• Beebii

BF JULI 2017

Massa molande och illamående här redan, brukar inte komma så här tidigt! Är det åldern som spökar? Så sjukt trött med. På riktigt så somnar jag nästan på jobbet...får se hur länge detta kan döljas...Ingen misstänker något än vad jag vet iaf!

Vet inte heller hur eller när vi ska berätta, vill vänta lite så den blir större samtidigt vill man ju berätta för syskonen på en gång!

På jobbet blir det lite knepigt då en annan snart går hem pga graviditet och dom retat mig och frågat när vi ska ha en till...jaja det märker dom tids nog :-P

• Beebii

Ja här är det tröttheten, sinnesförvirringen, bröst som gör ont, kissnödigheten och molvärken som trycker på som skvallrar om att något är på g....Ingen mer än sambon vet och han har inte sagt ett ord om det sen i fredags. Ja nu var det mest jag som ville ha ett till barn men är man då helt ointresserad av att ett barn, hans barn, håller på att bakas? Sånt fascinerar och stör mig....tredje gången gillt tänkte jag och alla diskussioner vi haft om detta innan... suck....sa jag att jag har humörsvängningar oxå.... :-/

• Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-08 09:23:07 följande:

Så...nu är det bokat privat ul (vul?) den 29 november.

Sen är det ul och inskrivning den 20 december!

Å jag tror jag ska göra privat med denna gång så vi får tidigt vul. Orolig är man ju efter ett par mf. Vet inte riktigt när man ska ringa bara är i v.4+6 nu och med tredje barnet är det väl inte direkt prioriterat att få komma på samtal och ul. Funkar det på samma sätt? Ringer man och bokar vul där och går sen till vanliga bm? :-/

Jag har så ömma bröst och illamående till å från så borde inte vara orolig. Men innan det syns och känns finns det inte känns det som.
  • Beebii
    Tokgurkan skrev 2016-11-08 19:35:30 följande:

Hej på er! Hoppar in här :)

Plussade här om dagen på BIM-4, hade ett missfall i september i vecka 7 så det här blir andra graviditeten, första barnet. Önskar och hoppas det går hela vägen nu! Är i vecka 4(3+6) nu.

Har berättat för min mamma bara, hon va ett sånt stort stöd under missfallet och är ett stöd nu med när jag oroar mig och så.

Enda symtomen jag har är världens molvärk och humörsvängningar, sist började illamående och trötthet för mig runt vecka 5..

Grattis!

Skönt att ha någon utanför att prata med, funderar när vi ska "släppa bomben". Vilka vi ska berätta för först eller om vi bara ska säga till alla. No big deal typ...för andra då!

Humörsvängningar har jag med! Herregud gråter för allt är sjukt sur och arg för det mesta. Orkar liksom inget utöver bakningen! Illamåendet och tröttheten har kommit sen jag plussade! 5 fulla v imorgon, hur ska det bli liksom!
  • Beebii
    Haiduchi skrev 2016-11-13 19:53:09 följande:

Hur är det med alla?

Just nu sitter jag med illamående. Det är typ det varvat med väldigt mycket växtvärk som huvudsymptomen är just nu. Virrig ör jag lite sen innan, haha

Samma här, illamående och galet virrig. Inte haft huvudvärk på ett tag dock! Molvärk och ont i brösten! ;-/
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-13 20:21:41 följande:

Hej!

Inget mer rosa på pappret sedan i tisdags (enda gången). Imorgon ska jag träffa barnmorskan och få tid till ett VUL till förhoppningsvis veckan därpå. Går ju in i vecka 7 imorgon. Har faktiskt mått lite illa till och från under helgen men mitt tydligaste symtom är onda bröstvårtor. Trött är man ju ändå som mamma:)

Så jag hoppas vidare, kan inte göra mycket mer än just hoppas att allt är bra med mitt frö.

Vi hörs! Sov gott.

Fick lite rosa blod på pappret igår (efter sex) och idag var det brunt. Inte så orolig egentligen då jag vet att man får känsliga blodådror vid graviditet meeeen ändå... tänker nog ringa för inskrivning i veckan (är i vecka 6 nu) och även boka tidigt vul på privat klinik! Skulle va skönt att se den lilla knoppen...eller knopparna?!
  • Beebii
    Beebii skrev 2016-11-13 20:49:53 följande:

Samma här, illamående och galet virrig. Inte haft huvudvärk på ett tag dock! Molvärk och ont i brösten! ;-/Fick lite rosa blod på pappret igår (efter sex) och idag var det brunt. Inte så orolig egentligen då jag vet att man får känsliga blodådror vid graviditet meeeen ändå... tänker nog ringa för inskrivning i veckan (är i vecka 6 nu) och även boka tidigt vul på privat klinik! Skulle va skönt att se den lilla knoppen...eller knopparna?!

Usch fy...mera blod idag och akut illamående! Somnade en stund på soffan och skulle gå på toa efteråt. Nu på jobbet och hoppas att det inte blir mer! Fan fan fan var ju så här för ett år sedan när jag fick missfall. Jag orkar bara inte...ska det vara så svårt att få vara glad ett tag då...
  • Beebii
    FrökenMp skrev 2016-11-14 15:08:33 följande:

Usch. Är det mycket blod eller?? Har du ont i livmodern?

Hoppas för din skull att det inte är något. <3

Nja det kommer lite grann fortf men skulle inte säga stört lödning. Har inte ont eller så heller. Fortfarande väldigt ömma bröst oxå. Har menskopp i så ser om det kommer klumpar (då är det troligen mf) men inget sånt ännu. Är i v6 (5+5) är det för tidigt att göra vul då? Funderar om jag kan ringa gyn akuten imorgon
  • Beebii
    Johanna_Nr3 skrev 2016-11-14 15:50:07 följande:

Åh nej!

Håller tummarna för dig!

Tack! Blöder fortf lite grann...
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-14 17:42:38 följande:

Håller tummarna att det inte är någon fara!!

Tack jag hoppas såklart oxå men har dåliga erfarenheter av blödning under graviditet...2 mf sen innan....
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-14 22:17:11 följande:

Suck...rosa på pappret ikväll igen...orkar inte detta!! Nu vill jag veta om allt är bra eller inte!!

Hoppas vi tillhör de procenten som blöder under graviditet....vilken vecka är du i? Tjata om vul för att åtminstone lugna nerverna!

Min blödning verkar ha avtagit nu iaf...
Svar på tråden BF JULI 2017