Inlägg från: Gosbubbla |Visa alla inlägg
  • Gosbubbla

BF JULI 2017

Hej :)

Plussade också för några dagar sen och enligt min beräkning har jag bf 24 juli :)

Har haft en mola/druvbörd för cirka 4 år sen och vi har inte lyckats bli gravida förens nu:) ska på ultraljud den 1december för att kolla så det inte är en mola igen så vågar inte riktigt ropa hej ännu.

• Gosbubbla
    gosis skrev 2016-11-17 11:58:14 följande:

Vad är mola/druvbörd? Har aldrig hört talas om det.

Ska jag va riktigt ärlig är jag inte super säker just på vad som händer eller varför det blir så. Men när vi skulle på ultraljud så visade det sig att istället för ett foster i min mage så hade det blivit en slags tumör på va 14cm och fostret i magen hade dött kanske redan i V6-7. Denna tumör utsöndrar hormon i kroppen som vilken gravid som helst. Så det blev akut op och sen kontroller i ca 6 månader efter.
  • Gosbubbla
    gosis skrev 2016-11-17 20:53:13 följande:

Oj, låter läskigt! Skönt att allt gick bra efter graviditeten och att du mår bra. Hoppas verkligen att ni inte behöver genomgå det igen. Håller alla timmar och tår för att denna grav blir en bäbis för er. Förstår att du är orolig, men man måste tro att det kommer gå bra! :))

Hade heller aldrig hört talas om det! Nej det va ingen rolig upplevelse :/ det ska säkert gå bra denna gången men man är allt lite nervös ändå. Ska på ultraljud den 1december så nu vill man att dagarna ska gå fort :)
  • Gosbubbla
    gosis skrev 2016-11-18 08:43:42 följande:

Jag tror att det kommer gå hen för er del. Hur långt gången är du?

Men skönt ändå att ni får göra ultraljud den 1:a dec, är ju inte så länge till, men förstår om du tycker att dagarna går långsamt. Det tycker jag med, och jag ör bara i v. 5+0

Längtar till man är i v. 9-10 då man får göra kub. Inte för själva testet utan för att MSN får göra ett ul ljud då. Men klart man är ju lite orolig eftersom man är ju lite äldre nu och dem säger ju att riskerna är ju större för en avvikelse då. Så hoppas på att allt är bra då.

När skriver man in sig på MVC? Har glömt bort vilken v. Man gör det?

Jag har en sån oregelbunden mens så jag är inte riktigt säker, men jag tror att jag är i V5. Eller runt V 5 iaf :) så det va för att dom skulle se ett hjärta som vi fick vänta.

Jag visste inte att man kunde göra det så tidigt men det är ju jättebra isåfall om man kan göra det!

Förra gången jag blev gravid så ringde jag dit direkt och fick en tid för inskrivning, men nu går jag hos en privat gynekolog och tar allt därigenom nu :)
Svar på tråden BF JULI 2017