Beebii skrev 2016-11-08 21:01:47 följande:
Grattis!
Skönt att ha någon utanför att prata med, funderar när vi ska "släppa bomben". Vilka vi ska berätta för först eller om vi bara ska säga till alla. No big deal typ...för andra då!
Humörsvängningar har jag med! Herregud gråter för allt är sjukt sur och arg för det mesta. Orkar liksom inget utöver bakningen! Illamåendet och tröttheten har kommit sen jag plussade! 5 fulla v imorgon, hur ska det bli liksom!
Tack, och grattis till dig med! Sist så berättade vi för våra familjer direkt, men jag tyckte det var skitjobbigt att ALLA skulle komma med tips och råd om allt hela tiden, ofta gamla myter och sånt. Sen vart det jobbigt att behöva berätta för alla om missfallet och att behöva prata om det med alla. Så den här gången valde vi att enbart berätta för min mamma, resten får veta runt vecka 10-12 eller så hehe.
Ja men det är samma här, blir lätt förbannad och vill typ explodera av alla känslor! Så jobbigt för det tar ju så mycket energi! Åh stackarn, illamåendet har inte kommit riktigt än för mig. För mig hjälper bubbelvatten mot illamående, något med bubblorna :P