• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

UndrandeSökare skrev 2017-05-08 22:38:15 följande:

Nej, jag har inte prövat "allt" i immunväg, men vissa immunmediciner som används i Aten kanske inte är sånt man vill utsätta sin kropp för. Du som jobbar på apotek kanske känner till mediciner som Neupogen eller Humira. Det är sånt man ger till hivpatienter, cancerpatienter etc. Sänker immunförsvaret rejält.

Jo, Humira känner jag till men Neupogen är lite efter min tid. Är ju byråkrat nu så hänger inte riktigt med i det allra senaste. Nä, Humira är inte direkt ngt första linjen-preparat... Neupogen kan jag inte alls förstå att man använder, HIV- och Cancerpatienter behöver ju BOOSTA sitt immunförsvar vilket Neupogen hjälper till med... men det är säkert ngt jag missat.

Hur som helst, intressant att se vad de säger! Kram
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 09:43:55 följande:

Har fått svar från Dr D. Men det är som vanligt alla fertilitetsproblem enligt honom är pgr av immunattack och det enda han använder mot det är bara mer Intralipider. Men intralipiddropp funkar fel i min dropp. Istället för att förbättra inplantation så förhindrar det inplantation på mig och då har han inget annat att erbjuda. Det var därför jag gick vidare till AvaRiga och inte använde dropp denna gång. Jag blir nämligen inte gravid om jag använder dropp men gravid om jag inte använder det !

Intralipid är en svensk produkt som används normalt som näringsdropp och ges till för tidigt födda barn och undernärda människor. MEN det trycker även ner kroppens Lymfocyter och kan då förhindra en immunattack.

Man tar regelbundet blodprover för att mäta blodvärdena och mailar sen resultaten till Dr D och han ordinerar sen när man ska ta dropp och hur mycket.

Vanlig dos är 200ml IL utblandat med 100ml NaCl tas i droppform genom infart satt av sjuksköterska. För många kvinnor som har immunproblem så funkar detta men inte hos mig. Dr D har då inget mer att erbjuda har han sagt.

www.fass.se/LIF/product&userType=2&nplId=19640224000035&docType=7&scrollTopPosition=624&nplPackId=20140113101585

Vad trist! Men du planerar iaf att försöka igen som jag förstår det?
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 11:17:45 följande:

Inte med Dr Ds hjälp, eftersom hans behandling inte funkar på mig.

Har kontaktat kliniken Serum i Aten också (större konkurrerande klinik) och förklarade min situation och frågade vad de föreslår.

De föreslår GCSF dagliga injektioner or IVIG. Googla så får du veta mer.

Ah, ok! Då kanske det finns mer hjälp att få. Håller alla tummar jag har att det ska lösa sig.
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 14:10:55 följande:

Inte säker på det. Har du googlat så du vet vad jag pratar om?

Dessa behandlingar kan ge svåra biverkningar.

IVIG är en blodprodukt och jag är inte sugen på att injicera andra människors blod i mig.

www.fass.se/LIF/substance&substanceId=IDE4POH7UBGWKVERT1

GCSF är tex Neupogen.

www.fass.se/LIF/product&specId=&nplId=20010629000231

Plus att Serum håller på med hysto och HÖGA doser penicillin/antibiotika

under LÅNG tid.

Nej, det har jag inte hunnit med. Och var väl egentligen mest nyfiken på om du öht hade några alternativ som du övervägde. Men förstår, det låter inte särskilt lockande... Grekland är ju värsta antibiotika boven i Europa! Inte förvånad...
  • Maran73

Hej på er alla!

Nu är det fart i tråden. Min dominerande känsla när jag läser de sista inläggen är att det är en jäkla tur att sådana här trådar finns, där man kan ösa ur sig och vara helt ärlig! Alla förstår ju precis och har gått igenom exakt samma, eller mkt nära iaf, sak som man själv. Jag har tänkt tankar om andra som blivit gravida som jag inte ens vill tänka på, som jag inte ens vill tala om för er även om ni aldrig kommer träffa mig "IRL".... Det är så svart ibland så man blir (ung som Flisan säger) en Mr Hyde... Vi är bara människor, är nog det jag försöker säga.

Shrigley, är dina bonusbarn insatta i att ni försöker? Om du inte kan vara som vanligt mot dem så är kanske ett alternativ att säga att du har problem just nu som gör att du inte mår så bra och därför kanske kan vara lite konstig ibland (eller ngt). Ev ett skitdåligt förslag, du är välkommen att dissa det. Undrar om du kollat upp att du inte har t ex myom (kan orsaka blödningar) eller hormonella störningar som ställer till det på ngt sätt? Låter verkligen inte kul att blöda i fem veckor... Stor kram från mig, även om det hjälper föga. <3

Smurfen.... gaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!! <3

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-05-12 10:13:58 följande:

Hej på er !

Undrande, så då blir det nya tag till höst då? Men ännu mer mediciner?? Imponerande att du/ni orkar, du och din sambo! Har förresten skrivit upp din kortisonbehandling, antar jag får eget schema dock, finns en gyn här i Gbg som jag tror skriver ut för de samarbetar med Ava Peter, men måste pallra mig dit först, det är det jobbigaste att komma iväg.

Flisan, Ja teknik är inte lätt! Men du löser det ju! Ok då har du bra reserv förstår jag, det är ju bra iaf. Har du börjat igen? Jo, vi gick ju på ivf Nordic i Gbg, de har väl också i Malmö va? Jag är ju också 42, och de har ett stopp här i Gbg iaf på året du fyller 44.

Shrigley, Åh hoppas blödningarna har avtagit! Hur mår du nu?

Furry, Tack för du tänkt på mig:) Risp och Trombyl, alltid något! bara kortison kvar då! när väntas mens och start ?

Maran, Vilken vecka är du i? Och säger som du.....gahhh! Och jag har också mörka tankar om de som lyckas i vår ålder, på naturligt  sätt alltså. En av mina bästa vänner tog det sig på andra försöket, vid drygt 41.5. Nästan arg på henne ! Dom hade inte ens tänkt på barn innan, eller inte aktivt försökt iaf!

Ego,

Ja, här sitter jag och har gråten i halsen. Ledig idag som tur är. Läkaren kunde inte såklart säga exakt vad det berodde på med inga befruktade ägg. Hade nån teori om att spermier saknade nåt ämne som gör att de kan borra in sig, och / eller att det saknades nån receptor på ägget som gör spermier inte tar sig in. Undra om det alltid vart så här då??? Försökt förgäves i över två år då:(

Ägg var tydligen mogna, eller så sa hon de mognade under natten, kommer inte ihåg. Hon skulle testa icsi om det blev en andra gång.

Så föga troligt det blir en andra gång. Sambon sa imorse att "jag orkar inte mer", ( om ivf alltså)

Inte orkat diskutera ev ÄD. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om vi fixar denna kris, kanske går vi skilda håll, då han inte vill ÄD lika mycket som jag. Inte för att jag är helt 100 heller, men innan detta försök så ville han inte ÄD iaf, eller åtminstone väldigt osäker. Så hade önskat han sagt imorse " ok, då försöker vi med ÄD istället", men inget sånt. Kanske borde se om jag kamn träffa nån annan som åtminstone inte gett upp tanken på barn.

Nu blir det fundera nån månad eller två. Långt inlägg...vet..men tror ni fixar läsa det!

Ska ta promenad nu och sen masa mig iväg till gymmet å se vad de har  å erbjuda ! Måste lägga min energi nånstans nu känner jag...

Men blääää Smurfen, det blev du inte klokare av förstås! D e klart att det är svårt för dem att säga exakt vad det berodde på men förstår att du vill ha ett råd eller något... Det jag inte förstår är varför de inte gjorde ICSI... kliniker utomlands verkar anse att det är ngt som SKA göras i många fall (t ex få ägg). Suck.

IVF och infertilitetsproblematik är ju definitivt ingen hit för förhållandet... Tänker att han behöver hämta sig lite och sen att du är helt ärlig med har du känner/tänker? Lättare sagt än gjort förstår jag dock... Fy! Lider med dig i 180 här, så jobbigt att inte vara "synkade" i detta. <3

Tack f att du frågar om mig ändå, trots det vi erkänt om svårigheten att intressera sig för andra gravida jävlar. Det går bra än så länge och vi är i v 8.

Stor stor kram!!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-14 09:37:44 följande:

Här är det full action! Bara man inte loggar in några dagar så har man massor att läsa!

Hej Flisan! Ja som jag har förstått så kan man få göra IVF om man är över 42 i Sverige :) Vi gör i Danmark dock och trist att du har så trista erfarenheter av Storken, själv har jag bara hört gott om dem! Jag går på CFC Copenhagen fertility center, och kan tycka att dem är opersonliga, stressade ibland och rullande band bebisfabrik de med, men stora plusset med CFC är att de är villiga att prova lite annorlunda metoder....

Smurfen: kan tycka som föregående talare att de borde ha gjort ICSI på äggen när de var så få.. Men detta hände oss också under vårt första försök. De gjorde vanligt IVF och då blev bara ett ägg befruktad men den delade sig inte. Fy vad trist med din man. Trist att behöva slåss på två fronter. Med detta vi alla kämpar med och med en partner som inte vill vara med. Jag skulle nog tänka som dig så det är inget du ska må dåligt av.Din dröm är att bli mamma och om partnern inte vill vara med ja då får man lösa det själv. Sa dem något om kvaliteten på äggen också?

Maran: här går det undan med din graviditet. Håller tummarna så hårt för att det går hela vägen utan fler incidenter som den sist! Men har nu undrat några ggr om du fortsätter att ha spottings? :)

Undrande: ok, det finns en vilja att försöka fler ggr då. Jag är mycket imponerad av din kämparglöd! Jag tror på dig! Det tar sig ofta så det måste ju gå hela vägen snart. även om man då måste ta till tunga tunga artilleriet. Men bra plan att ta det lugnt i sommar.

Ego: här är man på dag 14 utan mens och fortfarande hög temp, men detta hände förra månaden också och mensen kom så jag tror inte att det har blivit nåt (skulle ju vara en mirakel!). Är dock lite nervös att OM miraklet hände så blev jag rispad och om detta skulle kunna störa det lilla embryot, men ja önsketänkande. Mensen kommer snart Furry så inte tänka så! Har spottings men dessa har jag haft sen rispningen så jag vet ej ifall det är mens eller rester sen rispningen... ahhhh. MEn ja när mensen kommer ska vi starta vårt fjärde besök (omg fjärde!!!!)

Ja ha en fin söndag tjejer nu ska jag springa i parken!!

Men ååh, varför har inte mensen kommit då?? Har du testat?? Du måste testa....

Förlåt jag glömmer svara när det är så många "tyngre" grejer som händer i tråden. Ja, har fortfarande spottings då och då, men lite glesare nu. Haft rött (inte jättemkt) en gång sedan den större blödningen men mest brunt el svagt rosa. Ser ett mönster i det som får mig att tro att livmodertappen och/eller slemhinnan är lättblödande, varför jag inte är så orolig längre. Sex/orgasm = sammandragning = sätter igång det. När jag råkar stoppa vagitorierna för högt upp eller när de "kärvar" lite = sätter igång det.

Ska på VUL på torsdag och hoppas att allt är bra därinne! Lite nervöst är det....

Kram t alla!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-15 19:15:07 följande:

Hej Smurfen! Ja exakt! detsamma tänkte jag när de sa i efterhand att de kanske skulle ha gjort ICSI på våra, de gjorde det ju de andra två ggrna... Men kanske en gång gick förlorad då...

Ego: ja jag har fått mens typ, det blöder inte riktigt blod utan kommer mest lite brunt "blod"... Men jag ringde ändå kliniken och imorgon gör de UL inför sprutstart. Skulle det mirakulöst ha blivit nåt senast äl så kan de ju se det på ul.. (Eller?) Ja så nu är man igång. Igen!!!

Wish me luck :)

Men guuuuuuuud så spännande Furry!

Ja din mens var väl jättesen så då kanske de ser ngt, men inte helt säkert så tidigt? Ingen expert... Fast min mens kan vara brun första dagen. Ääääh, det blir säkert toppenbra! Håller alla tummar o tår!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-05-16 08:05:13 följande:

hej! På väg för scanning nu. Men mensen är fortfarande trög, 16 dag idag efter äl! men temperaturen sjönk idag så den kommer nog igång under dagen. Spännande detta! Man blir lite förväntansfull inför varje försök (trots att det mest slutar dåligt) men det känns ändå spännande och jag kan inte låta bli att bli hoppfull! Blir det inget av detta får man sörja lite sen tar jag och sambon sommar. Ska dricka rosé, äta en massa gott, dricka en massa kaffe, gå på några sommarkonserter och dricka ännu mer rosé och göra allt man inte har gjort på så länge ;) man får ha en plan B helt enkelt!

Sen får vi se vad som händer i höst. 

Kram!

D e klart, spännande är det alltid och utan hopp vore det ju helt... meningslöst nästan? Mest en plåga? Är sååååå sugen på Sangria av ngn anledning, men d e en craving jag inte kan tillfredsställa, ha ha. Låter som en bra plan ni har! Rapport sedan tack!
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-16 12:02:51 följande:

Tjing Smurfen!

Glömde att svara dig, det är många trådar på G, fniss, fniss :o))

Jag tog tag i ditt tips direkt men det visade sig att, JAPP det tar emot kvinnor som är 42 år OM DET ÄR I PAR.... Seriöst.

Jag frågade rakt ut, vad är skillnaden mellan en singel 42 årig kvinna och en kvinna som lever i par? Trött jag blir på diskriminering, jag har ju valt att inte vilja leva med någon halvbra man eller i en halvbra relation och då ska man straffas för det, grrrr. Nä men tänk om jag skulle hitta en halvbra man att gå till Nordic och göra IVF med.

Jag är inne på min 5 behandling nu och ska plocka ägg troligen på fredag.

SUCK! Jäkla skitland... i denna fråga alltså. SÅ märkliga "etiska" principer! Vad fick du för svar??
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?