• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

smurfen 11 skrev 2017-08-03 09:58:17 följande:

Tack för svaret!

Så man kan köpa kortison där...Så bra:) lytinus har jag hemma men ni säger utrogest är lättare, så tänkte prova det.

Blir ingen resa söderut förutom till äd-land då.

Vi kommer nog köra på frysta direkt. Men om de bara tinar upp 2 då, är ju risken de inte ens klarar sig! Och då står man där med hotell och flyg kanske. Låter lurigt. Men jag vill helst naturlig cykel så länge min kropp är regelbunden.

Ok september, det blir ju snart det, hoppas nu vi alla får plus i höst då, du, sjuttisjuan och jag!

Ja jäklar! I höst ska vi ha plus allihopa!!!
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-08-05 08:16:38 följande:

Hej hej alla, hoppas bra i sommarvärmen (kylan?) o att babyplanerna går framåt, låter som det.

Är i v 12 nu med tvillingar o hoppas att de vill stanna kvar som de ska. Har gjort tre VUL och allt har sett fint ut so far.. nästa steg blir KUB, känns nervöst. Mår i övrigt ganska sådär, illamåendet är kvar o magen gör väldigt ont o stramar. En gammal snart 42-årig livmoder som aldrig fått tänja på sig ska nu bli hem åt två små glin, det gör väldigt ont. Äter var 2-3 tim dygnet runt. Brösten är sprickfärdiga också, måste sova med amningsbehå (!) för att hålla allt på plats. Bara mammakläder (byxor, shorts) som passar numera, lär bli svårt att dölja på jobbet nästa vecka efter semestern även om jag hade velat vänta till efter KUB åtminstone. Ja, känns som en hostile takeover på min kropp just nu, det är lite blandade känslor mellan varven oxå. Kram

Kul med uppdatering och härligt att höra att twinsen får fint:)

Förstår att det är jobbigt, verkar inte vara någon dans på rosor att vara gravid. Men fast du kämpat så hårt och man vet att man ska vara så galet tacksam så är det okey att tycka att det också är tufft, både fysiskt och mentalt.

Spännande med KUB, det kommer gå toppen!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-08-05 15:52:31 följande:

Ja Maran o 77an, det känns konstigt att tänka negativa tankar när man äntigen lyckats bli gravid, det är som om jag inte orkar mer. Kroppen är slut o jag vill fokusera på annat, allt som inte har med barn att göra. Känns så hemskt att plötsligt inte vilja, eller åtminstone brottas med alla dessa känslor o tankar. Mitt tillstånd är som en enda lång mega-bakfylla! Idag har jag inte kommit utanför dörren än o klockan är snart 16.

Men vännen! Det är säkert bara en fas du måste gå igenom<3
  • Sjuttiosjuan

Känner mig så lättad! Var precis på min gamla Ivf klinik och fick ut våra journaler som vi ska skicka till st Petersburg. Dom är så gulliga och engagerade och vill gärna hjälpa oss med det vi behöver inför en ÄD. Känns så skönt att få stanna här och inte blanda in nya kliniker och nya doktorer:) Nu är stackars sambon och tar nya blodprover och han är såååå spruträdd..

Kram på er!!

• Sjuttiosjuan

Tjejer,

Jag har kvar i kylen från gamla recept Menopur samt några sprutor bemfola 225 och 300 samt Orgalutran och en spruta ovitrelle. Någon som är intresserad eller ska man lämna tillbaka till Apoteket?

• Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-08-14 20:15:41 följande:

Smurfen (och alla andra också för den delen), ett tips om du vill/vågar hänga lite mer öppet med många som gjort både ägg- och embryodonation är gruppen "Föräldrar genom embryo- och äggdonation" på Facebook. Gick just med, och där kan man se bilder på barnen/familjen, läsa berättelser om hur barnen reagerat på att få höra om sin "tillblivelse" och mkt mkt annat. Mest mammor (liksom här) eller blivande mammor, alla i olika faser i processen även de som är i planeringsstadiet som du/ni. Mina farhågor har redan minskat betydligt kan jag säga!

Låter ju kul!!

Men det blir inte offentligt för alla andra man känner?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-08-22 14:35:56 följande:

Hur går det för dig, har donatorn börjat sin del av behandlingen?

Det vet jag inte men jag börjar med min behandlingsplan idag! Planerat ET 28/9 +/- 2 dagar.

Det är lite att pyssla med.. eftersom jag har något förhöjt blodtryck vart jag beordrad att göra ett EKG som skulle analyseras och skickas, var även tvungen att fixa nåt slags läkarintyg på att jag är tillräckligt frisk för att gå igenom en graviditet. Har fått det nu och hoppas det räcker med det. Det är ändå bra att dom är noggranna men det är ju mycket med allt ändå. Tog även ett extra blodprov för homocysteine som tydligen är B-12. Men nu ska vi vara fixa visum också sen är vi nog på banan:)

Skönt att det börjar närma sig beslut för er också!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-08-28 10:49:05 följande:

Hallå brudar! Läget? Tänkte mest "vinka" lite, ligger i sängen och suger ut det aaaaallra sista ur semestern, jobb igen på onsdag.

Går på visningar av lgh, var på en igår som vi blev sugna på och tänker buda på, och en till ikväll. Har "förhandsvisning" av vår på onsdag, sen den riktiga söndag och måndag. Så det är fullt upp m det. Kikar lite på barnvagnar också...

Mer ego: gasig, hemorrojder (skitkul! not...) och har redan börjat göra den något "vältrande" manöver som gravida gör när de ska resa sig ur sängen (magen är liksom i vägen). Men, utöver mag-tarm problem mår jag fint! Och bollen också tror jag, full fart därinne.

Det börjar närma sig för spännande ruvningar i gänget, sååå kul att få följa! <3

Kul med flytt men mindre roligt med hemorrojder, haha:) Aja, jag tror vi som kämpat lite extra kan stå ut med lite mer skit!

Sambon är på G och fixar visum nu för sin spermieresa så hoppas det går bra:)

Hur spännande var det inte igår när Peder skulle hoppa sista rundan? Höll fan på att skita på mig:) EM GUUUULD!!!
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-08-28 11:36:24 följande:

Ha ha, "mer skit" var lämpligt uttryck! Just m tanke på var besväret är lokaliserat, hi hi. Det är inte så farligt, aldrig haft sådana förut men har lindriga besvär och det finns bra läkemedel att tillgå. Det försvinner ju om ca 4 månader! Och är absolut värt det.

Ja guuud vad spännande det var!!!!!!! Var på visning precis innan (så missade Henrik tyvärr), fick KASTA mig ut ur bilen f att hinna upp till första rundan, typ "TA MED MINA GREJER UPP, JAG HOPPAR UT HÄR MITT I GATAN!" Iaf, de var såååå duktiga! Ser nu fram emot Stockholm Horse show, ska du gå??

Apropå hästar så är världen (iaf Stockholm) sååå liten, visar sig att min "fransstylist" (gör ögonfransförlängning, hatar mascara..) och jag varit medryttare på samma häst! Brukar alltid somna när jag ligger på hennes bord, men nu har vi tusen saker att prata om, knäppa hästägare t ex. Inser förstås att det finns massor av knäppa medryttare också. Och, första lektionen f hösten förra veckan, var orolig att jag inte skulle orka (är såååå flåsig!) men det fick bra! Kan nog hänga med en-två månader till iaf.

Nog om det. Var inte spermieresan idag??

Nä, spermieresan är nästnästa helg:)

Gör också fransar och sover alltid, men om min franstjej kunde nåt om det skulle jag hellre prata om hästar haha:) Va bara en kortis förra året, tycker Friends ligger på helt fel sida om stan hehe.. Kul att du kan rida fortfarande, hoppas jag kan göra det ett bra tag till! Livrädd för att dom ska säga på kliniken att jag inte borde det.
  • Sjuttiosjuan
    Maran73 skrev 2017-08-31 22:49:20 följande:

Whohooooo, köpekontrakt på större lägenhet påskrivet!! SÅ skönt att inte ha det hängande över sig. Skulle ju vara aningen jobbigt att sälja vår nuvarande (visning i helgen) och sedan inte hitta ngn ny...

Supernöjda, modern 4:a på Kungsholmen, 104 kvm, fin gård med lekplats och förskola i kvarteret. Jippie!

Men det låter ju toppen!!! Grattis:)

Lycka till med visningen!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?