Superfurry skrev 2017-05-02 12:29:36 följande:
Så glad jag är för att ni bestämmer er för det lite som du säger då vet man att dina ägg och hans spermier går eller inte går ihop. och som Maran säger om det nu går åt pipsvängen så har ni försök och då kan man gå vidare med nästa steg äd. eller vad nu nästa steg blir för er :) Men nu hopaps vi på minst 3 fina ägg!!!!! Spännande Smurfen yeih :)
Undrande och Maran tackar som frågar. Ja vi fick idag det efterlängtade samtalet och jag är så lättad. Fiiiina fina spermier, massor 500 miljoner, de simmade fint och ingen eller mycket mycket lite fragmentering så mao en normal och god resultat, PEW säger jag bara P E W. Sambon och jag gjorde mentala high fives då han är på resa med jobb och jag är hemma. Så skönt och så lättad. Då är det förmodligen bara mina kassa-gamla ägg som spökar och det känns ju mer acceptabel, man kan ju jobba mer med äggkvalitet med akupuntur etc.. och om det blir äd så kommer ju unga friska ägg med min sambons spermier att göra susen Bara ugnen det ska bakas i håller måttet :) Men det kändes skönt med en mindre sak att tänka på sas :D glad!!
Mailade kliniken direkt och bad om att starta asap. Så vi får se!
Smurfen vi kör faktisk på Copenhagen fertility igen. Inte för att vi är så nöjda med dem, men för att de har en lägre pris för par som redan varit patienter hos dem så vi sparar 9000 kr. för ett ICSI försök till skillnad från Triangeln, pengar som sedan kan användas till en ev. äd eller ett nytt försök ifall resultatet på nästa försök blir mycket lyckad. men den dagen den sorgen :)
Vi får se vad de svarar!!!
Undrande du som kan en del, inte hört om man kan ta naturliga immunnedsättande? Läste nånstans om att devilhorse claw (eller vad det heter ;) ) var eller liknade kortisoneffekten, men var ett naturläkemedel. Vet ej om detta stämmer dock, det var en engelsk sida.
Ha det fint tjejer!!
En lättad Furry
Så himla gött Furry ! Nu är det bara att köra! Herregud hade han så många hehe ja dom ska väl räcka :) Då är det bara att invänta DET ägget. Tycker ni gör rätt med nåt försök till åtminstone, speciellt om det inte är så satans dyrt.
Apropå immunnedsättande, (ursäkta jag lägger mig i), men omega 3 och d vitamin kan få ner immun också, det kör jag på nu i hopp om att det ska hjälpa något. Finns amerikanska studier på det som jag läst, rtor det var Alan Beer, infert läkare som gjort studier??
Ja nu är det ingen återvändo, är såå himla nervös inför imorgon, just nu kan jag andas, men imorgon bitti vet jag inte om jag kan vara kommunicerbar...får tyligen inte lugnande utan bara morfin, pga spyrisk antar jag.
Ny rapport kommer !