• pergotimestina

Ivf start i November

Sascha lo skrev 2016-12-11 09:05:17 följande:

Ruvardag 9.

Vågar inte testa än men blir tokig av att inte veta!

Hur tänker ni? Har ni som ruvar några graviditets-tecken och isåfall vilka?

8
    Sascha lo skrev 2016-12-11 09:05:17 följande:

Ruvardag 9.

Vågar inte testa än men blir tokig av att inte veta!

Hur tänker ni? Har ni som ruvar några graviditets-tecken och isåfall vilka?

Åhhh va spännande. Jag håller verkligen tummarna,

Hoppas hoppas du måste berätta vad testet visar.

Jag läste biverkningarna på vaginatorerna och det är typ samma som jag kände innan bim.
  • pergotimestina
    KajsaStina123 skrev 2016-12-10 08:56:43 följande:

Hej!

Jag tar fortfarande Menopur sprutor fram t måndag, ska ta ägglossnings sprutan på tisdag och ÄP på torsdag! ! !! Ser fram emot det m spänning och skräck på samma ggn!!

Hej va spännande då är det snart dax:) är det första gången du gör ivf eller har ni gjort fler försök tidigare?

Är det någon skillnad på menopur och gonal F som jag själv tog?

Kände inte igen namnet nämligen.

Håller tummarna på att äggplocket inte göt ont och att du får massa fina ägg.
  • pergotimestina
    synonym skrev 2016-12-12 11:39:59 följande:

Hoppas verkligen att det går vägen för er, som sagt är allt möjligt och man får upp hoppet av att läsa detta!

Fick själv brev för någon dag sedan där det stog att de två ägg som de skulle odla vidare inte hade klarat sig...

Man tappar ju lätt hoppet lite då och då är det upplyftande att det kan gå vägen ändå????

Tack så hemskt mycket.

Va tråkigt att de inte klarade sig... men det som finns i din mage kanske är guld ägget?

Livmodern är ju den absolut bästa miljön för våra små embryon.

Jag har en 6 dagar kvar med lutinus som tur är, för det känns som att NU blev det missfall och man tror att man har börjat blöda... men så är det lutinusen som spökar. Även fast man blir helt överlycklig över att äntligen vara gravid så är man såå otroligt orolig för att få missfall.

Va det den 23-e du hade test dag? Hoppas hoppas !!!!
  • pergotimestina

Hoppas verkligen att det går vägen för er, som sagt är allt möjligt och man får upp hoppet av att läsa detta!

Fick själv brev för någon dag sedan där det stog att de två ägg som de skulle odla vidare inte hade klarat sig...

Man tappar ju lätt hoppet lite då och då är det upplyftande att det kan gå vägen ändå????

Tack så hemskt mycket.

Va tråkigt att de inte klarade sig... men det som finns i din mage kanske är guld ägget?

Jag har en 6 dagar kvar med lutinus som tur är, för det känns som att NU blev det missfall och man tror att man har börjat blöda... men så är det lutinusen som spökar. Även fast man blir helt överlycklig över att äntligen vara gravid så är man såå otroligt orolig för att få missfall.

• pergotimestina

Tack så hemskt mycket.

• pergotimestina
    synonym skrev 2016-12-13 21:58:42 följande:

pergotimestina: Klart man är orolig, men jag håller tummarna!

Jag har ikväll fått rosa flytningar och tror tyvärr att det är kört nu, men hoppas givetvis på något litet mirakel...:(

Vilken dag är du på? Det är normalt med rosa flytningar och en liten blödning vid bim dagen har jag läst.

Hoppas verkligen att det går vägen för dig!
  • pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-15 22:07:57 följande:

Känner mig deppig idag.. ruvardag 5. Har senast dagarna haft mensvärk som kommer och går... tror ni det är kört? Varför mensvärk såhär tidigt?

Svårt att hålla humöret uppe..

Hej ville bara ge dig lite positiva tankar :)

Jag hade mensvärk hela tiden under ruvar tiden och har det fortfarande:) så det kan också betyda något positivt :)))
  • pergotimestina
    synonym skrev 2016-12-15 21:30:04 följande:

Tack för lyckönskningar!

Jo, jag vet att endel har så och hade hoppet uppe tills idag då det tyvärr börjat blöda mer och mer. Men mensvärken har varit mycket svagare än vanligt, det tror jag är progesteronet. Ska testa på lör bara för att konstatera neg och meddela Sahlgrenska.

Lycka till med graviditeten!

Åhh neeej!jag håller tummarna på att det bara är en engångs blödning :/

Men ta ett test för säkerhetens skull...

Hoppas hoppas på ett positivt resultat.
  • pergotimestina
    KristinaJ skrev 2016-12-18 21:03:28 följande:

Har smygtestat positivt igår och starkare idag. Höll på att kräkas av nervositet att mensen var på g, haft vanlig mensvärk och skulle utan ivf haft mens igår. Svårt att vara glad än, mest chockad och orolig. Har varit nere i barnlösa träsket och sedan svajiga ivf-landet så är såå trööött! Men önskar galet mycket såklart!!!!! <3

Hur känner du?

Åhhh Grattis till pluset :)
  • pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-23 20:52:40 följande:

Hur mår ni andra?

Jag är på ruvardag 13 idag.. har från och till ganska ordentligt mensvärk.. och har haft så sedan dag 2-3 någon gång.

Massa andra symptom som yrsel, lätt illamående och spänd mage.. men allt detta beror säkert på lutinusen..

För tre nätter sedan hade jag ont på natten med kraftig illamående.. måndag är testdag..

Va spännande för dig! Imorgon smäller det:)

Jag hade också en natt innan testdag som jag hade kraftiga kramper till och ifrån under hela natten, tänkte dör mig själv att nu är det kört! Men det va det inte... håller verkligen tummarna på ett fint plus imorgon!

Själv hade jag inskrivning hos BM i förrgår och fick tonvis med info. Ultraljud hos ivf blir det den 27/12. Hoppas att vi kan se ett fint hjärta slå :) hoppas hoppas.

Samtidigt hoppas jag att alla ni andra får erat efterlängtade plus jag håller både tummar och tår.
  • pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-25 12:03:19 följande:

Åh vad spännande för er ????

Ja nu är det testdag imorgon och jag vågar knappt tänka på det.. livrädd att mensen ska komma nu när jag slutade med lutinus igår..

Åhh va jag känner igen det där! Men varför ska du sluta med lutinusen så tidigt? Jag fick fortsätta i 2 veckor efter test dagen! Men det kanske är olika.

Jag ser fram emot att få se ett fint plus imorgon :))

Tack så mycket, håller tummarna för imorgon!..
  • pergotimestina
    Troyanen skrev 2016-12-25 09:21:35 följande:

Översta - 11 dagar efter ovitrell

Underbara - 10 dagar efter ovitrell

Vågar man hoppas?

Testdag den 27e

Jag vågar nog på mig ett försiktigt Grattis :) hoppas hoppas...
  • pergotimestina
    minbaramin skrev 2016-12-26 09:16:29 följande:

Jag fick lutinus för 14 dagar.. de sa att den kommer ta slut ett par dagar innan td.

Va uppe i natt vid 4 och testade.. mådde så dåligt så jag kunde inte sova av oro.. här är resultatet

Ja man får verkligen jätte olika riktlinjer med lutinusen.

Men va bra att du kan fortsätta ett tag till :)

Två linjer betyder plus antar jag :) gratttiiiiissssssssss;)
Svar på tråden Ivf start i November