• Sjuttiosjuan

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-06-21 14:37:14 följande:

Nu har jag bestämt mig: det blir inget nytt hcg-prov i närtid, inte heller något VUL för att kolla varför jag har värk i ena sidan, såvida inte det skulle förvärras. Det kan vara lite överstimulerade äggstockar alt en växande livmoder, hälsade Falun, som bara råder till att ta det lugnt. Och så får det bli. Snart Medelhavet, hoppas grodden trivs i värmen o saltvattnet. Kram

Det gör du sååååå rätt i!! Ha en underbar semester:)
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-24 08:27:36 följande:

Tog ett test imorse, på ruvardag 21 (23 dagar efter ÄP) och det visade fortfarande 2-3... Försöker att inte tänka en massa nu. Jag vill bara inte att mina symptom ska tyda på ännu en ofostrig graviditet el MF :-/ Provar igen om några dagar....

Ja, lyssna på Maran nu! Hon är klok som en bok:)
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-24 12:33:15 följande:

Maran är mitt orakel ;) Som ni märker har tålamod aldrig varit min grej men så har jag varit gravid/ogravid kontinuerligt i 18 mån så man börjar tappa kontrollen.. hehe

Fattar.. det tar på krafterna och man vill ju bara ha svar typ NU!

Jag väntar tålmodigt och skulle vilja att ruvardagarna bara var över.. men jag ska spendera veckan på en segelbåt i Grekland med svärmor så det blir inget tjuvtest! På onsdag vet jag..

Ha en fortsatt skön semester nu!
  • Sjuttiosjuan

Tjena tjejer! Här kommer en hälsning från 77an som just nu softar på en segelbåt i grekiska övärlden:) Har INGA som helst gravidkänningar (rd 8 m 3 dagars) men heller inga menskänningar som jag brukar ha av och till ca 3 dagar innan mens. Har vid alla fyra försöken fått rosa på lutinusstaven kring lunch på rd 10 med 2 dagars, dvs imorgon.. Så exakt 2 veckor efter ägglossningssprutan.. Kommer ta ett glas kallt rosé ikväll och sen typ vägra gå på toan på hela dagen imorgon haha:) Har med mig ett test men tänker att jag nog bara inväntar mensen som jag tyvärr är ganska säker på kommer med besked.

Kämpa på smurfen, han kommer nappa till slut! Och shirgley din stackare, men tänker ändå inte tycka synd om dig:) Och maran, vi ser framemot nya bilder!!!

Kram på er allihopa<3

• Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-27 17:56:38 följande:

Enjoy 77an! ??sol o salta bad tror jag är bra, och skönt att simma runt i saltvattnet. Men aja baja, inget rosé nu!

Jag har fått cravings på PULPO, bläckfisk, hjälper mot illamåendet hihi :) idag är det bättre så jag klagar inte.

Okey då, bara så jävla trist att leva typ ett år som att man är gravid fast man aldrig är det!

Bläckfisk låter som nåt jag aldrig skulle våga äta haha:)
  • Sjuttiosjuan
    shrigley skrev 2017-06-27 21:48:23 följande:

Snacka om! Har hållit på nu sen böejan av mars med samma ivf-behandling och hoppas bara få komma till ett VUL som ser bra ut nästa vecka. Jag har smuttat lite på vin här men räknas knappt ;) Min sambos barn har tjatat länge på att de vill ha ett lillasyskon (gulligt!) och jag har alltid sagt att "ja, om gud vill men så länge jag dricker vin behöver ni inte fundera på om det är en bebis på gång" - detta för att få slut på tjatet. Nu undrar jag om de inte börjar misstänka varför jag envisas med Cola zero till varje måltid när vi har semester i Italien.......

Ja, man orkar ju heller inte med spekulationer om att man är på smällen så fort man inte dricker alkohol, så jag kommer nog att låtsassmutta ett bra tag om jag någonsin lyckas bli gravid. Jag är tyvärr lite av en vinstrut som typ aldrig tackar nej till ett glas vin så det kommer nog bli lite knepigt att dölja i 12 v:) Får helt enkelt ta bilen jämt och skylla på den! Fast nu kommer mensvärken krypande som ett brev på posten så behöver nog inte oroa mig för det just nu:(
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-06-28 10:50:49 följande:

Så du semestrar också, vilka gottegrisar i tråden; )

Mycket ledsamt om du känner mens komma krypande:(

Ja förhoppningsvis nappar sambon till slut! Visade han en ul bild på en tjej nyligen som hade två äd embryon i magen och han suckade inte iaf!

Misstänker starkt äl nu, men sambon har prestation ångest så fick bara till det i söndags ju. Ska testa sen. Så nu känner jag bara, nu är det slut på allt planeringsex och allt som tillhör. ..Är sååå trött på det. Mao ska bara säga " nu gör vi äd " och därmed basta. Han behöver en knuff ibland !

Ja fy fan för att ligga på beställning, det är det slut med här också tyvärr, pga prestationsångest från båda oss tror jag. Tveksamt om man någonsin kan återgå till någotslags normalt sexliv efter det här..

Ja, ibland måste man nog bara stå på sig och sätta ner foten, vi tjejer är nog gärna rätt mesiga i den här processen fast det är oss tiden rinner iväg för!

Känner helt igen mig, vi var där ni är nu för 3 år sen och det är så segt. Önskar jag satte ner foten redan då så hade vi haft några år till på oss.

Kram
  • Sjuttiosjuan

Och där kom början till mensen exakt när den brukar! Aja, var ju rätt väntat. Nu blir det planering inför en resa troligtvis till st Petersburg!

NU ska jag dricka vin!

Kram på er!

• Sjuttiosjuan

Helt klart mens tyvärr:(

Undrande: Tack för tipset men jag orkar inte fler utredningar som ytterligare drar ut på tiden, jag vill bara ha en liten familj nu.. och snabbast sätt att bli gravid är ÄD så vi kör på det nu. Anledningen till att vi tänker oss st Petersburg är att både sambon och jag är lite av ett kontrollfreak och vi vill veta så mkt som möjligt om donatorn. Så mkt info som man får där får man ingen annanstans även om det säkert finns kliniker som är lika bra eller bättre.

Kram från ett skållhett Grekland!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?