ivf / äd 2016/ 2017?
Hej Maran! Ju jag använde den sista försöket alltså i januari. Jag skulle ju ta en klick av Ovitrelle under det protokollet också och sen har den varit nedkyld i kylskåpet. Men den går ut i juni står det på den. Spå jag undrande ifall den var ok fortfarande? står ju att den ska användas inom 30 dagar efter att man öppnat den (alltså använt den första gången). Nu var jag hos CFC på UL och frågade sjuksköterskan men de visste faktisk inte!
Men ja så ligger det till!!
Jag hade btw 6 blåsor som, var jämnstora 3 på varje äggstock. Om dessa växer jämnt och bli lika stora samtidigt så kanske det blir hela sex ägg. JAg hoppas hoppas verkligen det!!jag missade detta ser jag nu!! Grattis grattis så kul!! du ger oss andra härinne hopp Maran!
Massa kramar allesammans!!
Hej! Ok, så detta är en förfylld injektionspenna du använder, inte sprutan (har själv bara tagit sprutan m en dos, därav förvirringen), och då har du "brutit" pennan (genom att sätta på en kanyl), tagit en dos/klick och sedan haft den i kylen sedan januari?
I så fall skulle jag säga att den sannolikt är OK, men, det är läkemedelsföretaget som är experterna i detta fall så jag skulle ringa och fråga dem! Men, om du bara ska ha en dos behöver du inte använda den mer eller? Jag skulle nog tagit en ny f säkerhets skull om jag behövde mer...