Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

BIM november 2016

Mandypandy90 skrev 2016-10-31 20:05:23 följande:

Testa att köra med progesterall. En kräm som skall hjälpa om kroppen har svårt att behålla ägget. Googla och läs om den! Jag har precis börjat smörja! :) Den har tydligen hjälpt väldigt många vid återkommande missfall! :)

Ja, jag har läst en del om den. Men tänker att jag avvaktar denna gång. Tror att det är andra orsaker som gör att min kropp inte vill behålla då min lutealfas är 13-14 dagar. Har förstått det som att den används mer i syfte att förlänga lutealfasen för de som har kort sådan. Men tack för tipset iaf.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 19:59:05 följande:

Ok! Hoppas på ett plus nu då och att bebis vill stanna. Har du barn sen tidigare? Jag hade också mf i somras, MA i v.9, men fostret hade dött i v. 5.

Tack! :) Hoppas verkligen att jag får en lyckad graviditet snart!

Nej, inga barn sen tidigare. Och mig veterligen har jag inte heller varit gravid innan. Men nu när detta uppdagas så kanske jag varit det helt ovetandes. Men det är egentligen ingen mening att spekulera i tänker jag.

Beklagar MA:t. Det måste vara betydligt mer jobbigt en som jag haft det. Får hålla lite extra tummar att det går bra i kommande graviditet/-er.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 20:46:04 följande:

Nä, ingen idé. Men du verkar ju iaf inte ha problem att bli gravid och det är ju positivt. :)

Ja, det har varit extremt tungt. Men nu börjar jag se positivt igen. Blev gravid på första försöket då, så förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid denna gång heller, men man vet ju aldrig, man önskar det fanns nån garanti. Vill börja känna symtom, men hade inga symtom den graviditeten heller förutom att jag nös ovanligt mycket. :p Så jag har liksom inte så mycket att jämföra med.

Men precis. Det är ju lite så man får se det. Med två mf på 4 försök så är jag tydligen väldigt fertil. Det här blir femte försöket för oss nu.

Jag har också nyst ganska mycket båda gångerna kom jag på nu när du säger det. Det har kommit några dagar innan bim tror jag.
  • FrökenE1985
    anonymis3ns skrev 2016-10-31 21:22:29 följande:

Det är ett rätt roligt tecken! :) Ja, du är väldigt fertil, nåt annat kan man inte påstå. Och förhoppningsvis har du rätt om dina tidiga symtom nu och får ett nytt plus. Jag håller tummarna för oss båda! :)

Ja men verkligen. Lite otippat liksom. Men har nog att göra med slemhinnorna som reagerar. Många får ju s.k. gravidtäppa.
  • FrökenE1985
    Thorax skrev 2016-10-31 22:59:55 följande:

Tänkte våga testa imorgon med CB plus eller early, då bim-4

Men jag är så sjukt trött, kraftig mensvärk varje kväll, knottriga gårdar, tjocka flytningar, snabba humörsvängningar, kissnödig mer ofta, hungrig. Är det inget denna månad så måste jag vara skenis i så fall

Håller tummarna för ett plus!
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2016-11-01 07:55:52 följande:

Oj du verkar säker, spännande se om du har rätt sen! Har BIM dagen efter dig, 10/11 (bf för vårt första missfall så hoppas såklart på ett plus som gör dagen gladare...) 

Känner bara lite molvärk, men kan jag göra ändå mellan äl och mens så tar inte det för nåt alls. De gånger jag fått plus har jag runt denna tiden känt mig sjuk, illamående och yr just på denna dagen som brukar vara den ägget fäst har det senare visat sig. Känner inte alls så nu så tror inte det lyckats...

Ja, har exakt samma känsla som förra månaden. Skrev då ner dag för dag också så kan verkligen jämföra. Är dock mindre säker på att min kropp vill behålla om det är så att jag har rätt. Känns ganska läskigt att jag känner mig så säker, kan såklart ha fel, men det visar sig.

Håller tummarna för dig att den 10/11 blir en bra och gladare dag för er!
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2016-11-01 09:36:03 följande:

Ja visst är det spännande? Jag skriver med ner allt i en app och har haft exakt samma känsla på ÄL+4-5 båda gångerna jag vart gravid i år. men känner tyvärr inte så nu så är rätt säker på att det inte blivit nåt..men hoppas såklart jag har fel. 

Vi sa att vi inte ska ha en BIM-lista i tråden just för att det blir så otroligt långa och många inlägg då så den får vara i en helt separat tråd som kanske går länka till i TS trådstart.

Förstår din känsla. Själv har jag fått så där über ont idag. Så tror ägget bäddar in sig ordentligt nu. Tempen dippade idag också så min känsla att det tagit sig förstärks verkligen.

Håller tummarna att det bara är annorlunda för dig denna gång att det tar sig trots allt!
  • FrökenE1985
    Thorax skrev 2016-11-01 10:18:39 följande:

Bim den 6/11 (listan stämmer inte då jag förvirrade till det)

Är det ett spökatreck eller riktigt tror ni?

Tog imorse på bim-4

Det där tolkar jag som plus. Plus-strecket syns tydligt och framförallt, det är blått! Grattis!
  • FrökenE1985
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 11:33:21 följande:

Spännande! När har du bim? :)

Min temp dippade en aning idag, hade ont igår! Hoppas det tagit sig denna månad!

Spännande! Håller tummarna!

Jag har inte bim förrän 9/11, äl+6 idag.

När har du bim?
  • FrökenE1985
    Mirabelle24 skrev 2016-11-01 14:43:53 följande:

Åh vad roligt! Jag har också bim 9/11 :) Kul att följas åt!

Verkligen! Dina symtom är ju lika mina. Haft ordentligt ont idag som började lite smått redan igår. Så här har jag bara haft de gånger jag plussat svagt. Denna gång hoppas vi på plus för båda. Starka sådana ska vi ha också.
Svar på tråden BIM november 2016