Inlägg från: linneaa95 |Visa alla inlägg
  • linneaa95

BF JULI 2017

Jag trodde att jag inte kunde bli gravid. Aldrig varit det tidigare. Fick en blödning i torsdags och tänkte att nu kommer mensen. Men nope. Kände inget i kroppen, bara att min ena bröstvårta var öm men det var det. Men igår bestämde jag mig för att ta ett test och se bara för att. Men direkt efter jag kissade på stickan och väntade den där låååånga minuten så visste jag. Gravid kommer upp och kort där efter 1-2. Gråter i chock. Min pojkvän kommer upp och tror att någon har dött. Visade stickan och han kramade mig och sa "jaha oj då" och skrattade. Tog mina cigg och sa åt mig att ge fan i redbullen jag köpte dagen innan haha!

Går allt som det ska så blir det bebis 11 juli :)

Ta ALDRIG test ifrån gravidkollen. Dom suger och visar förmodligen om du är i månad 9...ta clearblue!

LYCKA TILL!!

• linneaa95

Kan man be om ett ultraljud tidigt? Skulle vilja se om det finns ett liv i mig. Är i vecka 6(5+4) ? Bokar man tid på sjukhus eller barnmorska?

• linneaa95
    GrönaDruvan skrev 2016-11-12 13:05:45 följande:

Vet inte vad jag ska tro...innerst inne vet jag väl nästan säkert att det är missfall på g, eftersom de börjat såhär innan, men blir ändå något osäker nu..

Fick ju rosa på pappret varje toabesök igår och både rött och brunt blod när jag "tryckte" upp pappret. Inget blod som rann och så...

Förväntade mig värsta forsen imorse när jag vaknade, men idag har det inte ens kommit rosa på pappret...än...

Har ganska ont i magen, men om det är normalt eller inte vet jag ej..

Dock mår jag illa igen och bröstvårtorna är fortfarande ömma. Tror ni det finns hopp ändå?

Tror du kan vara lugn. Det är normalt att lite blod kommer, slappna av och tänk inte så mycket för man inbillar sig en massa. Du är nog lika gravid som innan :)
  • linneaa95

Ska göra mitt första ultra ljud på torsdag, privatklinik. Passerat vecka 7 då.

Lite små nervöst, men ni som haft tidigare graviditeter. Hur stor chans är det att fostret klarar sig om dom ser ett hjärta?

För jag och min pojkvän ska till London nu i december och vill vara "beredd" ifall jag får missfall då, att jag kan ladda upp.

Första gången jag är gravid, hört att man får oftast missfall då men det kanske är en myt?

• linneaa95
    happylife skrev 2016-11-15 16:16:24 följande:

Tips till er oroliga med rosa flytningar/blödningar, boka privat vul.

Jag gjorde det i Sthlm, 600:- klart värt! Från v 6+4 har jag kunnat se hjärtslag.

Man får tjata lite för dom vill helst efter 8 fulla veckor,

Men www.vasamamma.se kan man boka direkt på nätet!

Jag ska dit på torsdag, dom vet inte vilken vecka jag är. Så de ska nog gå bra att ta ett ultraljud
  • linneaa95
    babydreams skrev 2016-11-16 10:07:21 följande:

Någon här som vet ungefär när man ska ha första mötet med en barnmorska? Har bokat tid till den 28/11 och då har jag varit gravid i 6 veckor. Någon som vet vad man ska göra där då med? :) är första barnet så allt är helt nytt för mig och min sambo..

Man pratar mest, hur det känns att bli föräldrar, alkohol, tobak, vad man jobbar med. Får lite böcker och papper med sig hem, var också i vecka 6 på första mötet :) grattis!
  • linneaa95

Gick piss för mig på tidigt ultraljud, fanns inget. Barnmorskan frågade om jag verkligen hade sett rätt på grav testet. Otroligt dåligt bemötande, så gissar att jag inte är gravid fast 4 testet visar. Så inväntar väl mensen som hon sa att jag skulle göra. Fyfan.

• linneaa95
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 15:41:25 följande:

Men vad konstigt? Vilken vecka skulle du varit i nu?

Vecka 7...
  • linneaa95

Har tagit två digitala, första testet tog jag för två veckor sen visade (1-2) sen två vanliga testet i veckan (fick två sträck) sen digitalt igår igen (2-3) jag har ju i te haft mens sen i början på oktober, mina bröst är dubbelt så stora, äter i massor och gråter för allt.

Men hur kan man se så jäkla fel? Något borde väl finnas? Eller ska jag vänta tills magen står rätt ut eller ska jag leva på mitt liv som "vanligt" och ignorera grav testerna?

• linneaa95
    nr 3 skrev 2016-11-20 17:56:03 följande:

Kan vara för tidigt för att se... allt beror på bm.

Ingen aning vad bm står för eller andra förkortningar.
  • linneaa95
    Sommarbebis2017 skrev 2016-11-20 16:07:45 följande:

Be att få ta blodprov då nånstans, i vecka 7 borde det verkligen synas på blodprov iaf?! eller ett test på en mvc mottagning? Himla trist att du känner att du blev bemött så. Har du ingen bild av testen?

• linneaa95

[quote=77150381][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-20 18:14:16 följande:[/quote-nick][/quote]

Här är bilder

• linneaa95
    nr 3 skrev 2016-11-20 18:17:44 följande:

Barnmorska... ring till barnmorskan eller kvinnokliniken och be om hcg test för att se ökning och sedan ett vul om en vecka ..

Lycka till

Tack, tror dock att det är ett missfall som inte vill ta sig ut men får ringa imorgon
  • linneaa95
    nr 3 skrev 2016-11-20 18:31:50 följande:

Men hcg'n ökar va?

Man brukar inte se på vul förrän efter 7-8

Kanske gick förtidigt, men ska till London den 1 dec och fruktar att de går åt helvete där. Blir ju knäpp att läsa alla skräck historier
  • linneaa95
    GrönaDruvan skrev 2016-11-20 18:55:10 följande:

Kollade barnmorskan så att inte graviditeten satt sig på fel ställe? Det följde de upp ordentligt när jag fick missfall och inte såg nåt foster!

Nope, "invänta mens eller kom tillbaka om två veckor" fick jag.
Svar på tråden BF JULI 2017