Inlägg från: Tokgurkan |Visa alla inlägg
  • Tokgurkan

BF JULI 2017

Hej på er! Hoppar in här :)

Plussade här om dagen på BIM-4, hade ett missfall i september i vecka 7 så det här blir andra graviditeten, första barnet. Önskar och hoppas det går hela vägen nu! Är i vecka 4(3+6) nu.

Har berättat för min mamma bara, hon va ett sånt stort stöd under missfallet och är ett stöd nu med när jag oroar mig och så.

Enda symtomen jag har är världens molvärk och humörsvängningar, sist började illamående och trötthet för mig runt vecka 5..

• Tokgurkan
    Beebii skrev 2016-11-08 21:01:47 följande:

Grattis!

Skönt att ha någon utanför att prata med, funderar när vi ska "släppa bomben". Vilka vi ska berätta för först eller om vi bara ska säga till alla. No big deal typ...för andra då!

Humörsvängningar har jag med! Herregud gråter för allt är sjukt sur och arg för det mesta. Orkar liksom inget utöver bakningen! Illamåendet och tröttheten har kommit sen jag plussade! 5 fulla v imorgon, hur ska det bli liksom!

Tack, och grattis till dig med! Sist så berättade vi för våra familjer direkt, men jag tyckte det var skitjobbigt att ALLA skulle komma med tips och råd om allt hela tiden, ofta gamla myter och sånt. Sen vart det jobbigt att behöva berätta för alla om missfallet och att behöva prata om det med alla. Så den här gången valde vi att enbart berätta för min mamma, resten får veta runt vecka 10-12 eller så hehe.

Ja men det är samma här, blir lätt förbannad och vill typ explodera av alla känslor! Så jobbigt för det tar ju så mycket energi! Åh stackarn, illamåendet har inte kommit riktigt än för mig. För mig hjälper bubbelvatten mot illamående, något med bubblorna :P
  • Tokgurkan
    Anxious2016 skrev 2016-11-16 18:48:03 följande:

Gick in i vecka 6 idag! Mår stundtals illa och har ömma bröst, de liksom stelnar i en position för att sen göra så grymt ont när de byter plats typ! Efter en app jag har så är bf 19 juli, men jag har så svårt att glädjas ifall något går fel! Hur ska man stå ut i 6 veckor till?! Har någon något bra tips? :)

Gick också in i vecka 6 idag och har också BF 19 juli enligt app, vad kul! Jag oroar mig också, men försöker ta en dag i taget och påminner ofta mig själv till att känna tillit till att allt är som det ska vara, det här är inget jag har någon kontroll över..
Svar på tråden BF JULI 2017