• Jessy01

ivf / äd 2016/ 2017?

Förresten Smurfen hur lång tid tog det för ditt värde att gå ner?

Va bra att du begär second opinion! Hade jag m gjort! Hoppas att du fick komma dit nu idag så

du slipper oroa dig över helgen! Upodatera sen hur d gick!

• Jessy01

Åh så spännande m sprutstart imorgon!!

Är det någon härinne som tagit pravidel mot för högt prolaktin?

Hoppas ni får en bra helg allihopa! Kramar

• Jessy01

Smurfen Tack för svar! Känner att inte tiden finns för att värdet ska gå ner av sig själv

så ska begära Pravidel på måndag. Hoppas ayt få det!

Jag började med Menoour den 29:e dec....den 6:e januari var jag på ul och då kom jag ihåg

att läkaren frågade om jag kände ngt och då vet jag att jag fav svaret njae visst känner lite

men bara ibland...ville ju gärna känna med och googlade massor på symtom. Iallefall nu i januari när hon kollade så hade de växt lite för fort så jag fick dra ner på menopuret och då kände jag bara lite. Jag hittade de

som en gång hade kännt en annan gång onget alls trots mkt blåsor. Finns massa trådar om det här. fast d har du säkert redan googlat på

Känns som att du gick så tidigt på ul...att de inte ftt

en chans ännu....hoppas hoppas håller tummar och tår för dig!

• Jessy01

En sak till Smurfen

Vill absolut inte lägga mig i men du kanske ska byta dr.

Tänkt på det där m Menopurdosen. Max är ju 425 IE, det är väl klart som sjutton

att d har betydelse! Sen vet jag ju inte om du har värden då

kanske det inte är bra men.....var bara tvungen att lägga mig i

Sen....får man inte så många ägg sv menopur som puregon MEN om jag förstått det rätt

av bättre kvalite och det behövs ju egentligen bara ett bra!

Kram!

• Jessy01

Maran spännande!

Smurfen hoppas det gått bra idag!

Supetfurry ligg i eller på!

Uppdatering på mitt Prolaktinvärde. Man skulle tydligen ha vilat 20 min innan samt varit

uppe i 3h. Gjorde om gjorde rätt och vips var det nere i 206. Yes! Bara ifall ngn anban

skulle vara orolig för det så kan det diffa så mkt om man inte tar det rätt!

• Jessy01

Åh nej Smurfen så tråkigt! Hoppas hoppas hoppas det blir ngt ändå denna månaden

Ligg på ni med

Kan ha fel men tror Gonal f och purego är samma ungefär... Menopur utvinns ur kiss

och ska tydligen ge färre ägg och de andra oftast mer ägg.

Ang. Prolaktinvärde.. ..det var en ur en annan grupp som sa att nan skulle gå på högsta värdet om man tagit....jaha ruta noll då? Ngn som vet? Kram och massa babypuder på oss allihopa!!

• Jessy01

Smurfen förstår att det känns för jäkligt just nu...precis dom Superfurry skriver....

skriv av dig. Hoppas fortfarande för dig denna månad. Jäkla tortyr det här.

Albyl är bra... precis som trombyl som jag tar varje försök. 75 mg.

Tar du ngt annat? Hade du ngn autoimmun sjukdom?

Jag ska till läkaren imorgon...ska då fråga om dosen på Menopur... är själv nyfiken då

jag ska börja spruta m det om 3 v. ca.

På mitt försök gick följande: Trombyl, kortison, Fragmin, Assisted Hatching då ägg på äldre kan

vara hårdare, sen 2 embryo in. Försöker m samma denna gång

Kram!

• Jessy01

Maran! 6 blåsor låter bra!! De hittade sex på mig med men sen gömde sig en så det blev 7

och 3 befruktade ?

• Jessy01

Hej alla!

Smurfen...ja jag är också orolig för alla lm man stoppar i sig. Men för mig

iallefall finns ingen annan utväg så försöker att inte tänka på det. Skönt att Maran sa det

med kortsiktigt...

Annars var jag hos läkare idag. Skulle ju ställa hundra frågor och GLÖMMER papperet där

jag samlat på mig frågor Frågade iallafall ang. Menopur och det spelade inte så stor roll

om jag skulle ta 325 eller 375 IE.....men jag ska iallafall ta 375 IE. Sen helt nedslående så

ksn jag inte börja förräns i slutet av Mars då min kille måste aspireras på spermier och

då måste nya bildas =90 dagar. Jag kommer nog ta en liten paus från familjeliv då jag blir

lätt manisk här inne.. .måste vila huvudet lite men kommer att logga in en gång i v. för

att kolla denna tråden och se hur det går för er! Håller alla tummar och tår....

Smurfen ang. äggdonation tror jag absolut att du kommer känna att det är ditt till 1000 procent.

Man måste nog bara vänha sig vid tanken. Själv skulle jag adoptera som ensamstående för

5 år sedan, allt var klart, kurser social utredning allt men precis innan träffade jag min nuvarande. I min tanke visste jag redan då att vad det hade blivit för barn så skulle det

vara 100 procent mitt i både hjärta och själ.....

• Jessy01

Hej tjejer!

Oj vad jag saknat er! Men lovade mig själv endast en gång i veckan

Läst igenom och hoppas ni alla mår bra!

Lite svar....min man aspireras då han inte har ngra rörliga

spermier...och såklart ok att fråga

Sen yes 325 förra gången, tror jag ska be att få ändra

till detta denna gången med....det växte ju för fort sist

och om jag förstår d rätt är d bättre om de växer lite långsammare...fast får väl bli nöjd om d växer alls

Spännande Maran på onsdag!!!! Då måste jag ju bara kika in här

i veckan, där rök mitt avtal m mig själv Lycka till!!!!!

Annars är det segt försöker tänka på mitt Prolaktinvärde och inte

stressa....kommer numera alltid försent till jobbet men det är det

värt

Ja jobbigt när mannen inte hänger med riktigt...de behöver ju inte använda sin kropp som oss, känna varenda hormon eller symtom eller denna jäkla väntan som

är ren tortyr sen har vi ju oxå ovissheten Sååå vi har bråkat...att jag hänger här

för mkt, att jag läser in för mkt och inte bara gör vad läkarna säger....att jag inte bara kan chilla....det som händer händer... grrrrrrrr.....svårt att få dem att förstå....de är inte inställda som vi är biologiskt Har också bara fått presentera vad nästa steg kommer att vara osv....att vänta

in finns inte på min karta...inte efter att han okeyat det hela....nu får han bara hålla sig kvar på täget och "gilla" läget

Massa kramar och tummar o tår för oss alla!!!!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?