Inlägg från: majsan2012 |Visa alla inlägg
  • majsan2012

BF JULI 2017

Jag joinar gärna. Här har ni en förvirrad chockad mamma till en treåring. Vi slutade med p-piller i våras för att jag inte mådde bra av dem. Kört på säkra perioder så gott det gått. Har kört en app där jag haft hyfsad koll.

Men senaste månaden har det varit så mkt på jobb och treåringen har diabetes vilket det har strulat mer med än vanligt senaste veckorna. Så bär jag i torsdags kväll satt och verkligen hade fysiskt ont av att försöka hålla mig vaken så började jag fundera. Gick i fredags morse in i appen för att kolla och insåg att jag glömt notera september mensen (som jag vet att jag ändå lär haft) och sen inte kollat mer. Augustimensen fick jag den 26 så den i september lär ha varit någon gång mellan den 20-26. Och sen ingenting.

Letade febrilt i mina lådor på badrummet och hittade bara två utgångna test (2014-10). Testade ändå med dem. Positiva båda. Googlade typ ihjäl mig huruvida man kunde få falskt positivt med gamla tester eller om det bara tvärtom, att de förlorade känslighet. Fick åka till Apoteket och köpa nya. Första misslyckades. Var väl så nervös att jag höll nere det för kort tid. Andra visade ett starkt starkt plus inom 15 sek.

Jag är i chock! Vet inte om jag är redo. Men vi har ändå sagt att skulle det här hända så händer det. Men det är sån skillnad mot ettan då jag typ plussade svagt bim-2. Nu verkar jag vara i drygt v 6-7 med bf i början på juli!!

• majsan2012

Molvärk slog till som ett slag i magen nu efter lunch. Svullnade upp och känns som mensvärk. Sådär så jag nästan känner mig lite febrig och blir svettig i pannan.

Svar på tråden BF JULI 2017