• Stina14

ivf / äd 2016/ 2017?

Hur gammal är din dotter?!! Min är 8 år..

Jessy01 skrev 2017-12-08 19:47:50 följande:

Åh Stina jag har precis samma tankar men vet du vad...jag började tänka dessa tankar för

ungefär 15 år sedan....om barnet kommer känna sig rotlöst etc Isag åbgrar jag sååå mycket

att jag inte gjorde det då! Man får som sagt reda på en del samt att rebt biologiskt är fsktiskt barnet en del sv dig kolla epigenetik. Tror ditt barn kommer vara så högy älskat att d är ok. Det är ku ibgen som övergivit och visst kommer kanske ditt barn att undrs men har du carit ärlig fråb början underlättar det ju frågor etc. Lycka till m vad du än bestämmer dig flr kram

• Stina14
    Maran73 skrev 2018-01-05 12:02:59 följande:

Och tack till dig också! Ja helt fantastiskt är det, håller tummen hååårt att du kommer hit också snart!

Tack snälla att du håller tummarna, detbehövs! Är nojig hör att jag väljer fel klinik. Valt Ava Riga framför St Petersburg pga tidsaspekten men rädd att jag gör fel, usch så mycket nerver redan nu.

En fråga, gjorde ni pgs? Läkaren jag talade med på Ava Riga sa att det inte är nödvändigt, inte heller koordinatorn på St Petersburg men jag är osäker efter mina misslyckade ivf.

Kram
  • Stina14
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-06 10:51:51 följande:

Hej!

Vi valde Ava Peter av olika anledningar och lyckades på första försöket efter 6 misslyckade Ivf behandlingar. Dom tyckte inte heller vi behövde göra pgs så vi hoppade över det eftersom det dessutom var ganska dyrt. Gick ju bra ändå än så länge iallafall (v 18 nu)

Men det finns ju massa tjejer härinne som lyckats och är supernöjda på Ava Riga också så om det passar dig bättre tror jag det är ett minst lika bra alternativ!

Lycka till:)

Grattis!! Vilken lycka!

Jag valde bort St P pga att man måste vara där så många dagar och det blir lite svårt för mig med mitt barn. Om det dessutom blir fler resor känns 1 dag i Riga mer fördelaktigt.

Det känns bra med Ava Riga också men är nog mest rädd att det inte ska lyckas...

Tack för svar!
  • Stina14
    UndrandeSökare skrev 2018-01-06 10:57:46 följande:

Vi gjorde PGS hos AvaRiga pgr av att jag haft missfall tidigare och inte ville riskera att de satte in fler dåliga embryon.

Förstår ert val. Det är därför jag funderar på det. Vet ju inte hur länge jag orkar vara i denna processen och då vill man ju öka chanserna. Ganska sliten just nu.

Tack för svar!
  • Stina14
    Maran73 skrev 2018-01-06 14:49:41 följande:

Hej du! Kan bara hålla med föregående talare, att det inte är nödvändigt men visst ökar det chansen för att få en frisk bebis. Sen ska man vara medveten om att PGS inte innebär ngn garanti att inga kromosomfel finns, man fångar upp de vanligaste felen med PGS, såsom tri- och monosomi, men det kan finnas små mikrofel liksom inuti kromosomerna ändå. Men som sagt, sådana fel är ju inte den vanligaste orsaken till missfall.

Vi är, förstås, väldigt nöjda med AVA Riga. Har du ngn speciell orsak till att tro att St Petersburg är bättre?

Om jag ska vara ärlig har jag ingen speciell orsak mer än att jag har läst månganöjda, fick bra känsla då jag pratade med koordinatorn samt samtal med en kvinna som har två barn efter besök i St Petersburg. Jag är nog mest rädd och nojig att det ska misslyckas...

Det hjälper mig verkligen med att läsa det ni skriver!! Blir mer peppad och lugn!
  • Stina14
    smurfen 11 skrev 2018-01-06 16:15:28 följande:

Ganska sliten...jo jag känner igen mig där! Ändå har man inte ens blivit gravid än.

Vi kommer inte göra PGS, då vi tänker det är ju yngre ägg denna gång, på mina hade vi nog gjort det.

Ja hjälp alla tankar och funderingar som snurrar konstant, blir helt slut av dem. Hoppas ni kommer iväg snart trots vaccinationen.

Jag hoppas kunna sätta igång allt inom kort och i så fall åka dit i mitten av mars men det är mkt som ska klaffa!
  • Stina14
    Sjuttiosjuan skrev 2018-01-06 16:17:54 följande:

Det kommer gå bra ska du se!

Hoppas hoppas!!
  • Stina14
    smurfen 11 skrev 2018-01-08 15:09:52 följande:

Ja, nu skulle det verkligen äntligen bli av, om ca tre veckor, så kommer detta som jättebakslag. Förstår det är viktigt såklart, men kan inte kliniken klämma ur sig detta då i oktober när vi var där?

allt bra med dig? Vilken vecka är du i nu?

Åh va segt!! Blä jag fattar att det är frustrerande. Jag har själv ingen aning om jag har fullgott vaccin. Kanske jag hamnar i samma situation? Fråga eller låtsas som inget är frågan...
  • Stina14
    Jessy01 skrev 2018-01-10 22:11:56 följande:

Stina! Trevligt att du är från Göteborg Jag med!

Nu hoppas jag på embryodonation som du. Bara pengar

som fattas här. Var också en runda på Stork men icke.

Hade du varit i London och försökt? Min dotter är 4!

Tänker också på utifall jag ska ta Mässl. vacc. eller inte

Vilka äe mer från gbg?

Kram allihopa!

He hej!!

Jag är på gång med embryodonation på AVA Riga, fick idag två förslag på kvinnor. Kändes helt otroligt. Man får ju inte se foto men man kan få en datorritad bild av donatorn. Men jag känner att ju längre in i processen jag kommer desto mindre vikt lägger jag på foto och utseende faktiskt, i början kändes det viktigare. Vad gäller de manliga antar jag att de skickar förslag men lite osäker, ska kolla så att jag inte måste beställa själv då jag bett om danska frön. Jag gör ju detta själv så det blir dubbeldonation. Om allt går enligt plan åker jag dit i mitten av februari för insättning!

Jag kommer inte vaccinera mig nu, det får bli längre fram. Har en spruta sedan jag var liten och på VC sa de att den ger 80% skydd. De sa att risken är så liten att det var upp till mig. Må vara dumt men jag känner att jag inte vill skjuta fram resan till Riga.

Ibland känns hela situationen helt overklig och jag fattar inte att jag faktiskt är på väg. Ibland känner jag mig orolig hur det ska gå att vara ensam mamma men det känns ändå rätt och för det mesta spännande. Jag fick kontakt med en tjej genom St Petersburg som har 2 egna donatorbarn och det hjälpte mkt att prata med henne.

Jag separerade från min dotters pappa när hon var 3, (hon är 8 nu) och jag insåg att jag inte kommer hinna träffa rätt man att göra barn med så nu blir det så här, känns lite ledsamt ibland men jag får satsa på detta nu, träffa min drömman får bli sen :) Jag fyllde 43 i november och gjorde tre ivf försök på Stork 2016 men lyckades inte.

Hoppas ni kan skrapa ihop lite pengar... Hur gammal är du?!
  • Stina14
    smurfen 11 skrev 2018-01-11 09:08:24 följande:
    Jag bor också i Göteborg:)

Är det någon som skulle vilja ses, så får ni gärna skicka ett meddelande. Kan känna det är MYCKET tankar som snurrar i skallen om äd, så hade varit bra och kul och dela det med någon/några.
    Stina14 skrev 2018-01-10 23:20:12 följande:
    He hej!!

Jag är på gång med embryodonation på AVA Riga, fick idag två förslag på kvinnor. Kändes helt otroligt. Man får ju inte se foto men man kan få en datorritad bild av donatorn. Men jag känner att ju längre in i processen jag kommer desto mindre vikt lägger jag på foto och utseende faktiskt, i början kändes det viktigare. Vad gäller de manliga antar jag att de skickar förslag men lite osäker, ska kolla så att jag inte måste beställa själv då jag bett om danska frön. Jag gör ju detta själv så det blir dubbeldonation. Om allt går enligt plan åker jag dit i mitten av februari för insättning!

Jag kommer inte vaccinera mig nu, det får bli längre fram. Har en spruta sedan jag var liten och på VC sa de att den ger 80% skydd. De sa att risken är så liten att det var upp till mig. Må vara dumt men jag känner att jag inte vill skjuta fram resan till Riga.

Ibland känns hela situationen helt overklig och jag fattar inte att jag faktiskt är på väg. Ibland känner jag mig orolig hur det ska gå att vara ensam mamma men det känns ändå rätt och för det mesta spännande. Jag fick kontakt med en tjej genom St Petersburg som har 2 egna donatorbarn och det hjälpte mkt att prata med henne.

Jag separerade från min dotters pappa när hon var 3, (hon är 8 nu) och jag insåg att jag inte kommer hinna träffa rätt man att göra barn med så nu blir det så här, känns lite ledsamt ibland men jag får satsa på detta nu, träffa min drömman får bli sen :) Jag fyllde 43 i november och gjorde tre ivf försök på Stork 2016 men lyckades inte.

Hoppas ni kan skrapa ihop lite pengar... Hur gammal är du?!
    Oj är du på g, så spännande ! Fick du se datorritad bild? Det fick inte vi på Ava. Kanske beror på att vi inte var så prioriterade...valde inte det dyraste paketet osv. 

Jag vacklade också om jag skulle ta vaccinet, nu gjorde jag det, men jag pratade en stund med sköterskan, och hon sa inget om 80% mm, för jag var osäker, egentligen hade jag velat dra igång nu i januari ju, så det är segt vänta till april nu:/ men tiden brukar ju gå fort!

Hur fick du tag på nån att prata med ang äd?

Du kommer säkerligen fixa detta galant att vara själv med barnet! Chansen är ju stor du träffar nån sen också.
    Hej! 

Jag ses jättegärna och pratar om allt :) Nästa vecka är jag barnfri från torsdag så då skulle det passa mig bra!

Ja, jag har fått datorbilder på de kvinnliga donatorerna. Kommer få förslag på de manliga imorgon. Har i princip bestämt mig men ska landa lite i beslutet.

Jag fick en kontakt via kliniken i St Petersburg, hon ringde upp mig och vi pratade i flera timmar. Det kändes så himla skönt att höra hennes historia.
  • Stina14
    smurfen 11 skrev 2018-01-12 13:28:24 följande:
    Har även skickat meddelande till dig.

Är det nån mer som vill ses, så hör av er :)
    Jättekul! Ser fram emot att träffas och prata. Häng på ni andra också!!

:)
  • Stina14
    pipperoni skrev 2018-01-13 08:55:22 följande:

Jag hänger gärna på. Har pm:at dig Smurfen!

Va kul! Hoppas vi kan få till en träff nästa helg!

Kram
  • Stina14
    Maran73 skrev 2018-01-12 14:04:53 följande:

Åååh hade varit så kul att träffas, men inte läge m GBG resa just nu..

Det förstår jag :) Krama lilla Elsa!
  • Stina14

Hej alla, ska göra en liten uppdatering här.

Var i Riga den 19 februari för mitt första ED. Resan gick smidigt, åkte dit dagen innan och fick tid för sightseeing både dagen innan och förmiddagen innan insättning. Det var faktiskt kul att träffa min koordinator Katerina som har varit sååå otroligt tålmodig med mig och mina tusen frågor. Jag hade även ett jättebra samtal med läkaren innan insättning.

Jag hade väldigt tur och har nu efter insättning 9 fina 5-dagars kvar i frysen. Än så länge har det gått bra, plussade för 2 veckor sedan, tidigt ännu men jag håller tummarna.

Har dock mått riktigt jävla illa i en vecka och legat i sängen i 3 dygn. Fick Lergigan Comp utskrivet via online läkare (tack och lov att det finns då jag inte kunde röra mig) igår kväll. Nu har jag tagit en halv tablett och känner mig faktiskt lite bättre. Helt ljuvligt!!

Hoppas ni alla mår bra, stor kram från mig!

• Stina14
    Maran73 skrev 2018-03-16 12:47:04 följande:

Stort gigantiskt GRATTIS till plusset Stina, så fantastiskt!!! <3 Och härligt att du fick många eskimåer till frysen! Känns tryggt.

Själva fick vi frågan från Katerina igår hur vi ville göra med våra 8 ?syskon? i frysen, vi skulle ju bara ha en bebis och vara överlyckliga och nöjda med det, och det ÄR vi ju. Elsa är ett ljuvligt litet 2 1/2 månaders mirakel, men samtidigt lite trist att hon liksom min vuxna son också får växa upp som ensambarn... Våra släkter är dessutom små, inga jämnåriga kusiner m.m för Elsa, så... hmmmm... Kom iaf fram till att spara dem i ett år till, skjuter upp beslutet.

Hoppas på snar bättring, ha det bra!

Tack snälla! Kommer nog njuta lite mer när illamåendet blivit bättre. Just nu soffläge! Tycker det låter klokt att avvakta med beslutet om eventuella syskon!! Kram
  • Stina14

Hej alla!

Blev plötsligt lite nostalgisk och ville kolla hur det stod till med denna tråden. Hoppas alla mår bra! Vi mår bra trots pandemin men längtar efter att kunna träffa släkt och vänner.

Jag funderade länge på fler barn och har väl inte släppt tanken riiiiktigt ännu men känner att tiden rinner iväg :( plus att det är intensivt att ta hand om 2 barn, hus och allt annat så är osäker på om jag verkligen kommer orka med en bäbis till.

Nyfiken på hur det gått för alla er andra om någon läser detta.

Stor kram från mig!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?