• emme 86

BF JULI 2017

Hej!

Testade positivt för några veckor sedan, är idag i v.8 (7+0) och väntar vårt tredje barn. Har två pojkar sedan tidigare och tror nog att det blir en tredje pojke.

Har varit sjukskriven denna vecka pga illamående, i tisdags hämtade jag ut Lergigan Comp. Rekommenderar er som är illamående att ringa vc o be läkare skriva ut det till er, det gör verkligen stor skillnad! Mår fortfarande lite illa, men inte längre så att jag behöver kräkas och jag mår längre och längre stunder riktigt bra.

Nästa vecka ska jag nog kunna jobba utan att behöva be de nyblivna famijerna på BB om ursäkt och gå ut i sköljen för att kräkas.

• emme 86

Hej alla.

Plussade för några veckor sedan (är i v7+4) och började snabbt att må riktigt illa. Har mått illa dygnet runt länge och äter lergigan comp som hindrar kräkningar iaf. Igår kväll försvann pötsligt illamåendet, bara sådär! Idag har jag haft molvärk i magen o fortsatt inget illamående, började naturligtvis bli nervös och fundera på om det kanske var ett missfall på g?

berättade för en arbetskamrat på jobbet om mina funderingar och hon gillade inte alls mina tankar, så hon drog med mig till obstetriska mottagningen efter jobbet och ordnade med ett snabbt ul. Fick se en liten blobb med tickande hjärta, så nu kan jag slappna av igen och se fram emot vårt tredje barn.

• emme 86

Idag är det ingen bra dag för mig.

Har mått rätt bra några dagar och tänkte därför prova om jag kunde klara mig utan lergigan, det gör jag inte. Kräkts hela dagen, fick i mig en lergigan som jag kräktes upp och har sedan inte fått i mig varken vätska eller näring. Hoppas få i mig en tablett till kvällen så jag får ordning på det hela igen.

Ang mage så har min bärjat visa sig. Är i v.9 med tredje barnet och livmodern syns tydligt när jag ligger ner

Svar på tråden BF JULI 2017