smurfen 11 skrev 2017-02-13 12:42:48 följande:
Hej på er!
Är det bara jag som inte ser att inlägg har skrivits?? Får liksom gå in och kolla..
Maran, det är ju fruktansvärt! Allt lät ju så bra, och så blir det såhär...:(, det var riktigt tråkigt att höra !
Ingen bra tröst men nu har ni försökt, och då är det lättare gå vidare. Precis som du säger, det blir inte alltid som man vill, men bra ändå. Man bara måste försöka vara positiv i allt elände, men också få landa i det och tycka synd om sig själv.
Blir det samma klinik eller byte som du pratat om? Går ÄD mediciner på högkostnadsskyddet, tänker eftersom den vården inte ens finns här. Eller rättare sagt, finns inga ägg här.
Kan de inte göra fler tester på spermier där i Riga än här? Vi kvinns är ju så jäkla noga kollade, då borde de kolla simmarna också tycker man .
Hej!
På datorn ser jag nya inlägg.
Ja, det var såklart tråkigt, tack! Jag tror egentligen att jag tyckt synd om mig själv klart i ganska hög utsträckning. Har ju sedan ganska länge insett att "ok, detta lär högst troligt inte gå", så jag tror att jag redan bearbetat det ganska mycket. Men det är klart, när det går bra med ägg och befruktning, och kliniken är positiv, så eldas ju hoppet på ganska mycket. Men, jag känner som sagt redan att jag är på god väg upp ur hålet man dimper ned i efter ett sådant besked, det var mycket mycket värre förra gången! Det blir så abrupt med dåliga besked när man först fått bra och positiva besked, var nog egentligen det som var värst. Vi har ABSOLUT gett mina ägg alla chanser, nu får det vara nog!
Hur som helst, fått mejlsvar från nya kliniken (AVA Riga) redan, snabba puckar.
Fått blanketter att fylla i och jag ska även skicka in våra journaler från IVF Riga när vi får dem, vi tog lite blodprover när vi var där och de resultaten vill vi ha in i journalen först, samt förstås resultat från denna behandling. Beträffande medicinerna... ingen aning faktiskt, beror nog på läkare och landsting vilken inställning de har... Det jag skrev sist gäller ju behandling i Sverige, så hur det funkar när man går utomlands är mkt mer tveksamt... Hoppas helt enkelt på min läkares "barmhärtighet"
Tror det är ungefär samma tester på spermier där som här? Typ koncentration, rörelseförmåga och utseende? Vet Jessy?
Ok hörrni, om inte annat kan jag äntligen släppa det lite! Även om det förstås blir en hel del bebisfabrik-tankar ändå så känns projektet mycket mer... hoppfullt. Tror det är lättare att lägga det lite åt sidan ibland då. Hoppas jag...