• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Kom igen, Furry och Jessy, nu får jag väl snart mer (utöver Flisan som ju kommer plussa den 8 juni) gravidsällskap i tråden?? Jaaaa!

• Maran73

Härligt Shrigley!! Ja nu händer det mycket på en gång, superkul! Och såååå spännande! Heja allihopa.

Själv har jag inskrivning på spec mödravården idag, lite av en milstolpe. Och UL nr två imorgon hos min vanliga gyn. Hoppas hoppas att allt ser bra ut!

Kram alla mina hjältar. <3

• Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-05-31 08:20:22 följande:

Hej smurfis!

Japp jag har försäkerhetsskull sprutat in lite "karlssonsklister" och där ska inte öppnas förrän om 9 månader, hihih.

Bor du i Göteborg? Hade varit väldigt trevligt att få sällskap. Ingen annan som vill komma och lyssna? Eller träffas och fika kanske? Jag kör ifrån Malmö och kan plocka upp folk.

Skulle vara superkul att träffas!! Men GBG tar ju ca 6 timmar fr Stockholm... oooohhh...
  • Maran73

Jippie Jessy, vad skönt det måste varit att höra!!!

Hoppas att alla ni får supertoppägg som befruktas o delas och blir flera stycken fina 10-poängsembryon!!!

• Maran73

Furry, Trombyl innehåller inget annat (eller ja, olika tillsatser förstås såsom bindemedel etc) än A-syra.

• Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-01 06:35:33 följande:

God morgon. Nu på morgonen hade jag massa rosa/ljus brunt när jag torkade mig. Känner mig "mensig"' och min temp har sjunkit..... Är skiträdd för att det är på väg att vara över :(

<3 Hur långt har du kommit nu? 5+ ngt? Snaaart kanske du kan be ngn gyn göra tidigt VUL? Var bor du? Vilken klinik (glömt...igen..)?

MEEEN, låter precis som för mig! Dvs INTE tecken på något MF. Lider med dig, detta är JOBBIGT! <3
  • Maran73
    Tuttis skrev 2017-06-01 08:42:48 följande:

Så fint! Tusen tack, jag hade gärna träffats faktiskt. Jag är lugnare nu. Det rosa har försvunnit och har pratat med min fantastiska sjuksköterska på RMC :)

Vad skönt!!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-06-01 09:31:11 följande:

Hej tjejer! Tack för all stöd och uppmuntran! Dessvärre blev det inget denna gång heller så nu ger vi upp ivf svängen och tar sommar. Sitter på jobbet på möte och skriver. Fick beskedet när jag var på väg hit. Gråter inombords och går sönder känns det som men jag pratar och ler till kolleger. Känns som om jag svävar utanför min kropp just nu och tittar ner på mig själv. Tunga grejjer detta!! men måste vara kvar då jag har tagit em ledigt för en ev. Insättning som nu alltså inte blir av.

Håller mina tummar hårt för ert shrigley och Jessy! Maran hoppas det gick bra på ditt ul idag :) Tuttis hoppas att blödningarna stannar av helt! Undrande vi kanske får diskutera äd och annat i höst när ni är igång igen! Och smurfen, ja detsamma gäller dig! Hoppas jag inte glömde någon?

Stort kram från mig!

Åååååh Furry!! Jag är så så ledsen!!!! <3 <3 <3

Det finns inget man kan säga känns det som, men hoppas så att ni nu kan vila och hämta krafter under sommaren, dvs när den värsta smällen "tonat bort" lite. Det är så jävla orättvist ibland livet!!!

Hoppas hoppas att vi "ses" i höst Furry! Hänger också gärna med dig då och diskuterar ÄD. UL idag gick bra, och jag börjar bli riktigt kär i vårt lilla gryn, genetiskt eller ej. Får nog bli mitt "slutbudskap" i detta TILLFÄLLIGA avsked. STOOOOOR jättekram!!!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-01 16:10:52 följande:

Hej tjejer!

Får jag hänga lite med er här? Känner igen några namn från tidigare trådar, tyvärr har man ju varit aktiv här ett tag nu.

Vi kör vår 6:e och sista Ivf nu innan vi planerar ÄD i höst. Har insett att äggen nog är för dåliga och för få för att lyckas med Ivf. Känns som om vi är redo för ÄD nu, det känns inte läskigt längre utan bara spännande! Kikar lite på kliniker och just nu lutar det åt Ava st Petersburg men vi får väl se! Känns skönt att ha en plan B om detta misslyckas.

Sprutdag 3 idag och UL nästa torsdag!

Hej sjuan! Vi brukar korta ner namnen lite, enklare så.. Välkommen hit, klart du ska hänga här! Tror du o jag setts i ngn ÄD tråd? Iaf, känner igen det du beskriver om ÄD, att det går fr lite konstigt och jobbigt till spännande och hoppfullt. Men visst, plan B är det ju. Hoppas plan A ger utdelning i sista stund, annars är vi ju ett helt gäng i samma situation här att bolla med. Kram!
  • Maran73

Stort gigantiskt Lycka till idag Jessy!! Ang odling så verkar en del kliniker resonera som så att den bästa miljön för embryona är i livmodern, och att de inte sett bättre resultat vid långtidsodling. Personligen valde vi ju blastocystodling, survival of the fitest liksom. Även utan PGS hade vi nog gjort det. Meeeen tänker att HADE långtidsodling gjort så stor skillnad så borde nog det ha slagit igenom på bredare front. Så det blir nog jättebra hur som!

Shrigley, oooooooh spännande!! Rapport snart!

Shrigley och Sjuan, var bor ni?

Och så Flisan: det närmar sig!! Hur känns det???

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?