställt tester som är extra känsliga (trodde det var det jag hade köpt från början men tydligen inte, förpackningen lurade lite :P ) håller tummarna för oss :)
    Lindseeey skrev 2016-11-14 06:53:55 följande:

Bim+1 idag då, ingen mens i sikte, haft molande värk till och från under natten och lite ömma bröst. Min mens brukar alltid vara punktlig, dock har jag fått gå in och jobba två vakna nätter nu på jobbet, kanske det som ställt till det för kroppen, den kanske blir förvirrad över vilket dygn det är haha. Har fortfarande förhoppningar om att ett plus ska dyka upp även om jag börjar inse att det nog inte kommer denna månaden :/ hur har det gått för er andra om hade bim i helgen ?

Också BIM+1. Tempen är fortsatt stabilt hög (väldigt jämn faktiskt). Fortsatt lätt illamående mest hela dagarna, lite mindre molvärk igår än dagarna innan, men den var ändå där. Brösten är fortfarande lika stora och lika ömma, inte jättemycket, men lite. Tillräckligt för att man inte sover så länge på mage ;). Upplevde igår att jag hade ganska rikliga vattniga flytningar. Vet inte vad det betyder dock.

Som jag nämnde ovan så har jag beställt tester med extra hög känslighet (5 mIU / ml) o hoppas helg enkelt att jag är låghormonare. It makes sense. Och dessutom så håller jag stenhårt fast i det lilla lilla hoppet som är kvar :D
    Jag har ju 3 barn sedan innan som jag ändå testade positivt på ganska runt BIM eller om det inte var på samma dag.. är snart 10 år sedan sist.. Man glömmer så lätt.. Jag räknar ändå med att mensen kommer, den kom typ en vecka för sent förra månaden men då trodde gyn att jag hade varit gravid men att det liksom inte gick så många dagar och att det var därför jag ej fick +. Det kanske är så även denna cykeln.
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357
    marretiin skrev 2016-11-14 18:29:37 följande:
    Är oxå 31 och har lite lätt åldersnoja. När jag fick sonen var jaf ju 20 o hur fertil som helst men har läst allt för många gånger hur liten chansen är nu. Men tror man får skippa att tänka så o försöka ta d som d kommer. Lättare sagt än gjort ibland ????
    Haha och jag är 36 då räknar jag med att det är kört..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Marie357

Var uppe idag och testade tidigt... NEGATIVT... VART FAN ÄR MENSEN. Idag är jag 17 - 18 dagar efter äl.

Vänta och har den ej kommit tills på måndag ska jag ringa gyn..

Får väl bara räkna med att köra på i december..

nouw.com/denöppnakampen
Svar på tråden BIM november 2016