Linsi skrev 2018-03-03 10:42:34 följande:
Jag hade ok äggreserv för min ålder 4,1 i oktober. Men det säger ju inget om kvaliteten på äggen.
Vi får prata med läkarna under våra försök och höra vad de säger.
Har nu fått barn genom äd? Eller är ni inne i processen?
Har ni valt klinik? Vilken blev det och varför blev det just den kliniken?
Jag har börjat titta runt lite. Jag vill ha en plan B att luta mig mot ifall våra försök inte lyckas.
Jag följer med er i tråden och håller er uppdaterade.
Oj, 4,1, det är ju jättebra, jag hade 1,9 när jag precis fyllt 41. Om det mätts i samma skala som jag gjorde. Kommer inte ihåg om du sa hur många ägg du fick ut, men som du säger, kvalitèn ska ju vara bra också. Manlig faktor, gör ni icsi då? Lycka till i alla fall!
En av mina kompisar, fyler 43 i maj, gör sin andra ivf nu, och på första fick hon ut 9 ägg, och ett insatt men inte plus. Får se hur det går för henne denna gång. Hon hade 1,4 i AMH i höstas.
Vi ska göra första äd:n i april eller maj. Valde Invimed i Polen. Billigare, men lite mindre chans att få till frysen då de använder frysta encelliga ägg som sen befruktas. Har hört lite varierande resultat från den kliniken, men nu har vi betalt första avgiften. Sen har vi kunnat se kort på donatorerna också, vilket inte går i alla andra länder.
Hade kunnat tänka mig öppen donation också. Men inte säkert donatorn vill bli kontaktad.