• UndrandeSökare

ivf / äd 2016/ 2017?

Shrigly- Om du ska ta fler iL-dropp under graviditeten så vet jag 1 ställe i Stockholm och 2 i Göteborg som kan sätta dropp (alla ställen är billigare än Falun). Hör av dig isåfall.

Superfurry - Jättetråkigt att inte gick bra och att du också tar sommarledigt.

Javisst, du får gärna prata ÄD med mig i höst. Kommer du gå kvar Danmark med ÄD? eller ska du byta klinik?

• UndrandeSökare

Jessy - Jag känner till 2 ställen i Göteborg som kan ordna droppsättning - men du måste ha intralipidpåsen med dig själv och du måste ringa och boka tid några dagar innan. Båda ställena kostar under tusen kr gången. Är du intresserad så hör av dig.

• UndrandeSökare

Shrigey - ILdroppställen Skriv upp !

Stockholm - Fertilitetplus

Göteborg- Hagakliniken samt Barnmorskehuset

I Stockholm kan de fixa IL-påse på kliniken.

I Göteborg måste du ta med dig il-påsen till kliniken.

Lycka till !

• UndrandeSökare

Godmorgon Flisan !

Låter som att du har en bra morgon med frukost på sängen.... Ja, livet pågår parallellt, det kan jag också hålla med om. Eller " livet är det som pågår medan man gör andra planer"....

Ha en bra långhelg nu (klämdag på måndag och röd dag på tisdag) !

• UndrandeSökare

Jessy - Man kan göra ÄD i naturlig eller nedreglerad cykel. Klinikerna föredrar nog nedreglerad för det är "enklare" för dem. Ska man göra det med färska ägg och samordna givare och mottagare så brukar man använda nedreglering.

Men har du redan frysta embryon får du göra som det passar dig. Men jag tror personligen att det är snällare för kroppen att göra i naturlig cykel, så jag kommer endast köra i naturlig cykel nu framöver.

Nästa försök blir i september som det ser ut nu.

• UndrandeSökare

Shrigley - Men man måste ringa flera dagar i förväg och boka tid, inget "drop-in när det gäller tiden, så att säga..ler.

• UndrandeSökare

Flisan- Tråkigt att det inte gick bra. Jag tror du är i goda händer om du vänder dig till AvaPeter sen.

Har du fått testa Trombyl eller kortisontabletter?

Ta hand om dig.

• UndrandeSökare

Högt blodtryck och graviditet är alltid dåligt !

Högt blodtryck kan nämligen vara tecken på havandeskapsförgiftning och då måste barnet ut annars riskerar både barn och mamma dö.

• UndrandeSökare

Shrigley - Går du till Fertilitetplus för droppsättning så kan de ordna droppåsen för en extra avgift.

I övriga fall behöver du en läkare som skriver ut Intralipidrecept åt dig. En låda med 10st 100ml påsar kostar ca 660kr. Och en låda med 10st 250ml påsar kostar ca 1100kr.

Fertilitetplus har kontakt med en Dr Wang som nog kan skriva ut ett recept på en låda il åt dig. Kontakta Marie och boka tid hos henne. Sen när du löst ut din låda med IL så kan du ju gå var du vill för droppsättningen.

Koksaltdropppåsarna som IL ska spädas med har alla kliniker hemma.

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?