• pergotimestina

Ivf start i November

Hej tjejer.

Jag har inte läst så långt bak i tråden men detta är precis en sån tråd jag vill följa.

Lite info om oss:

Jag och min fästman har varit tillsammans i 11 år och har aktivt försökt att få barn i snart 3 år... Många negativa grav tester och mycket tårar.

Vi har stått i ca 1 år på väntelistan till sahlgrenska , men nu har vi gått igenom första försöket och ruvar idag????

När vi va på det sista vul så kunde dom se 5 äppblåsor men fick bara ut 3 ägg... tänk va ledsen jag va! 2 klarade sig ej och det tredje sitter förhoppningsvis och gror inne i magen om vi har tur! Hur gick era äggplock tjejer och vart befinner ni er i eran behandlingsplan?

Kram

• pergotimestina
    Sascha lo skrev 2016-12-01 15:49:42 följande:

Hej!

Hoppas jag kan passa in i denna tråden. Jag är ny på familjeliv och lite orolig för att jag bara ska bli nojjig(are) men testar och hoppas jag kan hitta stöd!

Bakgrund:

Jag och min fästman har försökt få till en liten sen feb 2015.

För ett år sen fick vi remiss till sahlgrenska och efter en utredning i mars fick vi veta att det inte är något "fel" på oss.

21 nov började jag med gonal-f och la sen till orgalutran.

Idag gjorde vi vårt äggplock och vi fick ut 5 ägg.

På lör ska ett tillbaka om dem blir befruktade. Är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!

Började gråta när dem sa att det var 5 för trodde det skulle bli fler...

Hoppas hoppas.

Kram

Hej jag ville bara skicka lite tröst med att jag fick ut 3 ägg vid mitt fösta äggplock, jag va helt förtvivlad!!

MEN jag fick tillbaka 1 fin fint 4 celligt ägg! Så tappa aldrig hoppet ???? det behövs bara ett guldägg ?
  • pergotimestina
    KristinaJ skrev 2016-12-02 16:11:54 följande:

Jag fick också "bara" ut 5 ägg idag. Men försöker tänka att det inte är mängden som räknas :) Och 5 är ju ändå 5!

Ja absolut min läkare sa att det behövs bara 1 :)

Håller tummarna för dig... har dom sagt 2 dagar till insätrning?

Hoppas att få läsa att du är ruvar snart :)
  • pergotimestina

Är det någon här i tråden som ruvar för tillfället?

Själv är jag på ruvardag 6 idag:/ väntan är olidlig verkligen... jag vill bara testa och testa och åter testa... tänkte kanske tjuv testa på tisdag ruvardag 9

Åhh detta är så nervöst.

Jag hatar verkligen sprutor alltså verkligen HATAR.

Haft fobi mot det sen jag va liten...

Så nu hoppas jag till tusen att detta fungerat så jag slipper fler nålar ???? Tänk va löjlig man är ibland!

• pergotimestina
    nowtomorrowtoday2016 skrev 2016-12-03 18:39:18 följande:

Inte än, men har äggplock på tisdag och hoppas så att jag ska få tillbaka något så att jag också får ruva. Fattar helt att du vill tjuvtesta, tror jag kommer känna precis likadant! Samtidigt som man kommer dra sig för det av rädsla för ett minus (igen).. Så starkt av dig att ha gått igenom detta trots sprutfobi, grymt jobbat! Håller tummarna för dig och hoppas du ska slippa en ny omgång!

Åhh Tack för de fina orden ?

Jag håller tummarna för dig oxå, har dom sagt hur många ägg blåsor som dom ev kommer plocka?

Mitt äggplock gick jätte bra, jag tog all sorts bedövning jag kunde komma åt hahah för första gången i mitt liv fick jag testa lustgasen.

Ohhh Harregud vad jag andades i den dom va nästan klara och då tog jag typ 8 jätte djupa andetag i masken , så när dom va klara så gapskrattade jag i 5 minuter isträck. .. jag as garvade till och med när jag fick in på mitt rum... gud va jag skrattade tårarna bara rann . Till och med läkaren skrattade. ..

Hahahah kul ändå med ett roligt minne ifrån just den upplevelsen.

Är det eventuellt på torsdag du får tillbaka ett ägg då? Håller mina tummar och tår för dig.
  • pergotimestina

Hej allihopa! Ville bara dela med mig med att jag fick ett super svagt plus idag på clearblue plus sticka... jag är helt i chock....

Visade sambon som också kunde se ett svagt plus.

Ska testa igen om någon dag och se om det blir tydligare.. vågar inte vara glad än. Det känns som att så mycket kan gå fel ändå.

Hoppas att det går bra för er andra tjejer?

• pergotimestina

Hej

Jag är helt i chock själv... på dag 7 va det jätte svagt men jag hade kollat innan så ovitrelle sprutan va ute ur kroppen.

Rfsu testen visar bara suuuuuper svagt pluss men clearblue + visar mycket tydligare.

Jag köpte ett nytt test ifrån apoteket kronan en rosa förpackning och med det testet kan man kolla 6 DAGAR innan bim.

Och det visar tydligast, anledningen till att jag testade så tidigt är för att jag läste om en tjej som fick svagt plus på dag 6! Och sedan blev hennes tester starkare:)

Nu visar clearblue +testet jätte fint pluss med digital visar ingenting ännu! Lite för tidigt !

Jag är en testmissbrukare till max... men jag blir lugnare i själen av att bara veta?

Ska se om jag inte slängt förpackningen jag rekommenderar verkligen det rosa testet om det kliar i era fingrar så som i mina hahahah!

Lycka till!

• pergotimestina
    Sascha lo skrev 2016-12-05 22:05:03 följande:

Oj skulle inte vara så många frågetecken utan lite glada smileys men det verkade inte gå:)

Av våra 5 ägg blev 4 befruktade. Av 4 befruktade delade sig 3. Vi fick tillbaka 1 och väntar på brev om dem andra 2 klarar sig till frysen. Vore såå skönt om jag fick den backupen så jag slapp sprutor och äggplock och allt igen..! Men allra helst hoppas jag att den lilla stjärnan på skärmen hittar rätt i min livmoder såklart.

Känner ingenting på dag 3. Absolut ingenting.

Hur noga är ni med lutninus? Jag tar inte på exakt timme för beror lite på jobb och när jag vaknar..kanske borde vara mer noga?

Åh men det är ju jätte bra:) jag visste inte äns att man skulle ta dom vid en exakt tidpunkt! Oj då!

Jag håller verkligen mina tummar och tår för dig!!!
Svar på tråden Ivf start i November