ivf / äd 2016/ 2017?
För jag har hört, att det ska man inte göra, inte någonsin.
Superfurry - Hoppas ni får svar på spermatestet imorgon.
Maran - Tror du att du fått svamp i underlivet av Utrogestan?
eller hade du besvär innan du började med Utrogestan?
Tänkte bara tala om så du vet om det, men en vanlig biverkning av
Utrogestan oralt är att man kan bli yr i huvudet. Så du vet om det, ifall det händer dig. Det hände mig vid en tidigare graviditet, och det är troligen därför AvaRiga rekommenderar vaginalt i första hand. Men annars om det inte funkar för dig med Utrogestan så byt tillbaka till Lutinus om du hellre vill det.
Du pratade om att du hade sköra slemhinnor:
Hittade detta i en gammal tråd: " Jag får också sköra slemhinnor, men jag stryker på olivolja och äppelcidervinäger och det har hjälpt. Doktorn i Riga trodde att det berodde på Utrogest och jag sa att det må så vara, men obehaget uppstod redan innan jag startade med dem så jag betvivlar att boven är Utrogest. En överdos progynon går nog inte av hög hackor den heller... Klart jag längtar till nedtrappning av medicinerna och vet att det kommer att kännas som en befrielse. Ju längre man äter denna laddningen ju långsammare ter sig livet"
Källa: www.familjeliv.se/forum/thread/52401814-ava-klinik-i-riga/1097
Maran - Imorgon torsd 20 april hade du testdag eller hur ? Gick det bra att boka blodhcgtest på Werlabs?
Om du inte gjort det än, så använd gärna nån av rabattkoderna "LCHF" eller Fertilitetsguiden"" så bli det billigare. Det kan finnas rabattkoder som ger ännu bättre rabatt också om du söker på nätet.
Smurfen - Vill den gyn du kontaktat inte hjälpa med Trombyl och kortison så kontakta Marie på Fertilitetplus, hon verkar kunna fixa det mesta i medicinväg. Då kan du säkert få Lutinus också. Annars testa en tredjedels barnalbyl per dag och Progesteronkrämen Progesterall samt folsyra som jag tipsat dig om tidigare. Det är ju värt ett försök iallafall om du inte hittar nån vänlig läkare !
Maran- Supersmidigt med Werlabs eller hur - jag sa ju det ! Mycket enklare att använda dem än att krångla med läkare för att få igenom saker man vill göra.
Nu vet du hur du ska göra nästa gång du vill ta prover, kom ihåg rabattkoden jag gav dig.
Synd att Utrogestan inte funkade optimalt för dig. Har aldrig hört om nån som fått svamp av dem förut. Jag tycker de är jättebra och har absolut inga biverkningar av dem.
Grattis till positivt hcg, kom nu ihåg att upprepa hcgprovet några gånger. Om allt är normalt ska det dubblera sig varannan dag, om det planar ut eller minskar är det tecken på kommande missfall.
Nu är det dags för frukost !
Tack alla fina!!! <3
Känns förstås alldeles underbart! Och lite overkligt.
Undrande, ja supersmidigt! Ska kolla igen på måndag tänkte jag. Svamp är ju en mindre vanlig biverkan, och det är ju sannolikt bara en mindre del av patientgruppen som skriver om just biverkningar på internet t ex, så det finns säkert "olyckssystrar" därute. Ja ja, det går ju att ta U oralt så får köra på det så länge, bett koordinatorn skicka mer idag.
Furry, än så länge lite ömmande bröst bara och trött, men det har varit mycket känslor o dålig sömn pga detta så än så länge ung som vanligt skulle jag säga. Testdag är testdag tänker jag, oavsett testmetod. Det är iaf blodprov som gäller på kliniken.
Maran - Har du varit gravid nån gång tidigare? Eller var detta första plusset någonsin för din del?
Superfurry - Ring dem på måndag tycker jag ! Brev kan ju komma bort i posten och kliniker kan också glömma bort patenter ibland eller brev blir liggande utan att hamna i brevlådan ! Hoppas ni får ert spermaresultat snart.
Det låter bra att både du och mannen är överens Superfurry !
Hoppas du får svaret när du ringer dem på måndag !
Brevet kan ju försvunnit i posten eller blivit liggande nånstans.
Hoppas du också har en bra söndag.