• Ise

BF JULI 2017

Hej! Jag hoppar gärna in här plussade idag! :D bf 22 juli.

• Ise
    Lindseeey skrev 2016-11-15 20:12:15 följande:

Grattis! Skoj med någon med samma datum som mig :D

Jaa! :) kul! Jag har lite svårt att ta in att jag är gravid. :D har kört lite sådär halvt oskyddat en tid men just denna månad var jag och min sambo på "romantisk weekend" och lyckades tajma den helgen med äl ;)

Spot on så att säga.kör NC som preventivmedel och har haft så hög temp sen dess, började ana att det var något då jag efter bim fortfarande har hög temp. Och javisst :) solklart pluss idag :)

Är lite orolig då jag fick ett tidigt missfall i våras, men hade tänkt göra abort då för det var ingen bra tidpunkt i mitt liv för ett till barn... så på ett vis är det skönt att kroppen löste det på något sätt. :(

Har två barn sedan innan, så det känna väldigt pirrigt! Samtidigt som jag känner mig sååå mycket coolare och lugnare nu den här gången :)
  • Ise

Kul med fler som har fler barn! Vi är lite pirriga över hur vi ska gå ihop allt det praktiska med 3 barn men allt löser sig antar jag :)

Mina är födda 2012 och 2015. Ganska exakt tre år mellan och med denna blir det bara två år.

• Ise
    nr 3 skrev 2016-11-15 18:18:51 följande:

Vilka symtomer har ni ?

Jag är i V5 (4+2)

Jag är yr, mår tjuvens, "bullrig" i magen, svullen och väldigt trött ...ännu samtidigt konstigt att jag inte känner mer :/

Jag har faktiskt inga symptom alls egentligen. Inga ömma bröst, ingen mensvärk, inget illamående. Det enda är att det har "ilat" i livmodertappen sen typ en vecka efter äl. Är täppt i nästan men det beror på att jag är förskyld.
  • Ise
    LillaJag06 skrev 2016-11-22 09:21:43 följande:

Har fått tid för hälsosammas och inskrivning idag :)
    I min stad erbjuds vi kub test och jag ska ta det. Är det fler som ska?

Jag kommer att göra Kub-Test. bor i Sthlm.
    Gjorde det med mitt förra barn med (inte med första dock).

Jag ska på inskrivning först i vecka 10 :) En evighet ju!
  • Ise

Hej Alla,

Hur mår ni? Jag har ff svårt att greppa att jag är gravid. Har inga som helst symptom alls. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Hade inte det förra gången heller så det känns liksom inte riktigt "på riktigt" om ni förstår mig.

Enda symptomen jag haft tidigare är att jag inte varit sugen på något öht, inte illamånede bara ingen matlust. Och att jag varit extremt trött. Så just nu så väntar jag bara på att den värsta tröttheten ska slå till! :P

Jag har julevent inbokat med mitt jobb framöver och då jag alltid brukar dricka vin så har jag värsta ångesten över hur jag ska lyckas dölja/ha en bra anledning att inte dricka :/ Jag vill inte riktigt berätta än. Har redan ångest över att berätta för jag började typ precis på den tjänst jag jobbar med nu.... Så det känns lite motigt. Jag tror såklart de blir glada för min skull men ja.. ni fattar.
    Hade min bästa vän på middag i helgen och jag hade köpt alkoholfritt vin och hällt över i en vanlig vinflaska.. hehe. Hade gärna berättat men vill ändå vänta liiiiite till. Gick in i vecka 6 i söndags!

På lördag kommer dock både min mamma och min lillasyster och då kommer det nog förmodligen inte gå att hålla hemligt för dem längre... :P
    En dröm hade varit att ha det för sig själv till efter KUB- UL men det känns som en omöjlighet.

Hur länge tänkte ni vänta med att outa graviditeten? Berättar ni tidigt för nära vänner/familj? Har ni bra tips på hur man har en bra ursäkt att inte dricka? Jag är vecka 11 vid jul så tänkte att vi kanske berättar för de flesta då...

• Ise
    Miapingla skrev 2016-11-22 10:11:03 följande:
    Rynkar på näsanRynkar på näsan Jag behöver lite pepptalk...

Jag plussade fredag och lördag lunchtid med 2st clearblue , 2 och 1 dag innan BIM.  Va svaga men väldigt tydliga +
    Detta gjordes efter jag blödde jätte sparsamt bim-8 till bim-3
    Gubben håller inte med om att de va något där (va väldigt tydiga) så jag skulle göra ett nytt för att han skulle få se,MEN..
    Gjorde ett digitalt igår: inte gravid
    Gjorde ett från apotekets egna: neg
    clearblue: neg

Gjorde ett med morgonurin idag: neg

Va fan hände där Gråter
    Brösten spänner och mensvärken är kvar.. BIM+2

Nej vad jobbigt! :(

Har tyvärr inte så mycket pepp att ge, kan det ha varit att du testade för tidigt? Att du kanske hade ÄL senare än du trodde och att det därför dröjer med pluss?
    Jag har haft spöksträck många gånger på just CB tyvärr :( Har du någon bild på testen du fick pluss på?

• Ise
    babydreams skrev 2016-11-22 11:20:37 följande:
    Vi är exakt lika långt gångna! Gick också in i vecka 6 i söndags (5+2 nu). Har bara berättat för min sambo. Vi ska vänta med att berätta för familjen tills julen då alla är samlade och glada, haha! Kommer nog berätta för mina bästa vänner ungefär vid samma tidpunkt. Sen både min mor och svärmor blir svårt att dölja det för länge då de kommer med mat så ofta, så de lär ju märka det självmant annars ;) har inte så mycket symtom heller, är dock öm i brösten, väldigt trött och lite molvärk till och från. Hoppas på att vi slipper illamående ;D
    Lilltiger84 skrev 2016-11-22 11:51:11 följande:

Här är en till som är exakt lika långt gången som du! Glad Förstår vad du menar, jag har inte heller så tydliga symptom så det känns inte så "verkligt" än. Jag är lite öm i brösten, uppsvullen mage, mer kissnödig, lite molvärk och yr till och från. Är iofs extremt glad om man slipper illamåendet då jag har fobi för att må illa och kräkas.. Obestämd

Jag har också bara berättat för min man än så länge, tänkte berätta för de flesta vid jul tror jag. Min mamma och pappa kommer och hälsar på om 2 veckor och min mamma är typ synsk så hon kommer nog veta, haha. 

Haha, smart där att hälla över vinet i annan flaska! Jag har också en julfest på jobbet inplanerad om några veckor och jag vill inte berätta på jobbet än så jag tror jag ska komma på en anledning till att jag måste köra bil. Kan du skylla på nåt sånt tror du?

Vad roligt att vi ligger lika! :) Då har ni BF 22 juli då som jag. kul!

Ja till jul lär det nog vara ute, min familj gillar att snacka massor sinsemellan med så det lär nog sprida sig rätt fort :P 

Ja håller tummarna för att jag får ännu en graviditet utan illamående. Har inte mått minsta lilla illa med någon av killarna, inte kräkts en enda gång.  Ingen foglossning. Ingenting. Jag har inte ens varit tvungen att äta järntabletter så min kropp verkar ta det här med graviditet rätt bra ;) Hoppas på en likadan graviditet den här gången!

Det blir nog svårt att ta bilen... jag jobbar inne i stan och åker ALLTID kommunalt :P Frå nog hitta på något annat.  Jag har en alternativ lösning som ev kanske skulle funka. Min pappa är alkoholist och har haft en dålig period sista tiden, jag har brutit kontakten med honom pga detta och de vet mina kollegor om. Jag skulle ev kunna säga att jag avstår alkohol för att jag gjort en "deal" med honom eller nåt sånt. Jävligt långsökt men det kan ju då vara ett personligt val pga att jag vill stötta honom... äh jag vet inte. Jag kommer bara vara i v 7 när vi ska ut och det känns verkligen för tidigt!  Kanske jag kan låtsas att jag mår dåligt och skylla på det. Att jag börjar bli sjuk. Eller så sjukar jag mig helt den dagen och låtsas att jag ligger hemma däckad.. nä. haha. jag vet inte. :P Eller så låtsas jag helt enkelt dricka... Vi får se.

Jag har en grej som jag redan har ångest över - förlossningen. Inte för att det gör ont men jag tror att det kommer att gå superfort och jag vill verkligen hinna in!
    Första barnet låg jag i 17 timmar innan han kom ut, jag tog verkligen ALL smärtlindring som gick att få. Kämpade som ett djur med krystvärkar i en timme.

Andra barnet var jag inne i 1 timme (!) på förlossningen och gjorde det helt utan bedövning.. Visst jag hade lättare värkar i kanske 2 timmar hemma men det var liksom inga starka. Sen bara tjoff! så var han ute. tänk om trean går ännu fortare..... :O

• Ise
    Engis94 skrev 2016-11-22 15:49:05 följande:

Hejsan! :) fick ett plus förra söndagen. Om jag har räknat rätt så är jag i vecka 5+2 :)

Undrar om det är många som har tydliga symtom redan i vecka 5+?

Jag har extremt ont i magen. Känns som mensvärk gånger 1000... någon mer som har så? Kan det betyda att någon är fel?

Väldigt ont i brösten också ????

Välkommen! Vi är flera som är på samma dag :) verkar som att 29-30 oktober var en bra dag att göra barn på ;)
  • Ise
    Leeandra skrev 2016-11-22 12:47:47 följande:

Hej alla! Hoppar in här då jag väntar mitt 6:e barn med BF 26/7. Känner mig väldigt gravid ena stunden med ömma bröst, illamående, doftkänslig och otroligt trött för att i nästa stund må nästan som vanligt. Har haft två MA tidigare mellan barnen och det är klart att oron finns där och gnager emellanåt. Ska bli roligt att följas åt, .

6:e. Barnet bra jobbat :) då vet vi vem vi ska fråga om tips sen :) välkommen!
Svar på tråden BF JULI 2017