Inlägg från: FrökenE1985 |Visa alla inlägg
  • FrökenE1985

BIM november 2016

Heineken86 skrev 2016-11-08 11:37:45 följande:

Är det ett graviditetstecken att tempen går upp?

Det kan vara det men precis som med allt annat så behöver det inte vara det.
  • FrökenE1985

Bim+1 idag och mensen håller sig borta. Tycker mig ana något på test, men vågar inte lita på det. Imorn ska jag och karln köpa nytt test. Hoppas på att kunna få ett, åtminstone hyfsat, starkt plus innan jag tar ett digitalt.

Nån som kan rekommendera något förutom cb+, tog ett sådant idag men det skramlade om det. Kunde använda det som en marackas. Haha

• FrökenE1985

Bim +2 idag och ingen mens. "Skuggor" på test. Har bara ett digitalt kvar så ska köpa nytt idag innan jag "slösar". Detta är försök #5 och hoppas verkligen det börjat gro en liten plutt där inne.

• FrökenE1985
    Mammatillenliten skrev 2016-11-11 20:32:04 följande:

Go kväll på er! Testmissbrukare som man är så testade jag ikväll igen. Är på äl+9, tycker mig ana ett streck men himla svårt att få med på bild....

Jag tycker minsann att jag anar ett streck. På båda bilderna.
  • FrökenE1985
    Mammatillenliten skrev 2016-11-11 20:47:30 följande:

Ja eller hur... hoppas att det ökar tills imorgon! Då är jag på BIM-4 och har plussat då mina andra graviditeter... nervöst

En annan är på bim+2 och har fortfarande inte fått annat än svaga skuggor på testen. Men jag känner i hela kroppen att det tagit sig.
  • FrökenE1985

Slänger upp det här med.

Jag har öppnat mitt cb digital som visade "Inte gravid". Kommentarer som "det räknas inte", "man ska inte öppna" m.m. undanbedes.

Hur som helst. Övre bilden är från en vän som fick "gravid 1-2 veckor" de undre är mina från förmiddagen och eftermiddagen. Vad tror ni? Kan jag lägga frustrationen åt sidan?

Tänkte testa igen på söndag oavsett.

• FrökenE1985
    TheKlister1990 skrev 2016-11-11 21:37:17 följande:

Jag ser tre streck iaf :)

Ja men precis. Så på söndag borde ju linsen uppfatta dom med.
  • FrökenE1985
    2017 bebis skrev 2016-11-12 11:00:18 följande:

Hej på er ! Vill fråga om någon här inne har provat de här tester ! Jag beställt för första gången från Tradera

Är det dom som kostar 39kr? Jag köpte dom med men fick inget utslag. Tror dock att jag var på tok för tidig med att testa, men känslan säger ändå att jag lika gärna kunde varit utan dom.
  • FrökenE1985
    2017 bebis skrev 2016-11-12 18:02:07 följande:

Oj då! Stämmer de kostar 39kr har beställt idag vet ej när de kommer ! Vi får se :(

Dom jag beställde kom inom 2 dagar och det är bara 3 veckor sedan. Dom fungerar säkert bra och gör det dom ska. Är nog mest att jag tycker dom var så otroligt smala.
  • FrökenE1985
    Skoovde skrev 2016-11-12 18:57:13 följande:

Testet jag tog imorses var helt blankt... men tog precis detta testet!! Nån mer som ser? Men efter en stund så försvann typ hela strecket? Ser lite konturer på de om jag "vrider och vänder" på de... hur kan de bli så?? Kissa för typ 2 timmar sen och då fika vi, så de blev ju två-tre glas dryck.

Dum man är som testar och får förhoppningar. Tror mig ha mensvärk också.... vet inte om jag längtar tills testet imorgonbitti eller ej ;)

Jag ser och är det inom tiden så ska det ju vara ett plus.
  • FrökenE1985
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-16 11:57:44 följande:

Hoppar in här! Jag har egentligen inte BIM förrän om 5 dagar (22/11) så de e alldeles för tidigt men det som fick mig att testa (förutom alla dom vanliga trötta symptomen) så har jag haft brutal smärta i ländrygg, skinkor och ner mot låren, känns precis som foglossningen jag hade med mitt första barn för ett år sen, jag fick så en natt för ett par dagar sen, drömde då att jag plussade och vaknade upp med smärtan. Kände av min ÄL denna månad, jag och killen hade sex både dagen före och efter. Fick ett hugg i vänster äggstock efter 4 dagar och sen hade jag fruktansvärd molvärk i ett par dagar.

Men till min fråga, jag kissade på ett tidigt test idag, och det kom upp ett streck direkt men efter 30 sek så avtog strecket och jag tänkte "nu va det inget", men när jag kollar senare när jag ska gå på toa igen efter 15 min så finns där fortf ett streck. Är det ett spökstreck? De va svårt att fota. Har nån annan upplevt samma? Hjälp !

Tycker mig se på båda bilderna. Svagt men ändå tydligt!
  • FrökenE1985

Provar här med, hade bim förra onsdagen. Alltså en vecka sen.

Är visserligen medveten om att kvaliten är kass när man lägger upp bilder här. Men jag provar ändå. En är orginalbilden den andra är ett collage med samma bild fast olika filter. Någon som ser nått?

• FrökenE1985
    Anonym (Emmelie) skrev 2016-11-22 06:37:45 följande:

Hej :) ville ba dela med mig eftersom jag plussade idag. Jag skrev för 5 dagar sen om mitt jääääätteljusa streck (la upp bild finns på sidan 114) och man kunde ba ana de i vissa vinklar. Testade med testlagret testa tidigt. Testade sen 3 st till, från testlagret som visade ännu svagare spökstreck och en från RFSU i föregår som visade negativt. Idag på BIM tog jag ett digitalt.

Skrev upp mina symptom på BIM-6 IFALL att. Eftersom jag kände på mig att de va nåt. Det som slog mig va väl känslan, kände mig kär typ blandat med ångest. Extrem värk i värsta äggstock 3 dagar efter befruktning och sen molvärk såsom foglossning.

Fyllde i en lista iaf.

BIM-6

[x] Svullen mage

[x] Vita flytningar

[] Genomskinliga flytningar

[x] Huvudvärk

[x] Illamående (Kommer och går)

[c] Hunger

[x] Ingen matlust

[x] Svettningar

[] Glad

[] Deppig/ledsen

[x] Humörsvängingar

[x] Molvärk (började 3 dagar efter ÄL, upphörde i ca 3 dagar sen började det igen)

[] Förändrar färg i underlivet

[x] Ömma/känsliga bröstvårtor (kmr och går)

[x] Stickningar/hugg i livmodern (speciellt några dagar efter ÄL)

[] Nidis

[x] Nästäppa (har extremt ont i näsväggarna)

[x] Gasig i magen

[x] Dålig i magen

[] Hård i magen

[x] Bubblar i magen (Konstant)

[] Sugen på något

[] Finnar

[x] Kissnödig (gör ont i magen så fort jag blir kissnödig)

[x] Trött (extrem trötthet men kan ändå inte somna)

[] Hög temp (Vet ej - tempar inte)

[x] Ont i ryggslutet (nåt så förbannat, det går ner i rumpan och framsida baksida lår)

[x] Strålningar/ilningar mot ljumsken (efter ÄL)

[] Metallsmak i munnen

[] Större bröst

[] Ont vid sex

[] Yrsel

[x] Fryser (när jag inte svettas som en gris)

[x] halsbränna (några gånger, har aldrig annars)

[x] Sjukdomskänsla (känner mig hängig)

[] Synliga ådror på brösten

[x] Törstig

[x] Hjärtklappning

[x] Ont i hjärtat

[x] Drömt att du plussat (igår natt)

Grattis!

Hade samma symtom som dig ungefär samma tid i cykeln, framförallt den där känslan av att vara kär, men slutade tyvärr med mf (eller om det kallas kemisk graviditet då det var så tidigt). Lite off topic, men vi har samma namn med samma stavning också, tycker jag var lite kul då symtomen också var så otroligt lika.

Önskar dig alla lycka med graviditeten!
  • FrökenE1985
    mosterJenny skrev 2016-11-22 09:53:51 följande:

Idag blev det verkligt :) Plussade och jag är så lycklig!!

BF 30 juli. Lycka till alla härinne, kämpa på och jag hoppas innerligt att ni också snart får ert plus! kramar

Grattis!
  • FrökenE1985
    Anonym (Lkj) skrev 2016-11-23 13:31:16 följande:

stort grattis alla som har plussat=)

Hur har det gått för dig?
  • FrökenE1985
    Anonym (Lkj) skrev 2016-11-23 14:38:16 följande:

Jodå vecka 6+4 idag. Oro för missfall konstant men har en underbar vän som alltid lyfter upp mig:)

Härligt! Vänner är bra på det viset när det funkar så åt båda håll.
  • FrökenE1985
    Anonym (Lkj) skrev 2016-11-23 17:32:38 följande:

Hur går allt för dig?

Verkar som att jag har äl redan idag igen. Cd7 liksom. Hör väl hemma i decembertråden nu egentligen. Men håller ett öga här för att se hur det går/gått för alla.
Svar på tråden BIM november 2016