BF JULI 2017
Hej! Jag hoppar gärna in här plussade idag! :D bf 22 juli.
Hej! Jag hoppar gärna in här plussade idag! :D bf 22 juli.
Jaa! :) kul! Jag har lite svårt att ta in att jag är gravid. :D har kört lite sådär halvt oskyddat en tid men just denna månad var jag och min sambo på "romantisk weekend" och lyckades tajma den helgen med äl ;)
Spot on så att säga.kör NC som preventivmedel och har haft så hög temp sen dess, började ana att det var något då jag efter bim fortfarande har hög temp. Och javisst :) solklart pluss idag :)
Är lite orolig då jag fick ett tidigt missfall i våras, men hade tänkt göra abort då för det var ingen bra tidpunkt i mitt liv för ett till barn... så på ett vis är det skönt att kroppen löste det på något sätt. :(
Har två barn sedan innan, så det känna väldigt pirrigt! Samtidigt som jag känner mig sååå mycket coolare och lugnare nu den här gången :)
Har alla svullna magar? Min är inte mer svullen än innan...haha... Märker inte så mycket på just magen faktiskt, även om jag inte tycker det är skönt när byxor sitter åt.
Vad roligt att vi ligger lika! :) Då har ni BF 22 juli då som jag. kul!
Ja till jul lär det nog vara ute, min familj gillar att snacka massor sinsemellan med så det lär nog sprida sig rätt fort :P
Ja håller tummarna för att jag får ännu en graviditet utan illamående. Har inte mått minsta lilla illa med någon av killarna, inte kräkts en enda gång. Ingen foglossning. Ingenting. Jag har inte ens varit tvungen att äta järntabletter så min kropp verkar ta det här med graviditet rätt bra ;) Hoppas på en likadan graviditet den här gången!
Det blir nog svårt att ta bilen... jag jobbar inne i stan och åker ALLTID kommunalt :P Frå nog hitta på något annat. Jag har en alternativ lösning som ev kanske skulle funka. Min pappa är alkoholist och har haft en dålig period sista tiden, jag har brutit kontakten med honom pga detta och de vet mina kollegor om. Jag skulle ev kunna säga att jag avstår alkohol för att jag gjort en "deal" med honom eller nåt sånt. Jävligt långsökt men det kan ju då vara ett personligt val pga att jag vill stötta honom... äh jag vet inte. Jag kommer bara vara i v 7 när vi ska ut och det känns verkligen för tidigt! Kanske jag kan låtsas att jag mår dåligt och skylla på det. Att jag börjar bli sjuk. Eller så sjukar jag mig helt den dagen och låtsas att jag ligger hemma däckad.. nä. haha. jag vet inte. :P Eller så låtsas jag helt enkelt dricka... Vi får se.
Jag har en grej som jag redan har ångest över - förlossningen. Inte för att det gör ont men jag tror att det kommer att gå superfort och jag vill verkligen hinna in! Första barnet låg jag i 17 timmar innan han kom ut, jag tog verkligen ALL smärtlindring som gick att få. Kämpade som ett djur med krystvärkar i en timme.
Andra barnet var jag inne i 1 timme (!) på förlossningen och gjorde det helt utan bedövning.. Visst jag hade lättare värkar i kanske 2 timmar hemma men det var liksom inga starka. Sen bara tjoff! så var han ute. tänk om trean går ännu fortare..... :O
Är i vecka 6+3 nu och min mage svullnar enormt efter jag ätit (enormt för o vara min mage då) haha. Och brösten bara växer och växer, undrar var det hela slutar ????
Missade ju bilden :p
Är det någon som fått minskade symptom i v. 9 ? Är i 8+2 idag och tycker symptomen minskat väldigt, brösten känns enbart av litegrann, har känts som dom brunnit tidigare. Knappt något illamående alls, även om jag varit förskonad från det till stor del innan.. inga hugg eller stramande i tjejmagen alls.. Dock smärta i "vanliga" magen vilket oroar mig, är rätt trög i magen så försöker tänka att det är pga det..
Har tid hos bm för o få se på det lilla livet den 22/12 men tiden dit känns sååå lång :(
Någon som också blivit av med symptomen men som det ändå gått väl för ? :/ är så orolig !
Hej !
Försök att inte oroa dig , det är vanligt att symtom kommer och går och är starkare/svagare emellanåt . Är själv i vecka 10 + 3 och ibland starka symtom kvällar/nätter och mindre på dagen . Finns inget som är rätt eller fel , alla är olika . Rätt som det är känner du mer , tycker det är gött att inte alltid gå med superonda bröst å molvärk , muntorr , arg å irriterad mm , skönt med paus å bara må gott istället . Lycka till