• nr 3

BF JULI 2017

Plussade idag ???? Bf 22/7-2017.

Jag har typ nästan inga tecken på grav förutom att jg mår tjuvens, jätte yr, trött och en mage son rör sig något så grymt .. vad har ni för täcken ?

• nr 3
    CharlotteAndersson skrev 2016-11-15 09:03:08 följande:

Hej alla!

Jag är med barn för första gången och hade tydliga tecken redan i vecka 3!!! Nu är jag inne i vecka 5 och är trött som tusan, illamående hela tiden och ständigt hungrig. Men det är symptom jag inte beklagar mig över! Smärtorna på nätterna däremot, fy tusan! Vaknar 2-3 gånger varje natt och har så ont i livmodern att jag börjar kallsvettas och känner mig alldeles svimfärdig. Jag får vandra runt, runt i lägenheten hemma, ta 2 Alvedon och sen brukar det ge sig efter ca 30 minuter. 

Detta har pågått nu i 8 nätter, har någon varit med om liknande? 

Jag trodde dessutom inte att jag skulle vara så fruktansvärt orolig hela tiden som gravid. Jag är redan livrädd för missfall och att något ska vara fel på mig eller fostret, det tar liksom över min vardag. Är det hormonerna i kroppen som spelar mig ett spratt? 

Kan vara väldigt mycket smärtan står för både växtvärk eller början på missfall tyvärr.

Jag vill inte skrämma sig men i augusti fick vi + och jag hade så jävla ont i nedre delen och fick höra så länge det inte kommer blod eller klumpar är det växtvärk. Fick två brunare flytningar åkte in och hade fått missfall.

Men med min andra två barn så hade jag väldigt mycket blödningar och klumpar hela graviditeten men det var livmodern då men friska barn kom ut så att det kan vara allt från normalt med växtvärk eller början på missfall..

Kontakta gyn om du har så ont att du måste ta alvedon mitt i natten ..

Lycka till
  • nr 3
    babydreams skrev 2016-11-15 09:58:03 följande:

Hoppar in här jag med! Plussade imorse både vanligt och digitalt, 2-3 :) så är väl i vecka 5 skulle jag tro, har BF 22 juli! <3

Va kul vi har samma bf datum :)
  • nr 3

Vilka symtomer har ni ?

Jag är i V5 (4+2)

Jag är yr, mår tjuvens, "bullrig" i magen, svullen och väldigt trött ...ännu samtidigt konstigt att jag inte känner mer :/

• nr 3
    Ise skrev 2016-11-16 09:06:40 följande:

Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.

Vilken vecka är du i ?

Jag är också täppt i näsan skyller på förkylning
  • nr 3
    Newbie84 skrev 2016-11-18 18:38:43 följande:

Ni som har barn sen tidigare, synd det att ni är gravida? Min mage är jätte svullen ser typ ut som när jag var i vecka 20 med mitt första och jag är i vecka 7 typ..,

Detta blir mitt 3dje och magen har börjat svälla på sig en del kan ej ha täck byxor och vissa kläder men ser kanske inte direkt gravid ut men svullen

V.6. Imorgon
  • nr 3
    gosis skrev 2016-11-18 21:49:12 följande:

Jag är också i v. 5 (5+0) imorgon går jag in i v. 6

Jag hade tyckt det var kul och berätta på julafton men eftersom jag inte passerat dem första 12 mån då, så får vi nog vänta.

Vi väntar nog tiden ut, har erfarenhet att berätta det för tidigt och så slutade det i MF.

Men känner ordentliga gravid känningar.

Idag började brösten värka ordentligt från att bara ha varit bröstvårtorna innan och lite då och då :))

Molande och en jobbande livmoder gör mig påmind konstant att jag är gravid. Så det är faktiskt skönt.

Hur mår ni andra?

Smaken i munnen är otroligt jobbig och äcklig , mår illa och "kräks nästan", har stickande bröst och trött.
  • nr 3
    linneaa95 skrev 2016-11-20 17:16:41 följande:

Har tagit två digitala, första testet tog jag för två veckor sen visade (1-2) sen två vanliga testet i veckan (fick två sträck) sen digitalt igår igen (2-3) jag har ju i te haft mens sen i början på oktober, mina bröst är dubbelt så stora, äter i massor och gråter för allt.

Men hur kan man se så jäkla fel? Något borde väl finnas? Eller ska jag vänta tills magen står rätt ut eller ska jag leva på mitt liv som "vanligt" och ignorera grav testerna?

Kan vara för tidigt för att se... allt beror på bm.
  • nr 3
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:11:35 följande:

Ingen aning vad bm står för eller andra förkortningar.

Barnmorska... ring till barnmorskan eller kvinnokliniken och be om hcg test för att se ökning och sedan ett vul om en vecka ..

Lycka till
  • nr 3
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:24:11 följande:

Tack, tror dock att det är ett missfall som inte vill ta sig ut men får ringa imorgon

Men hcg'n ökar va?

Man brukar inte se på vul förrän efter 7-8
  • nr 3
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:39:47 följande:

Kanske gick förtidigt, men ska till London den 1 dec och fruktar att de går åt helvete där. Blir ju knäpp att läsa alla skräck historier

Jag fick missfall i augusti och fick värdens sämsta läkare men det jag fick med mig var att hcg ökar inte om det inte är så att den sitter i utomhavandeskap men ring kvinnokliniken imorgon så kan du nog få komma in och kolla hcg och sedan kanske ett nytt vul ..
Svar på tråden BF JULI 2017