Inlägg från: Mamma1986 |Visa alla inlägg
  • Mamma1986

BF JULI 2017

Hejsan..  Hoppas gärna in i denna gruppen. Har bf i juli men vet inte riktigt när då jag inte har koll på sista mens dagen. Men ska på vul om en vecka

• Mamma1986
    Pkb skrev 2016-11-15 00:27:58 följande:

Hej, jag var med i bf juli 2016 tråden.....och ja, vad ska man säga. Fyra månader låg mammabyxorna nerpackade åh hej och hå nu ska dom på, Bf Juli 2017, två barn på ett år (skäms)...Nä det var verkligen inte planerat. Hur ska det här gå? Orolig

Det kommer gå jätte bra :). Jag väntar mitt nr 4 , inte alls planerat och är också jätte orolig . Men jag tänker på något sätt att man får inte mer än vad man klarar av :)
  • Mamma1986
    Pkb skrev 2016-11-16 02:24:30 följande:
    Tack! Jag väntar också mitt fjärde barn :). Har barn födda 2008, 2009 och 2016. När är dina barn födda?
    Hihi vad roligt ???? våra är födda 10,11,14 så blir lite längre ifrån den här gången hihi ???? hur mår du ? Har du också väldigt mycket växtvärk ? Tycker den blivit starkare vid varje graviditet
  • Mamma1986
    GrönaDruvan skrev 2016-11-16 18:55:31 följande:

Fy alltså...detta illamående..blir ju knäpp. Undrar stundtals vad jag gett mig in på, men samtidigt är det ju något jag längtat efter så länge! Hade jag inte haft illamående så hade man velat ha det för att det känns "säkrare", men nu när man har det undrar man hur man tänker.....:-/

Jag når oxå så otroligt illa . Blir nästan lite knäpp .. Det som hjälper mig är att dricka drickyoghurt och tugga tuggummi
  • Mamma1986
    Pkb skrev 2016-11-16 15:34:10 följande:
    Så du har tre relativt små barn då :) Jo jag har också mycket växtvärk, obehagligt :S

Jag kände att kroppen var lite sliten vid tredje graviditeten och eftervärkarna var hemska, hade du det också så? Ingen styrka i musklerna heller, jag hänger som en påse nötter. Jag hoppas att jag får en flicka den här gången för jag brukar få hyperemesis när jag väntar pojkar. Men än känner jag inte av så mycket Symptom. Min kiropraktor sa dock att jag förmodligen kommer att få spendera denna graviditet i rullstol pga svåra bäckenproblem men det vägrar jag acceptera. Hur går det för dig?
    Ja jag tycker att eftervärkarna har blivit bättre för varje barn , dem varar kortare men är mkt mer intensiva .

Vad innebär hyperemeisis ?
  • Mamma1986
    Beebii skrev 2016-11-17 00:01:56 följande:

Jag måste fråga, hur har ni andra det med nipplarna? Alltså bröstvårtorna, mina är så in i bomben känsliga och gör ont om man nuddar dom. Dessutom har dom blivit så stora och står rätt ut! Ser knasigt ut, ingen mjölk eller så så det är väl bara hormonellt men inte haft så tidigare...

Mina är super öma samt att den redan börjat mörkna en del ????. Rör jag vid vänster kommer det lite genomskinligt ut , men det har det gjort dem andra gångerna med
  • Mamma1986

Mitt illamående knäcker mig med .. Kräkte i morse när jag var påväg till min pappa , gick samtidigt som jag kräkte upp mitt kaffe ???????? vågade inte stanna på ett ställe och kräka ifall det kom någon så jag fortsatte gå

• Mamma1986
    MiniCatti skrev 2016-11-17 22:49:34 följande:
    Men fy vad hemskt! Det är ju typ skräcken att behöva göra det ute... typ när man väntar på bussen eller nåt
    Ja det var himla pinsamt .. Tur igen såg mig ????
  • Mamma1986
    Pkb skrev 2016-11-18 01:55:59 följande:

Mensvärk och blödning nu :/ Har blött under graviditeten med två av mina barn, men nu har jag ju ont också....kanske är det ett missfall.

Hoppas det inte är det . Håller tummar och tår
  • Mamma1986
    gosis skrev 2016-11-20 07:33:56 följande:

Förresten, vilken vecka är alla i nu? Jag kom in i tråden dör inte så länge sedan så har inte riktigt koll på vilka veckor alla ligger i. :))

Inte riktigt koll på vilken veta 5-7 vecka skulle jag tror . Men ska på vul på tisdag så får väl veta då ????
  • Mamma1986
    AM89 skrev 2016-11-22 23:53:56 följande:

Jag har gjort en grupp på Facebook som heter Julimammor 2017 den är för tillfället hemlig men hojta om ni hill gå med så gör jag den sökbar ????

Jag vill gärna gå med :) men vågar bara gå med om den är hemlig ????
  • Mamma1986
    Beebii skrev 2016-11-23 06:04:50 följande:

Jag har fått ökat illamående som gör att jag måste äta i princip hela tiden. Och då duger inte vad som helst men inga hints om vad jag vill ha. Trötthet som heter duga. Täppt i näsan. Svullen mage. Irriterad och känslig. Jaa vecka 8 nu....bf 12-13 juli hur mår ni?

Jag mår också enormt illa och kräker en del . Igår fick jag pröva akupunktur i tungan ovh det har faktiskt hjälpt en hel del mot mitt illamående
  • Mamma1986
    Theo 080124 skrev 2016-11-23 05:33:55 följande:

Hej hopp.

jag hoppar gärna på denna tråden... fick + häromdagen ???????? blir nr 4 om allt går vägen ????

Är gärna med i fb grupp också ????????

Vad roligt , jag väntar också barn nr 4
  • Mamma1986
    marretiin skrev 2016-12-02 10:37:34 följande:

Är med i FB gruppen Julimammor 2017.
    Skriv i meddelande till mig ditt för- o efternam o beskriv din profilbild så kan jag skicka inbjudan till gruppen Glad

Jag är jätte gärna med om den är hemlig ?:)
  • Mamma1986
    Sosozo skrev 2016-12-03 11:33:01 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med här! ???? Jag har BF i början av juli. Ska bli enormt spännande med bebis! Känner mig både glad och orolig. Jag har mått mycket illa och ärsupertrött. Värst är illamåendet på kvällarna. Ni som också mår illa, är det lika illa nu som i början? Någon som har tips på hur ni lindrar det?

Jag får akupunktur mot mitt illamående , det hjälper för 50 procent 
  • Mamma1986
    Sosozo skrev 2016-12-03 13:42:55 följande:
    Ok! Intressant. Hur ofta går du? Är det smärtsamt?..
    två gånger i veckan går jag :). Det känns och man blöder en del men det är helt klart hanterbart 
Svar på tråden BF JULI 2017