• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

shrigley skrev 2017-06-03 13:37:17 följande:
    Hej, det var som en drive thru. Två embryon återförda, ett 8 celler o det andra 4-celligt, båda av toppenkvalitet. Fick också Trombyl, Prednisolon och så Lutinus såklart. Nu bara måste det funka!! ??
    Hehe ja drive-thru, kul:)

Ja nu låter det som att du är covered från topp till tå med de medicinerna, nu hoppas vi också på 2 toppenägg !
  • smurfen 11

Och ett egoinlägg,

Ni som gjort ivf men inte lyckats, brukar man få äl efter första mensen?

Och blir nästa cykel därpå konstig?

Det kändes som äl i helgen, men det var tre veckor efter första cd, jag är alltid regelbunden ska tilläggas. Har inte brytt mig om att testa äl denna gång dock,

Min läkare sa den kan bli lite konstig gången efter och ibland en gång till, men vet inte hur hon menade. För första mensen kom exakt två veckor efter älsprutan, och det ska den väl? Jag fick ju inget insatt...

Annars inget nytt under solen...inte pratat äd med sambon då han är superstressad över målning. Dessutom är jag mitt uppe i en företagsförsäljning så har häcken full själv !

Maran73 skrev 2017-06-04 13:55:34 följande:
    Ja det gjorde du! Fast Katarina berättade inget, det var jag som tyckte mig kunna utläsa av PGS-pappret att det var en kille, men hon tyckte att "Nej du har misstolkat dokumentet, det är en tjej ni ska få!" Vilket OCKSÅ var klantigt, suck, men gjort är gjort och jag är lika osäker nu som innan jag läste pappret som sagt. Litar inte på att jag förstår var resultatet faktiskt framgår, och vad det innebär, men litar heller inte på att klant-Katarina har rätt. Hur som helst, vi håller väl ihop till december, hoppas iaf jag, så får vi se om du eller Katarina får rätt! Skulle inte ha ngt emot en son till!! Fast inget emot en tjej heller. Båda är välkommet f mig, är nog mer av en "killmamma" iof sig men det kan ju beror på att jag bara har den "sorten" sedan innan. Men troooor min man skulle vilja ha en tjej, om man tvingar ur honom ett svar.
    Lite "lustigt" läsa om din koordinator...att man missar att ge ut sån info om man inte vill veta! Men det verkar som du inte vet ändå??

Kul att höra att allt går bra för er iaf:)
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-06-05 16:40:15 följande:
    Hallå där!

Tycker det är klokt att inte prata m din sambo just nu, nu känner jag inte honom men min man går inte att få ngt vettigt ur om han har tankarna på ngt annat projekt eller ngt viktigt på jobbet t ex. Klart han svarar, men det blir ganska kort och oengagerat liksom. Då väntar jag tills det lugnat sig så får jag bättre svar. Klart du är otålig förstår jag så väl, men de (ja nu drar jag alla män över en kam, medveten om det haha) är ju mer "just nu" än vad vi är.

Betr könet så ja, är hemskt osäker förstås pga alla snurrigheter, men vår koordinator borde kanske ha förutsett att sådana problem kunde uppstå om hon skickade PGS resultatet. Iaf, det jag utläste som en indikator på könet på embryot VAR alltså inte det enl henne. Vad vet jag, de kanske radar upp VILKA kromosomer de testar, och då kan ju både X och Y förekomma. Summan av kardemumman = vi vet inte vad det är för kön. Koordinatorn säger (korkat!) tjej men det vågar jag INTE lita på.
    Jo får ligga lågt nu, men jag vill ju helst göra äd i augusti, då vi kan vara lediga för att åka iväg ! Så liiiite stressad. Ja samma här, väldigt korta svar, och visst är det så att det är " just nu" de tänker. Önskar man själv va sån :)

Så spännande, då vet ni inte då, men vilket som är ju bra! 
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-05 22:43:02 följande:

Åååh Maran vad spännande vilket kön d än blir

Smurfem- gaaah jobbigt när inte sambon vill prata...di känner ju din man bäst såklart

men för mig har d alltid varit bad tajming att prata. .jag väntade ut honom länge men han var

nog bara nöjd m att jag inte sa ngt och d ångrar jag idag! Önskade så vi började tidigare... man är ju två i ett förhållande och jag önskar jag hade krävt svar tidigare. Fast m ÄD inte lija bråttom såjlarr :)

Furr tänker på dig om du läser! Kram!

Just det ...när d ej funkat m befruktning....mib mens var regelbunden nästa mens....men såklart olika.

Shirgley! Håller tummarna för oss

Är på ruvardag 3 idag ...haft molvärk i flera timmar i sträck....2 dagsrs.. nån som känner igen sig? Kram ALLA <3

Japp så är det...drar för länge på det till det nästan är för sent...för min del så vill jag ha barn nästa år senast, om jag får bestämma :), så kan inte dra ut på det längre...

Men du, för att du sover kasst en natt så händer inget negativt !

Nu ska jag få mens till helgen då om jag "är som jag ska", alltså regelbunden, men så bra du också vart normal.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-06 12:38:24 följande:

Jag tror som Maran! Tror faktiskt inte det är mycket vi som lever hyfsat normalt kan göra för att embryot ska fästa bättre. Som min läkare sa,gör det du mår bra av men inget som du kommer ångra om det inte blir något. Vill du hoppa bungyjump så gör det sa hon ( skulle jag aldrig våga dock) men jag har tex häst och hela mitt liv kan ju inte stanna av för att jag "eventuellt är gravid" särskilt inte eftersom vi gjort 6 beh på 9 månader. Men man ska göra det som känns bäst för en själv!

Kämpa på ni ruvare, hoppas jag också får joina er snart. Sprutdag 9 idag och VUL imorgon,troligtvis ÄP på måndag. Ha en fin nationaldag alla3>

Vul imorgon, spännande, du får gärna rapportera !

All lycka till det, sätter hoppet till detta ivf:et :)
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-08 20:58:44 följande:

Intressant.. någon som testat med akupunktur tidigare?

Jag gjorde det för första gången i em, kändes skönt. Det var flera väninnor som rekommenderat efter att de påstått att det hjälpt dem. Värt att testa tänkte jag.

Akupunktören kände på min puls innan vi började och sade plötsligt "ja här känner jag att det är nåt embryo som fäst". Låter ju lite vääl kanske..men hon verkade ha bra koll på alla olika kliniker, doktorer o inte minst vilka mediciner som är bra (hon gav tummen upp på både Falun o den behandling jag fått den här gången - får se om hon har rätt). Ska tillbaks nästa vecka.

Någon annan med erfarenhet från detta?

Det var Sjuttisjuan som skulle göra vul, inte jag ;) Kan vara svårt hålla isär alla, jag vet...

Det är ju fantastiskt, att fått ett till frysen också, vilken himla tur alltså!

Provade akupunktur från juni till dec förra året med något uppehåll på två månader, gick ca två - tre gånger i månaden. Ibland kändes det avslappnande, men några gånger gjorde det så himla ont när hon stack i nålarna att jag skrek ! Fick några nervkänningar:(

Finns inte på kartan att hon vet att nåt embryo har fäst. Men jag hoppas det för din skull förstås !

Däremot att Falun är bra har hon säkert rätt i, de vågar ju testa annat som inga andra gör!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-07 12:18:00 följande:

Hej på er!

Inga lysande nyheter här.. Hade bara 3 små blåsor på 9-12 mm på Sprutdag 9, de har varit betydligt större tidigare på den här dagen. Men det behöver väl inte betyda något men hade ju gärna sett fler. Ska dit på fredag igen!

Stört nog känns det ändå rätt okey nu när jag blivit taggad på ÄD, nästan skönt om det går dåligt så vi får det bekräftat att det är helt lönlöst med egna ägg,vet att det låter dumt men många knasiga tankar dyker ju upp under den här proceduren.

Ska bli så mkt roligare med ÄD när chanserna ökar lavinartat:)

Ska på Ava st petersburgs seminarie om någon vecka,ska bli jättespännande tycker både jag och min sambo!

Hur har det gått idag??

Jag hade också små blåsor på sista ul tre dagar innan äp, men två av dom hade växt till sig så de tog de ut, så hoppas det är så för dig också!

Vi får se om vi också går på det seminariet, är ju lite känsligt prata om äd här med sambon, vi har mycket med huset nu bl.a, och då har han bara det i huvet, han blir lätt stressad. Möjligen går jag själv, fast i Göteborg då.
  • smurfen 11
    tant rosa skrev 2017-06-09 16:33:44 följande:

Hej Allihopa!

Hoppar med i den här tråden Glad

Jag är inne i äd karusellen och knaprar piller för fullt nu för att göra transfer i slutet av juli. Jag har gjort äd 2 gånger i Helsingfors som misslyckades, nu gör jag min beh. på ava peter i st Petersburg. Har för några veckor sedan gjort en hysto , som Olga ville att jag skulle göra innan vi fortsatte behandlingen, så nu hoppas jag innerligt att det ska funka den här svängen =)

Ha de gott alla här inne och trevlig helg!

Hej och välkommen:)

Hoppas också det går bra denna gång för er, vet ni varför det inte lyckades de två första gångerna?

Var i Finland gjorde du äd? Vi har varit och hälsat på en klinik i Helsingfors när vi skulle göra ivf/pgs, som tyvärr misslyckades.

Hur lång tid tog det från första kontakt med Ava tills nu?
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-06-10 19:12:27 följande:

Hej alla! Testat negativt idag. Borde visat nu men inte kännt nåt alls inget litet pirr inte

minsta dragning etc. Alltid kännt när jag varit gravid. Jag får tyvärr ge upp få vi inte har råd med fler behandlingar:( Är på ruvardag 8 idag..

Shirgley hur går d för dig?

Smurfen och Maran och alla andra lycka till verkligen! Igen så härligt att du är gravid Maran!

Massa babyust på er andra

Kramar till alla!

Testa igen, håller med de andra, kan vara för tidigt. Ovitrellen ska gå ur också.

Kanske ses vi i vimlet på äd mötet i Gbg på söndag, inte bestämt om jag ska dit. Kommer inte få med sambon dock. Hans föräldrar är här då.

Själv väntar jag på mens, dag 28 och inte ens tillstymmelse till ömma bröst eller spottings som jag ALLTID har 2-3 dagar innan. Mens kommer alltid dag 26-28. Kan räkna på en hand de gånger det kommit dag 29 eller 30. Men den kommer väl.
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-06-09 10:53:22 följande:
    Ja jag blev ju lite skeptisk när hon sade det, fast å andra sidan tror jag ju själv att det är något som har fäst Har inte ont längre, men mår illa o känner det där "suget" i underlivet som jag känner igen från när jag var gravid (på naturlig väg) för ett år sen (och såg hjärta picka mm men fick MF i v 11). Jag hoppas att det inte är medicinerna som spelar mig ett spratt.

Jag tyckte akupunkturnålarna var väldigt sköna, gillade när det började sticka till lite extra efter sådär 20 min. Det är nog så att man vill känna något hela tiden!
    Hoppas du har rätt, att embryot fäst:) När skulle du testa?

Hehe ja, jag är nog känslig för nålar, är nog därför jag reagerar så! Håller mig till massage i framtiden:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?