Inlägg från: Johanna_Nr3 |Visa alla inlägg
  • Johanna_Nr3

BF JULI 2017

Hej!

Jag hoppar in här! Hoppas det är ok. Jag är gravid i vecka 6 (5+0) idag. Precis i början alltså. Jag har BF 9 juli. Jag har två barn som är 5 respektive 7 år gamla och går allt vägen denna graviditet bli det alltså barn nummer 3. Jag hade 3 missfall i rad under perioden 6 november 2015 - 5 april 2016. De hände i v 15, v 6 och v 7 så jag har väldigt svårt att känna någon glädje just nu. Tar en dag i taget.

Nästa måndag ska jag på inskrivning och anledningen till en sådan tidig inskrivning är för att jag ska få göra ett VUL i vecka 8-9. Sedan blir det KUB-testet efter det.

Brösten ömmar och jag får en smått influensaliknande känsla på kvällarna. Trött, nja, det är jag oftast ändå, haha.

Ska bli kul att följa er andra och jag hoppas innerligt att våra små frön vill stanna kvar hos oss.

Hälsningar Johanna

• Johanna_Nr3
    Haiduchi skrev 2016-11-07 19:10:56 följande:
    Grattis!

Hoppas allt går bra, vet de varför du fått missfall?

Önskar dagarna kunde gå snabbare!!
    Tusen tack:)

Nej, vi vet ej varför jag har drabbats med tre missfall på rad. Det i vecka 15 var ganska dramatiskt och "den" kom ut hemma i badkaret efter mini krystvärkar. Gjorde dock inte så ont. De två tidiga missfallen var mer odramatiska men smärtade mycket pga de tidigare missfallen.

Allt man kan se av insidan med ultraljud ser bara bra ut. Dvs äggledare, äggstockar, livmoder. De tror att det är ren otur pga att jag ändå har två barn sedan innan. Jag är ändå orolig. Man läser ju om alla som haft missfall och äter olika förebyggande preparat och det är klart jag funderar på om jag borde göra det också. Eller har jag många ägg som är dåliga? Jag är ändå nyss fyllda 35 år. Ja tankarna far runt i hjärnan på en!

Grattis själv! Håller med, om de första veckorna kunde flyga förbi lite snabbare hade jag blivit glad:)
  • Johanna_Nr3
    Haiduchi skrev 2016-11-07 20:16:38 följande:
    Har du fött med snitt innan? Läste nånstans att ärrvävnader i livmodern kan göra det svårt att fastna och det syns tydligen inte på ul.

Man hinner tänka sååå mycket när dagarna kryper fram.
    Jag har fött båda mina barn vaginalt så någon ärrvävnad från snitt har jag ej. Dock kan det vara andra anledningar men jag hoppas innerligt att det ärren och skär "otur" som är grunden till mina missfall!

Hoppas allt går bra denna vecka!
  • Johanna_Nr3
    AM78 skrev 2016-11-07 21:12:36 följande:
    Hej

Grattis! Vet precis hur du känner det efter 2 missfall i år villl jag bara gå i ide och vakna v.20 typ.

Den här gången ska det gå vägen.tänk bara positiva tankar .
    Grattis till dig med! Ja precis, kommer man klara sig fram till RUL och allt ser bra ut där, ja då kanske jag kan släppa den STORA oron!

Jag vet, positiva tankar är bra:)
  • Johanna_Nr3
    Haiduchi skrev 2016-11-10 07:37:00 följande:

Ah nu i morse var det en brun sträng efter toalett besök...

Hade inget sånt alls med dottern, men det kan vara ok?

Nästan allt kan vara normalt i en graviditet och det är det som gör det så jobbigt tycker jag. Man vet liksom aldrig.

Jag förstår din oro så himla väl. Jag är gravid med barn nr 3 och har tre missfall i bagaget från det senaste året. Och i förrgår, på kvällen när jag skulle kissa för sjuttioelfte gången så var det där, svagt svagt rosa på pappret. FAN!! Nu 1 1/2 dygn senare har det inte kommit något mer blod alls men det är som om jag redan tagit ut mitt fjärde missfall på rad i förskott.

Mina bröstvårtor gör fortfarande ont och ett aningen diffust illamående kommer emellanåt, precis som det har varit de sista två veckorna sedan plusset. Men det säger heller inte så mycket egentligen...

Det värsta är ju att så här tidigt kan man heller få veta ett skit. Jag är i vecka 5+3 idag och det är minst en vecka kvar tills man i så fall kan få se lilla hjärtat slå. Så det är bara att vänta och varje dag känns ju som en vecka:(

Jag håller tummarna hårt för oss båda!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 09:02:21 följande:

Då kom dagen man fasat för....
    Blodiga flytningar...
    Tänkte redan igår när illamåendet försvann att nu skiter det sig, och känns ju som jag hade rätt.
    Vad ska det annars vara...börjar ju bli van att få missfall nu

Neej! Det där jäkla blodet! Jag är ju också orolig då jag i tisdagskväll fick svagt rosa på pappret efter jag kissat. Inget mer har kommit efter det men det är svårt att inte tänka missfall när man haft tre stycken tidigare i år.

Jag håller tummarna hårt för oss båda!

Kram!
  • Johanna_Nr3
    Haiduchi skrev 2016-11-10 07:37:00 följande:

Ah nu i morse var det en brun sträng efter toalett besök...

Hade inget sånt alls med dottern, men det kan vara ok?

Skulle du på VUL idag? Håller tummarna för att allt går bra för dig!

Kram!
  • Johanna_Nr3
    Haiduchi skrev 2016-11-11 12:03:32 följande:
    Det gick super! Ett litet embryo på rätt plats i livmodern, 6 mm långt så alldeles rätt stl för min vecka, nästan exakt på dagen.

Och ett hjärta med :)

Var så lättad att jag nästan grät!
    Åh! Så himla kul:) Första milstolpen avklarad idag då. Att få se hjärtat slå.

Ha nu en fin helg!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-12 13:05:45 följande:

Vet inte vad jag ska tro...innerst inne vet jag väl nästan säkert att det är missfall på g, eftersom de börjat såhär innan, men blir ändå något osäker nu..
    Fick ju rosa på pappret varje toabesök igår och både rött och brunt blod när jag "tryckte" upp pappret. Inget blod som rann och så...
    Förväntade mig värsta forsen imorse när jag vaknade, men idag har det inte ens kommit rosa på pappret...än...
    Har ganska ont i magen, men om det är normalt eller inte vet jag ej..
    Dock mår jag illa igen och bröstvårtorna är fortfarande ömma. Tror ni det finns hopp ändå?

Jag kommer inte säga "jag tror du kan vara lugn". Tycker ingen kan säga så. För tyvärr har mina tre missfall börjat på liknande sätt. Det enda du kan göra nu är att försöka vara positiv och boka in ett VUL om ca 1-2 veckor och då se om du kan få se ett hjärta ticka. Jag räknar verkligen dagarna tills det blir dax för VUL. Det blir dock inte nästa vecka utan nästnästa. På min MVC vill de att man ska ha gått 7+0 innan man gör VUL och det är väl egentligen lika bra tänker jag så får jag se om jag kommer blöda fler gånger tills dess.

Jag skickar dig massor av positiv energi och jag hoppas verkligen att våra frön vill stanna!
  • Johanna_Nr3
    GrönaDruvan skrev 2016-11-12 17:25:33 följande:

Jag går gärna med i Facebook gruppen efter vecka 12 om allt skulle gå bra.. Vill inte riskera att någon jag känner ser.

Känner likadant!
Svar på tråden BF JULI 2017