-
Grattis!! Jag är i samma situation, MF förra månaden utan mens imellan. Hoppas det går bra för oss båda den här gången!Minasalomonsson skrev 2016-11-16 12:26:06 följande:är väldigt tidigt gravid går in i vecka 5 om jag räknat rätt imorgon! jag fick mf förra månade ingen mens i mellan! ????
-
Åh, då håller jag tummarna för oss alla tre! Har ni några symptom?Treansresa skrev 2016-11-16 14:12:04 följande:Jag är också i samma. Missfall i oktober och gravid nu:)Lilltiger84 skrev 2016-11-16 12:30:52 följande:
Grattis!! Jag är i samma situation, MF förra månaden utan mens imellan. Hoppas det går bra för oss båda den här gången!
-
Nämen, vad många vi verkar vara! Och jag som kände mig så osäker på om man skulle avvakta tills mensen kom igång en gång emellan då man hörde så mycket olika "råd". Funderade ni också på det?GrönaDruvan skrev 2016-11-16 15:03:42 följande:En till här då
Missfall förra månaden (eller egentligen förr-förra), men ingen mens emellan och är idag i vecka 6+3 -
Okej, då förstår jag att man inte vill vänta.. :( Jag kände likadant så tänkte att jag testar iaf, om kroppen inte är redo så borde man inte bli gravid resonerade jag. Men jag håller verkligen alla tummar och tår att det går vägen för oss alla den här gången! <3GrönaDruvan skrev 2016-11-16 15:59:35 följande:Nä, eftersom jag fick så tidigt missfall och missfallet var typ mensen, så kom äl exakt som vanligt så vi körde.
Har försökt i snart två år och fick även missfall i april (vecka 9 och tog kroppen 6 veckor att bli normal efter blödningen) så vi känner att vi inte orkar vänta. Blir ju äldre o äldre också...
Har blödit pytte två ggr hittils, men har starka symptom så det känns ändå som om det kan gå vägen nu... -
Treansresa skrev 2016-11-16 18:44:54 följande:Håller också tummarna.jag har verkligen noll symtom så tog ett nytt test idag.och veckorna hade ökat. Ibland önskar jag mig lite symtom så man känner att det är på riktigt. Men ska nog vara glad att vardagen går runt:)
Jag känner igen mig, hade mer symptom när jag var gravid sist så då nojjar jag för det istället.. Men tog också ett CB digital idag och då hade veckorna gått upp så man får väl försöka tänka positivt helt enkelt!
Jag har lite ont i brösten och lite molvärk till och från. Mitt tydligaste är dock att magen har svällt upp, ser ut som jag är mycket längre gången än vad jag är (var likadant sist). Kommer bli svårt att hålla det här hemligt om den fortsätter växa, haha!
-
Haha, kul att vi har samma! Jag har läst att det beror på att tarmarna arbetar långsammare när man blir gravid och att de blir irriterade och kan svullna upp, plus att man blir mer gasig. Har läst om en del som har platt mage på morgonen och sedan på kvällen blir den uppsvälld. Hur är det för dig? Min är absolut inte platt på morgonen (som den var innan jag blev gravid), kanske är den lite större på kvällen. Jag tycker iofs att det är rätt mysigt att den är stor, känns mer verkligt då iom att man inte har så mkt andra symptom..Treansresa skrev 2016-11-17 10:09:50 följande:Haha vi har samma symtom! Lite i bröst omolvärk. Jag har också börja svälla påmagen. Vet du varför man kan göra det?:) tänkte då jag ej gått upp i vikt och inte är stor normalt.
-
Hehe, nej på det sättet är det inte bra. Jag kör på bylsiga tröjor som funkar bra än så länge iaf! Ja, jag fick så ont av mina vanligt byxor så jag kan inte ens ha dom längre, det trycker på så mycket!Treansresa skrev 2016-11-17 11:02:29 följande:Haha jo det är mysigt det känns mer på riktigt. Men inte bra då man vill dölja det länge:) jag är lite större under hela dagarna, men blir mer efter lunch. Visst nu har jag alltid älskat taighta byxor men efter 12 är de inte skönt att sitta i dom och knappen åker upp. Hade såhär förra gången då fick ja frågor i vecka 9. Men min sväller verkligen som en bebismage också
Kanske blir samma för mig! Skulle inte bli förvånad om någon hade frågat redan nu om jag hade haft på mig en tajt tröja, haha. -
Treansresa skrev 2016-11-17 17:25:28 följande:Haha men de är.härligt att höra om en till:) lär bli mammabyxor snart:) när ska ni berätta?:)
Haha, dom har redan åkt på för min del, sån lättnad!
Jag berättade direkt för typ alla sist och sen när det blev MF tyckte jag det blev väldigt jobbigt att berätta det för alla så den här gången kommer jag vänta.
Min mamma och pappa kommer och hälsar på (vi bor på olika orter) den 12/12 så om magen fortsätter att växa blir det nog då.. Sen tänkte vi vänta till jul för resten av familjen. Hur gör ni? -
Ja, vi hoppas att allt går bra för oss den här gången! Jag är i vecka 5 (4+5), vilken är du i?Minasalomonsson skrev 2016-11-17 22:37:03 följande:Oh de hoppas verkligen med! De kommer gå bra ska du se! vilken vecka är du i?
-
Jag håller med! Det känns verkligen som tiden sniglar sig fram just nu!!Minasalomonsson skrev 2016-11-18 09:37:15 följande:Jag är med i vecka 5 fast 4+1 ???? vill att tiden ska springa förbi till v 12 så jag kan andas ut! ????