• chbw

BF JULI 2017

Hej!

Får jag hoppa med? Genomgått min första ivf, fick första positiva i torsdags, på ruvardag7 (typ äl+10). Testerna har stegrat och jag är på bim idag. Om 7 dagar ska jag meddela kliniken hur det har gått! Om bubblan väljer att stanna blir bf 17juli :)

• chbw
    linneaa95 skrev 2016-11-07 07:33:32 följande:

Jag trodde att jag inte kunde bli gravid. Aldrig varit det tidigare. Fick en blödning i torsdags och tänkte att nu kommer mensen. Men nope. Kände inget i kroppen, bara att min ena bröstvårta var öm men det var det. Men igår bestämde jag mig för att ta ett test och se bara för att. Men direkt efter jag kissade på stickan och väntade den där låååånga minuten så visste jag. Gravid kommer upp och kort där efter 1-2. Gråter i chock. Min pojkvän kommer upp och tror att någon har dött. Visade stickan och han kramade mig och sa "jaha oj då" och skrattade. Tog mina cigg och sa åt mig att ge fan i redbullen jag köpte dagen innan haha!

Går allt som det ska så blir det bebis 11 juli :)

Ta ALDRIG test ifrån gravidkollen. Dom suger och visar förmodligen om du är i månad 9...ta clearblue!

LYCKA TILL!!

Jag fick plus på graviditetskollens stickor. Har bsra blivit starkare också :) men vet många hsr hadt problem med dem :/

Grattis till graviditeten :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-07 12:02:54 följande:

Hej alla nya och vad roligt att ni ska ha barn!!!

Hur mår alla idag?

Ont i livmodern. Går mellan att mola och att hugga. Men ingen blödning iallafall. Så jag väljer att tro att det är växtvärk :) lite illamående och lite trött. Men sov illa o gick upp 0540, så tröttheten beror nog på det :p fattar inte varför det känns så mycket redan dock. Är ju bara på äl+14 :o (ivfbebis, så vet exakt :) ) BIM idag alltså..

Hur mår du idag? Vart i tiden ligger du? :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-07 17:59:23 följande:

Jo mår bra idag, känt lite i magen, hade ju väldigt ont igår så ringde gyn idag och fick tid på fredag morgon att kolla. De trodde inte det var något men jag propsade på att jag var jätte orolig och det skulle kännas skönt att veta att det är bra.

Jag är på 6+0 idag. Så hoppas man kan se hjärta på fredag :)

Okej :) då ligger du prick 2 v före mig :p håller tummarna för hjärtslag på fredag!! Jag ska boka tid för vul till 6+4. Eftersom vi gjorde ivf vill kliniken fastställa graviditeten oach att drt lever någon i mageb, men kliniken vi gjorde ivfen på ligger så hinla lpngt bort så ska boka privat närmre :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-07 20:18:42 följande:

Det är precis 6+4 jag ska till gyn :)

Hoppas det lever för fullt i båda våra magar.

Okej :) vi har bokat en tid nu, till 6+4!

Oh ja det hoppas jag verkligen! :) minns inte om jag frågat innan, men är det första barnet?
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-07 21:02:05 följande:

:)

Det är andra barnet.

Är det första för er?

Minns inte jag var så här nojig första gången. Men det är ju 6 år sen så man kanske förtränger de jobbiga tidiga veckorna.

Hur gammal är du?

Okej! Första här :) om den här väljer att stanna har vi chans på syskon också, då vi har ett gäng embryon kvar i frysen :)

Ja det är möjligt! Jag är 25 o min sambo 23. Och du? :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-08 07:50:14 följande:

Åh vad spännande. Är det ivf ni har gjort?

Jag är 30 och min man är snart 35

Ja precis :)

Okej!
  • chbw

Igår bokade vi vul privat till 25 november. Kommer vara i 6+4 då :) och idag slog digitala över till 2-3! Hoppas det fortsätter såhär så jag får ge ett fint resultat till kliniken på måndag!

• chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-08 17:15:42 följande:

:) härligt

Ja, känns skönt :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-11 12:03:32 följande:

Det gick super! Ett litet embryo på rätt plats i livmodern, 6 mm långt så alldeles rätt stl för min vecka, nästan exakt på dagen.

Och ett hjärta med :)

Var så lättad att jag nästan grät!

Underbart! Jag har vul samma vecka (6+4) men om 2 v. Hoppas på samma resultat :)
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-11 17:10:32 följande:
    Det håller vi tummarna för :)

Mår du ok annars?
    :) 

ja helt okej. Rätt trött, men jobbat min första vecka dagtid på över 1.5 år, och gått upp 0530 varje dag (igår 0430) så är nog därför :P ont i livmodern, oftast ömmar/molar det men ibland riktigt ont.. Och lätt lätt illamående. En kvinna luktade rök på tåget då mådde jag riktigt illa :O 
    hur mår du nu? :) 
  • chbw
    Haiduchi skrev 2016-11-11 20:34:24 följande:

Mår väldigt likt dig, trött, illamående, främst em, och ont i magen.

Ör väldigt svullen i magen på kvällen, ser väldigt gravid ut men bara massa tarmar :)

Okej :) jag har ju lite mage sen innan men svullnaden sitter lite längre upp än vanligt nu, så antar tarmar o sånt också haha :) har testdag o ska ringa kliniken på måndag. Så nervös! Har ett digitalt och ett cb+ att ta då, så hoppas på ökning till 3+ :) än så länge har de blivit starkare varje eller varannan dag iallafall!
  • chbw
    linneaa95 skrev 2016-11-12 11:39:09 följande:

Kan man be om ett ultraljud tidigt? Skulle vilja se om det finns ett liv i mig. Är i vecka 6(5+4) ? Bokar man tid på sjukhus eller barnmorska?

Kan vara så att du m4åate boka privat och betala för det om du ska göra tidigt. Vet inte exakt hur det funkar, men ring bm o fråga :)

Jag ska egentligen få ett tidigt på ivf-kliniken men den ligger så långt bort så valt o boka privat närmre hem istället :) kostar 600 men blir dyrare att missa minst en halv dags jobb och åka 2 timmar enkel resa om jag åker till ivfkliniken :p
Svar på tråden BF JULI 2017