Inlägg från: Sofia12310 |Visa alla inlägg
  • Sofia12310

BF JULI 2017

Hej allihopa! Jag är också gravid,i vecka 6 (5+2) beräknad 29 juli än så länge :) detta kom lite som en chock för oss och vi har inte varit tillsammans alls länge. Bara ett par månader och båda hade flera års långa förhållanden innan. Men jag har gjort 3 aborter innan när ja var yngre och är 22 år nu och gör aldrig om det! Plus att vi har hus bilar körkort jobb osv så vi valde att köra på det och vi är så spända! Ska till bm 8/12 ????

• Sofia12310
    Hes92 skrev 2016-11-29 20:16:32 följande:

Åh då har vi exakt samma dagar! Är också i v 5+2 med bf 29 juli, enligt appen då. Ska på hälsosamtal 12/12.

Kom som en chock här också, inte ovälkommen men shit liksom! 

Hur mår du? Känner du några symtom? :)

Men åh va kul!! ????

Ja, jätte trött! Och lite illamående mest hela tiden, och behöver springa och kissa oftare och äter gärna ofta och lite ömma bröst men ibland gör dom extremt ont ????

Hur mår du själv? Vilka symtom? ????
  • Sofia12310
    Leeandra skrev 2016-11-29 21:45:29 följande:

Hej och grattis! Jag och min kille har varit tillsammans i 5 månader nu när vi insåg att vi skulle ha barn, men det känns bara bra. Jag var 20 när mitt första barn kom och har alltid tyckt att det har varit fantastiskt att vara ung mamma.

Åh va kul! Grattis! Har många vänner som fick barn när de va 18 och en annan vän som väntar barn nu med. Så ser fram emot detta jätte mycket! Min pojkvän var skeptisk först och tyckte abort men nu kan han inte sluta prata om det!! Så spännande :D
  • Sofia12310
    Hes92 skrev 2016-11-30 08:24:53 följande:

Well.. jag tror jag upplever mig själv som något tröttare, kommer och går. VIssa dagar slår det på efter lunch och jag får hålla uppe ögonlocken.

Ibland har det ömmat till lite i ena bröstet. Jag har rätt stora bröst sedan innan ( 75H) Så känner att jag har svårt att avgöra även där om det verkligen är ett grav symtom eller bara det vanliga! Men annars inget! Skönt men också liiite panik känsla då det är så svårt att ta in! Eftersom det inte känns något. Så kommer på mig själv att gå runt och hoppas på att må liite dåligt :)

Åh va skönt för dig ändå! Ja hoppas illamåendet släpper för mig snart, men de blir aningen värre eller bättre om ja äter lite. Man får pröva sig fram! Ja det är svårt å ta in trots jag känner en del, för man vill ju se det med egna ögon och känna det i magen liksom. Men hoppas allt går bra för oss båda! :D
  • Sofia12310

Ålder: 22

Bor: värnamo

Första gången gravid, ja eller nej: Nej

Om nej, hur många barn har jag: 3 aborter...

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 24/11 BIM+3

Hur länge har jag varit gravid: är i vecka 6 (5+4)

Partnerns ålder: 26

Partnerns reaktion till graviditeten: Rädd, men nu överlycklig !

BF-datum: 29 juli 2017

Symtom hittills: illamående. Lite ömma bröst, ibland extremt ont. Jätte hungrig jämt. Extremt trött. Väldigt lätt andfådd. Nyser mycket! Gasig och svullen!

• Sofia12310

hej igen allihopa! hur mår ni? jag gick in i vecka 7 igår.. har så mycket blandade  känslor. är det normalt, har ni också det? mycket oro för hur det ska gå, på torsdag ska jag på hälsosamtal hos bm. vad gör dom på ett hälsosamtal? är det inskrivning då också? bokar man nån tid för ultraljud osv? vi har första ultraljud i v 12-14 i mitt landsting. 
    mina symtom kommer och går lite, mår illa till och från ibland extremt samma sak med brösten. kissinödig och hungrig jämt, men känner liksom ingen "växt värk". 

• Sofia12310

Jag har är en undran, var på hälsosamtal idag hos bm. Har inskrivning 2/1. Då ska jag ha bestämt mig ang KUB.

Hur gör ni andra? :)

• Sofia12310
    Treansresa skrev 2016-12-08 13:33:59 följande:

Tjejnamnet är klart för oss och har 2 i reserv. Pojknamn har vi bara 1 vi kanske kan tänka oss. Tycker det är svårt att hitta namn som passar till de övriga barnen då vi har helt olika smak.

Har ni funderat?

Ja jag har 1 flicknamn: Kayla och ett pojknamn: Caspian :) kan ju ändras helt men älskar Kayla ! :)
  • Sofia12310
    anna0902 skrev 2016-12-08 22:17:34 följande:

Jag gjorde inte KUB med första barnet och vill inte göra det nu heller. Har haft tre missfall innan denna graviditet men jag tror inte att ett sådant test skulle göra mig mindre orolig, snarare mer, oavsett resultatet. Barnet i magen planerar vi att ta hand om med eller utan funktionshinder och jag har hellre en stressfri graviditet då det borde vara bäst för alla inblandade. På rutinultraljudet med första barnet fick vi höra att huvudet var deformerat vilket skapade mycket stress. Hjärtat slog inte heller som det skulle. Sedan kom barnet ut helt friskt med helt normalt huvud utan hjärtproblem. Hon är idag 2,5 år och tidig i utvecklingen på alla sätt. All information och teknik som finns att tillgå för gravida tycker jag inte är nödvändig, skulle hellre se att de lägger landstingens pengar på en bättre förlossningsvård så att t.ex. skador kopplade till syrebrist vid födseln kan minskas. Förstår såklart att det för många kan vara kul att se bebisen så tidigt som möjligt OM allt verkar bra, men tänk igenom helheten noga först så att du inte riskerar att sabba anknytningen till ditt barn. :)

Aa jag känner lite som du ska nog skippa de, vi har ultraljud minst två gånger, då gör dom kub på första i v12 så de spelar ingen roll för oss så men tror inte man vill vetande och stressa i onödan. De tyckte inte in bm heller för oftast i min ålder 22 går ju allt bra!
  • Sofia12310

Usch ibland mår jag verkligen dåligt, mår illa iprincip hela dagarna och blir bara värre. Har ni något tips? Svårt stt jobba normalt jobbar inom hemtjänsten stöter på många olika lukter överallt usch det är inte lätt. Vill de ska gå över :(

• Sofia12310
    babydreams skrev 2016-12-13 09:43:23 följande:

Hej alla blivande julimammor, nu har jag mått illa varje morgon sen jag gick in i vecka 7 ungefär. I fredags spydde jag första gången och även igår. I helgen klarade jag mig, förmodligen tack vare sovmorgon och frukost på sängen av min snälla sambo :)

Sjukskrev mig igår pga kräkningarna, kräktes t.o.m på eftermiddagen. Sambon fick köpa Postafen åt mig (åksjuketabletter) min BM rekommenderade dem så testade en idag. Mår fortfarande illa men behöver inte spy iaf. Så jobbigt att jobba mornar jämt nu för tiden haha!

Är i vecka 9 nu (8+2) :) Hur mår ni andra? Någon annan som testat Postafen?

Usch jag mår som du. Spyr inte hatar att spy verkligen men de sitter i halsen. Mår skit hela dagarna men kvällarna bruka de släppa men sen vakna tidigt på morgonen och behöver springa på toa och efter det är det kört mår så illa. Funderar på att köpa tabletter, men min bm sa att man blir jätte tröttt? Är du trött?
  • Sofia12310

Någon annan som började få mer värk i slutet av vecka 8 (7+5) känns lite konstigt gör inte ont men har ej känt så här innan antar de är normalt så klart men man blir ändå orolig börjar livmodern ta fart o växa nu kanske? Nån som vet? :D

Svar på tråden BF JULI 2017