• Maceka

BF JULI 2017

linneaa95 skrev 2016-11-07 07:33:32 följande:

Jag trodde att jag inte kunde bli gravid. Aldrig varit det tidigare. Fick en blödning i torsdags och tänkte att nu kommer mensen. Men nope. Kände inget i kroppen, bara att min ena bröstvårta var öm men det var det. Men igår bestämde jag mig för att ta ett test och se bara för att. Men direkt efter jag kissade på stickan och väntade den där låååånga minuten så visste jag. Gravid kommer upp och kort där efter 1-2. Gråter i chock. Min pojkvän kommer upp och tror att någon har dött. Visade stickan och han kramade mig och sa "jaha oj då" och skrattade. Tog mina cigg och sa åt mig att ge fan i redbullen jag köpte dagen innan haha!

Går allt som det ska så blir det bebis 11 juli :)

Ta ALDRIG test ifrån gravidkollen. Dom suger och visar förmodligen om du är i månad 9...ta clearblue!

LYCKA TILL!!

Åh vilken underbar historia

Får jag fråga hur det får med rökningen?

Super grattis till graviditeten!!!
  • Maceka

Haloj gruppen!

Får jag trycka in mig här?

Plussade helt oväntat för en vecka sedan. Är så glad och chockad!

Min graviditets app säger att jag ska ha BF den 30 juli.

Är i vecka 5 (4+5)

Kram!

• Maceka
    M OCH M skrev 2016-11-26 14:09:06 följande:

jag måste fråga hur de går med rökningen eftersom att jag också är rökare jag är i vecka 6 nu och försöker sluta röka inte de lättaste alla dagar om man säger så då jag ska äta medicin för att jag har en diagnos men i stället för medicinen så har jag i princip alltid rökt så de är skit svårt nu men röker inte lika mycket som jag gjorde förut och de är ju bättre de

Hej! Alltså, jo det går bra med rökningen men det är tufft, speciellt när man har hunörsvängningar som heter duga så ska man avvänja sig ett beroende också! Ha ha.

Jag mår inte illa eller så heller och kaffe kan jag dricka utan problem så klart att jag blir röksugen.. Har liksom gått o väntat på att tappa suget och nästan vilja spy bara åsynen av en cigarett som jag blev av förra grav(avslutad grav) men nej.
  • Maceka

Hej! Här är en till som mår riktigt illa.

Mår illa från det jag vaknar till klockan 5 -6 på em/kvällen, då går det över litegrann.. det är så vidrigt att må såhär dåligt konstant, man vill ju vara glad åt graviditeten men är helt slut och orkar knappt glädjas... har varit ledig en vecka nu från jobbet och jag fasar över hur det ska bli när jag kommer tillbaka.. har inte berättat för någon där ännu men man blir ju nästan tvungen när man är tvungen att sätta sig ner varannan minut..

hur har/hade ni gjort? Berättat eller hittat på nått?

Kram till er alla tappra själar ??

• Maceka
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 11:04:26 följande:

Snart 4 veckor med illamående, ge mig styrka!!!

Åh stackare!! Äter du nått preparat mot måendet? Har du nått annat hett tips?
  • Maceka
    Noccis skrev 2016-12-08 11:51:13 följande:

Jag håller helt med dig, det är svårt att vara riktigt glad när man mår skit.

Jag blev sjukskriven p.g.a. illamåendet. Hade inte tänkt berätta på jobbet innan det börjat synas på magen men hade ju inte så mycket att välja på.

Hoppas verkligen det blir bättre för dig snart.

Styrkekram!

Hej och tack! Så skönt för dig att du blev sjukskriven. Var det svårt att få en sjukskrivning?

Nej precis, tänkte göra samma som du att vänta lääänge tills det inte gick att dölja längre. Mam tänker ut nån slags solskenshistoria att mam sla välja ut den rätta dagen och gotta sig i alla fina reaktioner man får.. nu blir det väll till att berätta mellan hulkningarna medans kollegan står och dricker morgonkaffet som jag nästan svimmar av bara lukten..
  • Maceka
    Newbie84 skrev 2016-12-08 11:52:32 följande:

Usch stackare, jag berättade tidigt pga att jag inte klarade av att jobba så mycket, kort därefter blev jag sjukskriven. De var glada att jag berättade och det var så mycket lättare på jobbet att inte behöva hitta på ursäkter. De var väldigt förstående och tacksamma för den tiden jag var där.

Så skönt för dig.. verkar vara många här inne som inte mår bra. Jag tror jag med kommer bli tvungen att sjukskriva mig, jag känner mig riktigt sjuk alltså. Har ju spyan i halsen bara jag ligger stilla i soffan så det lär inte bli bättre på jobbet. (Jobbar inom vården)

Tack för svaret och så skönt att känna att man inte är ensam!!
  • Maceka
    GrönaDruvan skrev 2016-12-08 14:07:40 följande:

Tar postafen ibland, men tycker det hjälper sådär. Eftersom jag faktiskt överlever dagarna vill jag helst undvika andra läkemedel, men får väl se hur det går. Har mått pytte lite bättre sen i lördags, även om jag mår illa hela tiden. Tänker att det ska bli bättre och bättre, men man vet ju aldrig..

Ja tack! jag var och köpte pastafen idag men jag tyckte inte att det hjälpte något, hade verkligen hoppats på den.

Vad duktig du är som står ut och tänker positivt :)

Jag försöker verkligen tänka att det är en övergång bara. Det måste bli bättre snart.
  • Maceka
    Leeandra skrev 2016-12-08 12:17:40 följande:

Alltså, ugnsbakad fisk är trevligt i vanliga fall men inte när jag är gravid och mår illa. Speciellt inte fisk till 500 personer! Arbetskamraterna undrar hur det är med mig men jag skyllde på att jag är förkyld ( delvis sant ) men jag vill bara hem. Det värsta är att jag ska åka båt i 3 h ikväll och bil i 2, så det blir nog att leta upp spypåsen. All credit till oss kvinnor som kämpar oss igenom det här för att få våra söta små ungar .

Haha åh fy. Förlåt att jag skrattar men jag ser mig själv där. Du jobbar i storkök förstår jag? Hoppas att resan gick bra för dig.

All credit till oss! Förtjänar fan en medalj när detta är över.
Svar på tråden BF JULI 2017