Inlägg från: Kåtisroinen |Visa alla inlägg
  • Kåtisroinen

BIM november 2016

Treansresa skrev 2016-11-10 06:57:05 följande:

Äntligen!! Plussde svagt igår och fortsätter plussa idag så nu vågar jag hoppas! Jag är gravid!!

Anonym (Jajjo) skrev 2016-11-10 07:40:29 följande:

Idag är det torsdag så imorse satte jag mig och skulle doppa den där stickan.... när jag precis doppat stickan och reser mig från toaletten kommer kattungen i full galopp, upp på sonens pall och *plums*.... rätt ner i toan!!!!! Så snabbt som sjutton fick jag rädda henne från sitt otrevliga bad i mitt kiss och lägga stickan åt sidan medan jag duschade av henne. När hon är duschad och inlindad i en handduk kommer jag ihåg testet och titta vilken trevlig syn jag fick :D

Vilken morgon! Hahaha!

Åh grattis båda två!! Verkar vara en bra månad här för novemberbarn ^^,
    Marie357 skrev 2016-11-10 09:50:17 följande:

Jag tror jag har samma dag som du.. Jag har också lätt illamående här idag på morgonen/fm... Känns som jag får mer och mer saliv och konstig känsla längst bak i munnen.. Lite ömhet i tuttarna...

Ja precis så känns det. Jag sväljer mycket, men har mer känsla nere i halsen, mot nyckelbenet. Kan absolut inte polo idag liksom :P

Är inte så öm, däremot så känns det som de har växt något :P
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 15:24:46 följande:

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

Tycker det låter lite som en nidblödning. Om det är så så är det ju positivt :)
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 16:41:04 följande:

Tack för att du är positiv! :) Men en nidblödning bara 3 dagar innan Bim låter lite märkligt va?

Måste bara positiv! Har också BIM 13/11 o fick lite lite rosa på pappret idag :P men det beror på, nidblödning får man oftast 7-14 dagar efter ägglossning. Idag är det ÄL+10 för mig så än så länge håller jag mig positiv :)
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 18:39:55 följande:

Spännande med samma "symtom". :) Jag är dock på äl +12. Hade lovat mig själv att inte testa förrän bim, men i och med flytningarna fick jag panik och testade mig(fråga inte varför!?). Men eftersom jag upptäckte flytningarna när jag kissade blev jag så ivrig att testa så gravtesten gjordes alltså efteråt på typ 45 minuters sparande urin där jag druckit en kopp kaffe, så det kunde väl iof inte bli annat än negtivt misstänker jag!

Haha jag förstår dig! Det var min första tanke också! Jag har liksom känt mig lite smått gravid de senaste dagarna o då också känt mig positiv. Så fick lite panik när jag såg det! Men så googlade jag lite o så, o då kändes det lite bättre igen :) känner mig fortfarande lite illamående o molvärken sitter kvar så än så länge känns det okej :)
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 21:10:09 följande:

Jag ångrar mig ju nu. För oavsett om det är tidigt så tappar man lite av hoppet när man ser att testet är negativt. Har också känt mig lite smått gravid, även om jag sist när jag plussade inte hade några symtom. Nu är jag mest bara förvirrad! Vad hittade du på Google då? :)

Usch ja jag förstår det :/ hoppas på att det finns ett plus där inne ändå :)

Hittade denna länken:

barntotal.se/gravid-3/graviditetsbesvr/noedbloedning-bloedning-under-tidig-graviditet

Sen var jag hyfsat lugn så då letade jag inte mer :P
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 21:55:07 följande:

Förstår att du blev lugnare. :) När hade du tänkt testa? På bim?

Ja precis jag ska hålla mig till BIM.Tyckte det var lite spännande att min BIM råkade hamna på farsdag, speciellt med tanke på att jag bara träffar min karl på helgerna och jag vill gärna ha honom med när jag testar :) så det kändes lite meant to be ^^ annars hade jag nog testat idag eller imorgon :P

BIM-2 idag!!! Galet!! Snart är det min tur att testa :D
  • Kåtisroinen
    Ruffs skrev 2016-11-10 23:09:41 följande:

Till er som kör naturalcykles: hur lång tid tog det för den att få grepp om ens cykel?

Beställde hem och har börjat köra med den och skulle gärna vilja höra lite hur ni tycker det funkat för er.

I början så körde jag på prevent. Det tog ca 2 månader innan jag fick mina första gröna dagar, en vecka kanske. Sen gick det hyfsat fort. Efter ytterligare två månader så skulle jag säga att den hade full koll på vilka dagar som är gröna o röda. Det ska dock tilläggas att jag var lite slarvig med tiden i början, alltså när jag tempade på dagen, hur många timmar jag sovit osv. Men när jag väl blev noggrann så gick det fort!
  • Kåtisroinen
    josefinevm skrev 2016-11-11 19:45:29 följande:

Och där kom min mens, två dagar tidigare än jag trodde! Önskar er alla lycka till och grattis till er som plussat.

Jag hoppar över till decembergruppen! :)

Åh vad tråkigt! :( håller tummarna för att december är er månad <3
  • Kåtisroinen
    Monsan skrev 2016-11-11 22:00:28 följande:

Testade nyss på bim-5 och det va tok negativt... brukar alltid testa positivt på bim-4 så får jag inte positivt imorgon kväll är det nog kört..

När man testar innan BIM så är det som störst chans att få ett rätt test på morgonen. Så testa på morgonurin istället! Då är hormonnivån som högst. På mitt clearblue digital så står det att om man testar på BIM-4 så är chansen för att få ett korrekt svar bara 25%. Personligen väntar jag till BIM just av den anledningen. Då är det 95% chans att det blir rätt och hormonerna är så stabila att man kan testa hela dagen om man vill (i alla fall enligt instruktionerna för cb digital). :)

Ni andra som pratar om att ni inte får äggviteflytningar. Med lite äckelvarning; har ni rotat lite? Jag trodde inte heller jag fick det förrän jag läste att man kan behöva köra upp ett finger mot livmodertappen. Då hittade jag mina :O
  • Kåtisroinen

Ska testa imorgon bitti. Men måste fråga er mer erfarna: enligt instruktionerna (cb digital) kan man antingen testa i strålen (5 sek) eller i en behållare (20 sek). Vad är lättast/bäst? Första gången jag testar. *börjar bli nervös* :O

• Kåtisroinen
    Skoovde skrev 2016-11-12 18:01:06 följande:

Oj så roligt!! Uppdatera oss imorgon!! Jag har alltid tagit från strålen när jag tagit cb digital. De tycker jag varit väldigt smidigt!!! Däremot med stickorna tar jag alltid från behållare då jag råkat blöta ner hela testen några gånger så man inte ens kan läsa av dom sen. Hoppas hoppas på plus såklart!! :D

Tack för svaret :) det kommer jag absolut att göra :)
    mariama skrev 2016-11-12 19:35:10 följande:

Tycker verkligen det är enklast med behållare! Annars känns det så vingligt liksom, och svårt att kissa nog länge kanske :') håller tummarna för dig nu, uppdatera imorgon! Har du några symtom? :)

Tack för svar! Hehe lite så jag tänker också faktiskt :P det ska jag absolut göra! Ja jag har haft molande värk sen lite mer än en vecka tillbaka. I förrgår började jag få lätt illamående till och från hela dagarna. Och så igår märkte jag (och sambon ;) ) att brösten kändes större. Idag har det värkt lite i dem också ^^ så det känns bra, men skulle inte heller bli förvånad om jag är skengravid så in i bomben haha :P
  • Kåtisroinen

Då vad det dagen för BIM här. Testet gav ett tydligt och rakt INTE gravid :( Ingen mens i sikte dock och tempen är stabilt hög. Finns ett litet litet minihopp om att det fortfarande kan bli ett +. Jag tror nämligen att jag hade en liten nidblödning (ljusrosa slemmig flytning) i torsdags. Jag läste att det kan ta 5 dagar från nidblödning innan hormonerna ger utslag på test. Så jag hoppas att mensen håller sig borta till tisdag/onsdag då jag i så fall testar igen. Jag har ju haft en del symptom som blivit fler o tydligare ju närmare BIM jag kommit. Så nu håller jag tummarna ännu mer!

• Kåtisroinen
    Marie357 skrev 2016-11-14 06:50:11 följande:

Ömhet i tuttarna, dag 31, testade på dag 28 negativt och fortfarande ingen mens.. ömhet i tjejmagen med...

Borde inte ha så himla lång lutealfas, får nog ta ett snack med gyn igen om ej mensen kommer imorgon senast....

Du behöver nog inte vara orolig, det är ju goda tecken! Jag är lite i samma sits, fast är bara är BIM en dag än så länge. Men jag är ganska övertygad om att jag är låghormonare då jag knappt märker av min mens i normala fall (lite känningar i princip samma sekund som den drar igång o kanske lite värk några timmar efter det men har aldrig behövt ta värktabletter) och knappt bågen PMS alls. Kanske är samma för dig? I så fall behöver man antingen ta ett känsligare test eller vänta någon vecka eller faktiskt till och med två efter BIM innan hormonerna är så pass höga så ett normalt test känner av det.

Jag har just beställt tester som är extra känsliga (trodde det var det jag hade köpt från början men tydligen inte, förpackningen lurade lite :P ) håller tummarna för oss :)
    Lindseeey skrev 2016-11-14 06:53:55 följande:

Bim+1 idag då, ingen mens i sikte, haft molande värk till och från under natten och lite ömma bröst. Min mens brukar alltid vara punktlig, dock har jag fått gå in och jobba två vakna nätter nu på jobbet, kanske det som ställt till det för kroppen, den kanske blir förvirrad över vilket dygn det är haha. Har fortfarande förhoppningar om att ett plus ska dyka upp även om jag börjar inse att det nog inte kommer denna månaden :/ hur har det gått för er andra om hade bim i helgen ?

Också BIM+1. Tempen är fortsatt stabilt hög (väldigt jämn faktiskt). Fortsatt lätt illamående mest hela dagarna, lite mindre molvärk igår än dagarna innan, men den var ändå där. Brösten är fortfarande lika stora och lika ömma, inte jättemycket, men lite. Tillräckligt för att man inte sover så länge på mage ;). Upplevde igår att jag hade ganska rikliga vattniga flytningar. Vet inte vad det betyder dock.

Som jag nämnde ovan så har jag beställt tester med extra hög känslighet (5 mIU / ml) o hoppas helg enkelt att jag är låghormonare. It makes sense. Och dessutom så håller jag stenhårt fast i det lilla lilla hoppet som är kvar :D
  • Kåtisroinen
    Lindseeey skrev 2016-11-14 07:49:51 följande:

Man ska tydligen inte vara för snabb på fingrarna.. visst är väl detta ett plus??

Jaa! Det tycker jag absolut det är! Vad roligt! Grattis :D
  • Kåtisroinen
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 10:14:46 följande:

Tack tjejer, har inte fattat det själv än...  Jag fick missfall förra månaden så känns helt otroligt att jag blev gravid direkt igen!

Det verkar som att mina ljusrosa flytningar jag fick 4 dagar före BIM förmodligen var en nidblödning då. 

Hur har det gått för er andra som också fick ljusrosa flytningar 3-4 dagar före BIM?

Jag fick också det, på BIM-3. Är nu på BIM+1, ingen mens, tempen ligger kvar stabilt högt och alla små tecken finns kvar. Så hoppet lever än så länge, trots negativt test igår på BIM-dagen. Läste dock att det kan ta upp till 5-6 dagar efter en nidblödning innan dess att hormonerna har kommit igång tillräckligt för att synas på ett test. Så jag håller tummarna för allt jag är värd!
  • Kåtisroinen
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 10:44:57 följande:

Spännande, jag såg också det där med 5-6 dagar så jag håller också tummarna för dig! 

Kan tillägga att jag tog 2 test från samma märke (samma förpackning) och det andra testet syntes det knappt på så verkar kunna variera mellan testen en hel del... När tänkte du testa igen?

Åh tack, känner att jag behöver positiv energi haha! Är så nervös, hoppas så himla mycket, alldeles alldeles för mycket egentligen. Men har väntar på att få börja med detta i 6 år, så det är svårt att inte hoppas för mycket. Längtar något så enormt!

Jag hoppas testerna kommer på posten imorgon, kommer testa så fort jag får dem haha! Har köpt på mig 7 st nu, så jag har ett litet lager :) köpte också två olika sorter med olika känslighet, några hade så lite som 5 mIU/ml och de andra hade 10 mIU/ml. Clearblue som jag testade med igår låg på 25 mIU/ml, så förhoppningsvis kan de nya testerna visa något som de gamla inte kan ;)
  • Kåtisroinen
    Lilltiger84 skrev 2016-11-15 09:36:56 följande:

Vad tråkigt Rynkar på näsan 

Jag håller tummarna att december är din månad och att det blir en fin julklapp då.. Flört

Tack, det hoppas jag med! Har nog aldrig varit så knäckt i hela mitt liv Gråter ändå var det bara första försöket. Men jag var såå säker. Helt sjukt egentligen ju. 

Tyvärr så tror jag inte vi kommer få till det under december heller, min sambo är iväg med sitt jobb under långa perioder, kanske det som knäckte mig lite också, att chansen att vi ska få till det är väldigt små... Rynkar på näsan

Men decembertråden, hittar inte den. Någon som har en länk?
Svar på tråden BIM november 2016