ivf / äd 2016/ 2017?
Så glad jag blir för er! Nu får vi hålla tummarna att alla de fina äggen blir befruktade och att du får ruva :)
EGO: Själv är jag stressen själv! Vi kör toughest nu i helgen och jag har en hög av nationella prov att rätta så som VARJE år tidigare sitter jag inne o rättar när alla andra är ute och njuter av fint väder. Suck. . På lördag ska jag börja med sprejen och på CFC vill de "bara" ge mig 225 gonal f till skillnad från att ha fått 400-450 innan. Men det är kanske bra? enligt dem så satsar de på att jag får mindre men bättre ägg. Låter klokt men är så rädd att jag inte ska svara på en sån låg dos :O triangeln ville ge mig 300 och hade exakt samma förklaring. Tyckte 300 lät ok men 225 låter lite... Som vanligt är dem vaga i sina förklaringar och jag får två korta meningar som förklaring. jag får panik! Visade mailet för sambon som direkt sa att nu byter vi klinik!!!! Han skulle ringa dem för att höra då han blev så upprörd. Men ja det är ju stort prisskillnad....!!! Gah vad göra?
Jaja sån är det!!
Maran så bra att HCG stiger torts dumma dumma spottings. Hoppas att dessa slutar snart, trots att HCG.n stiger så är det inte kul med sådant. Det vill man helst slippa ju! Haha jag lovar låta bli naturläkemedel, men jag tänkte att det nu var lite bråttom och får jag inte recept på dessa så.... man tager vad man haver sas ;)
Undrande, nej dessvärre ingen som ska till Grekland snart. Mina vänner är inga chatermänniskor (inte jag heller för den delen) så om de åker dit så åker dem för att uppleva kultur etc etc. så då brukar det bli andra ställen, som Bilbao till exempel ;) haha :) men jag har informerat denna vän om att kolla efter prenisolon , det verkar faktisk inte som att det är receptfritt, jag pratar spanska faktisk och jag har googlat och det verkar inte som det.. men jag har som sagt bett vännen som inte alls pratar spanska att kolla ändå. Hon har fått reda på att det är till mina allergier (har ju pollen och hund(hästallergi som inte är konstaterat men som jag vet att jag har då jag får alla symptom) och att jag bara blir daltad med hos vården så att jag vill ha fort. Ja hur skulle jag annars förklara varför hon ska handla det till mig? hahaha hon vet att vi försöker men om jag hade sagt vad jag ska ha det till hade hon bara gett mig en lecture om att det är farligt att ta sånt om jag ska bli gravid etc etc. (ja vad heter lecture egentligen på svenska? en åthutning? En föreläsning om riskerna säger man det? sitter med nationella prov i engelska så min hjärna är en gröt av språk just nu ;P ) fick redan en mini-lecture nu när jag bad. hehe
Nä nu ska jag jobba vidare här. Vi hörs alla goa tjejer och Smurfen håll oss uppdaterade!!! Kram
Nu när jag lugnat ned mig några ton så måste jag förtydliga detta med naturläkemedel, eller vad jag menade. Naturläkemedel tycker jag INTE det är något fel på, det jag har invändningar emot är Antroposofiska... medel... som de pysslar med på t ex Vidarklinken (övrig vård säger jag inget om, bara dessa medel som jag inte vill kalla läkemedel =). Man späder då ut den aktiva substansen några miljoner/miljarder gånger, och påstår att det ÖKAR effekten.... Helt galet, finns inga evidens alls för att detta funkar... VISSA personer i olika yrkeskategorier som faller under "alternativmedicin" kan ibland förespråka dessa medel. Usch! Fast det är klart, man blir ju inte SJUK av att dricka vatten (om det är vatten de späder med, minns inte...) men inte faan blir man mer fertil.... Neej, måste sluta skriva om detta innan jag säger ngt jag ångrar. =) Så, ville bara säga att jag inte menade naturläkemedel såsom Rosenrot, Munkpeppar, Valeriana, Johannesört m.m m.m. Eller Omega 3/6 osv. =)